Midsommarafton 2013

Midsommarfin.....Sonens krans var mer för känslan än för skönheten.....;-))
Min Skagentårta - sååå god och en tradition på midsommar
Klassisk silllunch med lite annat gott med!
Till kaffet hade jag bakat Margits vinbärskaka med lite extra jordgubbar i
Jordgubbstårtan!
Skål! Klänningen kommer från Lindex med mycket vidd i kjolen. Så skön!
Svåger och svägerskan har så fint och mysigt kring poolområdet. Inget bad igår dock!
 
Pilkastning kan få igång vilken karl som helst - Alla vill vinna! Man ska spela mot mig,
jag har ingen vinnarskalle alls, tycker bara att det ska vara kul!
Kycklingspett hade jag fixat till grillningen, marinerade med bl.a. rosépeppar. Ett
tips till er då det är super, super gott till just grillat!
 
Midsommardag idag och här slöar vi i soffan. Hade en trevlig dag och kväll hos makens
bror med familj igår och kom hem strax efter midnatt så inget nattsudd för oss. Skönt
idag att vakna fräsch och på hemmaplan.
 
Vi hade tur med vädret och tillbringade hela dagen utomhus med mestadels sol, men
stundvis kom det några moln och skymde solen för ett ögonblick. Men det gjorde inget
alls då luften var varm och ljum.
 
Hur var er midsommarafton?
Bra hoppas jag även om jag sett att ni på västra sidan fick en del regn frammot kvällen.
Men man får ta det som det är här uppe i Norden. Ljusa kvällar och nätter har vi i allafall
 
Stora kramar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Ser ut som ni hade en toppendag igår, med allt som hör ett traditionellt midsommarfirande till!!

Här på Västkusten hade både regn o sol, men vi fick ett trevligt firande i alla fall :)

Kramar Bella

Svar: Ja, regn får man nästan räkna med här i Sverige på midsommar! Hoppas ni får mer sol nu och kan åka mycket båt!
Kramar från mig!
Ann-Louise

2013-06-22 @ 21:11:18
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Tina

Ser ut som ett äkta, härligt svenskt midsommarfirande. Här var det mest regn men det blev ett roligt o mysigt firande ändå. Ha en fortsatt skön midsomarhelg. Kramisar Tina

Svar: Trist med regn på midsommar men det är man ju alltid beredd på ;-) Är helt säker på att ni hade en trevlig dag ändå!Tack för dina kommentarer, alltid lika glada och positiva!
KRAM
Ann-Louise

2013-06-22 @ 22:56:16
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Cecilia

Vilka härliga bilder!

Kan man få receptet på vinbärskakan?

Svar: Tack!Nu har jag lagt ut receptet på kakan på bloggen!
Du kommer gilla den! Lycka till och ha en bra vecka!
Kram
Ann-Louise

2013-06-22 @ 23:53:49
Postat av: Carina

Härliga bilder

Svar: Tack!Hoppas du får en underbar sommar!!
Kram
Ann-Louise

2013-06-25 @ 17:08:30
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0