Brygge, Belgien

 
Brygge....knappt så jag visste att det fanns, men vilken pärla till stad! Så glad att vi
spontant bestämde oss för att ta tåget till denna stad i Flandern. En medeltida stad med 
gotiska hus överallt, små kullerstensgator, torg och genom allt detta rinner kanalen med
svanar som simmar omkring. Vackert och man känner av det historiska i varje gränd.
Låter bilderna tala själv här nedan!
 
Självklart åkte vi en tur med kanalbåtarna som går hela tiden. Fick köa en stund då
det var 1:a maj och även belgarna är lediga då, men det var det värt!
 
Solen värmde skönt och att som svensk få njuta av riktig värme i början på maj var
superskönt! Vi satt ute på torget och åt en Chevré Chaud länge, länge och njöt.  
Sen tog jag nog med lite värme hem till Sverige för väl hemma igen var det lika fint här!
 
Om ni ska besöka en stad i Belgien skulle jag nästan välja Brygge. Bryssel i all ära,
men Brygge är mycket mysigare och pittoreskt enligt mig! Antwerpen är inte så tokig
heller men mer en storstad det med,
 
Brygges stadshus
 
Klocktornet Belfort vid torget Markt är från år 1432, 83 meter högt och åttkantigt.
 
Den obligatoriska "Hoppbilden". Mitt bland narcisserna vid klostret slog jag till trots att
lugn och tystnad skall respekteras.....glömde det då vårkänslorna tog över!
 
KRAM

Kommentarer
Postat av: Tina

Ser ut som en riktig toppenresa o vilken underbar stad. Kändes som jag reste långt tillbaka i tiden när jag kikade på bilderna, läckert när byggnaderna är bevarade. Brygge, det lägger jag på minnet. Välkommen hem! Kramisar Tina

2013-05-15 @ 18:52:33
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Tina

Tack för alla bra tips på affärer Ann-Louise tror jag drog med min stackars man i varenda en du rekommenderade, men så shoppades det en del oxå. Ha en skön helg. Kramisar Tina

2013-05-17 @ 10:29:05
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Bella

Vilken vacker stad och så fina bilder du tagit på de vackra omgivningarna. Blir så fascinerad över de gamla byggnaderna och önskade husväggarna kunde tala, vilka berättelser de kunde bjudit på :)

Tackar för det restipset och önskar dig en trevlig helg!!

Kramar Bella

2013-05-17 @ 23:01:47
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0