En vecka kvar...


....av semestern sen ska man jobba likt fjärilen för att överleva.
Jag lever inte för att jobba nämligen utan jobbar för att kunna leva!



I dag är en bra dag för Beatrice kommer hem från London! Likt en lejonmamma saknar jag känslan av att ha min flock komplett när jag går och lägger mig om kvällen när någon är borta. Inte så att jag inte vill att hon ska resa men visst är det skönt när hon kommer hem igen! Hoppas svininfluensan stannar i GB!

Hon blev jätteglad igår när jag kunde meddela henne att hon är antagen till att läsa Idrottspsykologi vid Stockholms Universitet i höst. Inte hennes första val, som var Juristlinjen, men det är sjukt höga antagningspoäng där och rekord i sökande i år också. Beatrice blev stor vid fel tillfälle - stora barnkullar när hon föddes och lågkonjuktur gör det inte enklare direkt. Men hon är glad över att ha något att göra i höst och hon får fundera och kämpa vidare.

Solen skulle stråla från en klarblå himmel idag också men det gör den inte. Det känns OK då jag fått mycket gjort hemma idag. Målat en hylla vit, plockat och kokat mer vinbärssaft, tvättat, hämtat ut Euro till resan och ska snart tona håret. Måste fundera ut den ultimata packningen också....men det hjälper nog inte kom jag på då jag är helt värdelös på det och packar fel saker trots att garderoben är full.

Skiner solen hos er? Njut i så fall och ha en fin fin dag vad ni än gör, även ni som har moln idag!

UPDATE: Solen kom tillbaka runt 16.00 så det blev en ännu bättre dag idag!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Sue

Så skönt när kickan kommer hem!



Oooooo solen har skinit heeeeela dagen lång! Varmt som fan och vi har badat hela dagen! Jag har till och med bränt mig! :-))))



Puss på dig!

2009-08-06 @ 18:39:41
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad bra att Beatrice kom in, skönt att veta för henne. Även om det inte var hennes första val.



Jag är så glad för din skull att du ska resa snart, packa lagom man använder ändå inte allt! Ser såå framemot foton från er tripp!



Jag fyndade rosa..



kram

2009-08-06 @ 19:06:44
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Ni börjar med andra ord en vecka senare än oss... För mig drar det igång på måndag och det börjar kännas lite smått jobbigt att inse att sommaren plötsligt är slut. Känner precis som dig, jobbar för att leva och inte tvärtom =)



Vilka fina shoppingfynd du fick med dig hem igår! Himla har verkligen underbart fina saker och Monki-rean verkar vara GRYM...



Ha en bra kväll, kraam!

2009-08-06 @ 19:07:25
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Far

Visst njuter vi, Grillat med ett par glas vin i afton kändes inte helt fel.

På tal om fjärillar så har de närapå lyst med sin frånvaro här. Undrar vad det kan bero på. Att kål fjärilen inte invarderar rotsakerna är ju naturligtvis ett pluss.

Ha en toppen tur. Kramar av Far.

2009-08-06 @ 19:30:20
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hej raring, log stort när jag såg fatet från himla som även den fick följa med mig hem ;-) Sedan kan jag meddela att jag har provat den korallfärgade klänningen du köpt, den är sååå fin, men den passade inte mig, men jag prövade alla tre som fanns så jag har haft din klänning på mig, coolt va? Hahaha!!!



Verkligen superfina fynd du gjort, så kul att fynda!



Kraaaam kraaaam

2009-08-06 @ 20:31:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej..ja ledighet brukar gå fort..synd..kram på dig/eva

2009-08-06 @ 21:04:09
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Det var dumt av oss att skaffa barn just dessa år men idrottspsykologi är väl inte fel, så grattis till dottern. Vi har haft underbart väder idag men oj vad du varit duktig idag ;o)

Lycka till med packningen, det är alltid lika svårt och ha en mysig kväll med dottern



Kramen

2009-08-06 @ 21:14:34
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anneli

Idrottspsykologi låter väl kul och intressant. Undrar vad mina kommer att läsa? Sonen vill tjäna mycket pengar och vill bli "chef". Känns som han behöver tas ned på jorden. Han blir nog ingenjör av något slag, han kommer att läsa teknisk linje till hösten. Dottern vill bli veterinär, men hon är bara 12 år så vi får väl se.

2009-08-07 @ 07:45:18
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Grattis till Beatrice! Vad roligt att hon kom in och idrottpsykologi låter väldigt intressant. Är det en 30poängs-kurs?



Vad du grejat & pysslat där hemma! Känner igen mig i det du skriver om packning... Jag är verkligen SÄMST på att packa. Tar alltid med mig för mycket som jag sedan får släpa runt på, haha...



Hoppas solen skiner hos dig idag - det gör den här ;) Kramar

2009-08-07 @ 08:46:14
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God morgon! Idag gassar solen från en klarblå himmel, hoppas att den gör det hos dig också :-) Måste bara säga att jag tycker att idrottspsykologi låter jättespännande och jag tror att de kunskaperna är värdefulla vad man än väljer att läsa/jobba med längre fram. Det kanske är "ment to be" att Beatrice skall läsa det först och sedan ha dessa kunskaper i bagaget när hon går vidare till juristlinjen :-)

Hoppas att du får en fin dag, stor kram!

2009-08-07 @ 09:08:53
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therese

Hoppas din dotter haft det super i GB med mycket intryck och roligheter..=)

Ha nu en underbar resa till Bryssel och njut av livet din sista semestervecka!!

Ska under helgen försöka ta mig i Västerås och gå lite på rean - är ju som sagt sugen på tunikorna från Vero Moda.. Har ju tyvärr inte så mycket affärer hemma i småstaden..

Stor kram..



Ps: Ska även försöka måla lite mer i helgen - mitt "lilla" köksbord ska bli högblankt vitt.. =)

2009-08-07 @ 09:24:35
URL: http://smastadslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0