Välkommen ljuset

 
   
 
  
  
Instamoments
 
 
Hej!
Inläggen duggar inte speciellt tätt, men här är jag! Dagarna går och äntligen har ljuset börja komma tillbaka.
Jag är en sån som gillar våren och sommaren så otroligt mycket mer än höst och vinter och känner att nu
kanske det är dags att krypa ur vinterdvalan och börja "leva" igen. Har som ni vet haft en tung höst och
vinter men nu känns det så mycket bättre!
 
Nu har jag sportlov en vecka och det är så skönt! Ska måla kroki, besöka mina gamla frisörkollegor
och få håret fixat, leta godbitar i secondhandbutiker, se Fornasettiutställningen på Svenskt Tenn, bowla
och umgås med vänner med avslutande middag och däremellan måla mitt vitrinskåp i svartvitt. Bara saker
jag gillar och naturligtvis även sova ut varje morgon!
 
Våren är så bra när man jobbar som lärare. Lovveckor och dagar avlöser varandra så man kan planera in
en massa skoj med jämna mellanrum. Det jag ser fram emot mest är en resa till Barcelona i slutet
av april. Stan jag aldrig besökt men redan förstår att jag kommer att älska. Stad och strand på samma
gång, arkitektur och cava, mode och design blandat med små gamla gränder. Hoppas våren tagit fart
där tills dess!
 
Ni som varit i Barcelona; Vad får jag inte missa???
 
KRAM
Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Home2tiny

Låter som en härlig o skön vecka. Idag tittade solen äntligen fram här nere på västkusten o genast kände man sig lite piggare, tänk vad ljuset gör för kropp o själ. Har aldrig varit i Barcelona än....själva drar vi till Italien i påsk, jisses som jag längtar. Ta hand om dig vännen o jag hoppas du mår bättre. Kramisar Tina

Svar: Tack Tina, jag mår mycket bättre nu. Kortisonsprutor hjälpte mig massor!
Ja nu längtar man efter värme och sol. Det är så jä..a grått och trist just nu men man vet ju att det går åt rätt håll! Låter skönt med Italien i påsk :-))

Hoppas du får må bättre också. Stor Kram från mig!
Ann-Louise

2014-02-23 @ 18:51:30
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Marianne

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187497-d717319-Reviews-Les_Quinze_Nits-Barcelona_Catalonia.html Bra restaurang

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187497-d717425-Reviews-Irati_Taverna_Basca-Barcelona_Catalonia.html Kul tapasbar eller pxintos som det heter i Katalonien

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187497-d940427-Reviews-Can_Paixano_La_Xampanyeria-Barcelona_Catalonia.html Otroligt hål i väggen där det är lämpligt att ta tapas och ett glas rosécava före maten

http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187497-d997577-Reviews-El_Rey_de_la_Gamba_2-Barcelona_Catalonia.html Skaldjur i hamnen, stora fat !

Ha det då gott
Barcelona är underbart !

Marianne

Svar: Hej Marianne!Åh vad snällt att länka till dina Barcelonatips! Stort tack!
Ska lägga dem i minnet och jag tror jag kommer att få en underbar resa!! Alla säger att det är en härlig stad!

Stor kram från Ann-Louise
Ann-Louise

2014-02-24 @ 08:51:18
Postat av: Helene

Hej Annlouise!
Sååå fina bilder!
Tyvärr har jag inte varit i Barcelona, men skulle gärna åka dit jag med.
Däremot så undrar jag om du har några bra tips till mig 45+ från småstaden?
Vi ska upp till Stockholm om några helger och bl.a. gå på Pricilla undrar därför om du har tips på bra restauranger i närheten av Göta lejon (i lagom prisklass)?
Tips på trevligt ställe att ta något gott att dricka på, gärna på Söder?
Kanske tips på inredningsbutiker man inte bör missa?
Eller några andra tips som du kommer på?
Oj, vad frågor det blev nu :)
(Kanske borde slänga in en fråga åt mina ungdomar som är uppe på Avicci i helgen när jag ändå är igång. Bra uteställen på lördagen från 18 respektive 20år)?
Ha en trevlig helg!
Helene

Svar: Hej Helene! OJ nu missade jag ju halva delen av din fråga, men jag hoppas att ungdomarna hade de superkul på Avicii och hittade några roliga ställen!
Jag gillar ju Söder mycket och de mer enkla kvarterrestaurangerna som finns där. "Östgötakällaren" är en favorit, "Underbara bar" en annan. "Koh Phangan" är en häftig thairestaurang och "Indian Garden" en lite finare indier. "Kamarina" är nog min grekiska favorit men det finns många bra greker. "Vapiano" i Skrapan¨på Götgatan är fräscht och gott och i samma hus som skybaren "Och Himlen Därtill" med en härlig utsikt över Sthlm. Dyrt men fint. Samma gäller ju "Gondolen" vid Slussen, trångt och dyrt men med utsikt och fint folk.

De inredningsbutiker jag gillar är ju de som ligger i ena PUB-huset som ROOM, House Doctor, Lexington, Systrarna Voltaire m.fl. Svenskt Tenn är ju en klassiker och "Illums Bolighus" på Hamngatan mitt emot NK har det mesta.

Hoppas det kan vara till nån hjälp och att ni får en rolig Stockholmsresa. Tack för att du läser min blogg!
Stor kram från Ann-Louise
Ann-Louise

2014-02-28 @ 21:47:02
Postat av: Bella

Ååh, så kul med en resa till Barcelona att se fram emot!!! Jag var där för ett par år sedan och kommer åka tillbaka, älskade staden!! Om du söker på Barcelona på min blogg kommer det fram ett antal inlägg därifrån, det kommer några emellan med bara ordet Barcelona i så bläddra dig vidare så får du tips på fontäner och parker mm som du inte får missa :)

Hoppas sportlovet varit bra på alla sätt!!

Kramar Bella

Svar: Vad kul att höra att du älskade Barcelona, tror jag kommer göra det med! Ska absolut in och läsa dina tips, du brukar ju alltid skriva så utförligt och bra!!Sportlovet har varit bra, men som alltid gick det för snabbt ;-))
Kram och ha en härlig vecka!
Ann-Louise

2014-03-02 @ 19:23:39
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Helene

Tack för alla dina bra tips Annlouise, gulligt att du tog dig tid att svara :)
Kram Heléne

2014-03-02 @ 21:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0