Skön dag på jobbet!


Vacker miljö med Saltsjöbaden på andra sidan sundet.
Allas vår Carola bor på toppen säjs det.

I dag kom barnen tillbaka efter sommarlovet. Efter upprop i Idrottshallen, samling i klassrummet och lunch tog vi en promenad ner till ett bad som ligger granne med skolan där jag arbetar. Så skönt att kunna ta det lite lugnt så här i början och låta eleverna känna på varandra. Vi har fått sex nya elever till klassen så mycket är nytt både för dem och oss lärare.
Vi har så fin miljö runt skolan med många smultronställen som vi försöker ta till vara på och sämre arbetsdagar kan man ju ha än att sitta på en klippa i Stockholms skärgård och småprata med eleverna om deras sommar.

 
Sköna dagar med kollegorna i sensommarsolen!

Närområdet kring skolan består av villor och radhus och de flesta husen är riktigt, riktigt fina. Ett av mina favorithus finns på vägen till badet och ser ut så här:


Här hade jag gärna bott och då fått väldigt nära till jobbet ;-)

Idag har jag kört själv till jobbet och det gick väldigt bra men gud vad svårt det är att följa hastighetsberänsningen exakt. Jag måste erkänna att jag av någon anledning gärna kör 55 där det är 50 osv, inte stora avvikelser men nu är jag supernoga med att följa dem på pricken.

I kväll blir det Spagetti Bolognese, alla ska träna och det finns en del tvätt att ta tag i för mig. Jag är ju materialare i vår familj känns det som och trivs faktiskt med det! Finns inget bättre än nytvättad tvätt!!

Ha en fin kväll

Stor kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken härlig dag med arbetskamraterna. Huset skulle jag också gärna flytta in i, jättesnyggt ;o)

Unna dig en lugn och skön kväll när alla ska träna, ta tvätten i morgon ;o)

Ha det bra vad du än hittar på



Kramen

2009-08-20 @ 16:38:18
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

wow vad fint din skola ligger!!! Visste inte att det låg så vackert. Det blev ju en perfekt första skoldag för kidsen!



Vi har en ny grupp på 13 barn so jag och min kollega startat upp med i måndags. (har delat upp klassen i 3 gruppen) Vi ska fokusera på samhörighet och vi känsla första tiden. Förskolläraren jag jobbar med är så otroligt härlig, proffsig och varm person. Jag känner mig lyckligt lottad som får jobba med honom! Vi tänker lika i så mycket så jag är nöjd att det blev just vi två som jobbar mest ihop. Viktigt med kollegorna.



Nu ska jag städa lite hemma och sen blir det restaurang besök med min vän Eva. Kul så här en vardag.



KRAMISAR!!!



Kämpa på med hastigheten! (jag vet ju att det kan gå fort...)

2009-08-20 @ 16:41:06
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

TACK snälla goa du för dina väl valda ord till mig, de värmer i hjärtat och stärker mig...



Ser att du haft en riktigt härlig dag, så bra att ni utnjyttar den fina omgivningen, gissar att ni hade nöjda elever idag :)



Din stackare som krockade med en räv också, det finns ju liksom inte, men sån tur att du inte hade högre fart och att ni är välbehållna, även om skadorna på bilen är tråkiga så är det trots allt bara matriella ting...



Ta hand om dig



Kraaam Bella

2009-08-20 @ 18:10:27
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Så fint ! Kan förstå att du gillade huset :)

Kramar

2009-08-20 @ 19:22:37
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Hemma hos Katta

Oj! Du måste jobba i ett vääldigt bra område. Totala motsatsen till skolområdet där jag spenderar mina jobbdagar... Herregud vilket snyggt hus du fångade på bild! Skulle också mer än gärna flytta in där på direkten =)



Snart är andra veckan avklarad och det känns såå skönt med helg på ingång. Ha en bra kväll! Kraam K



2009-08-20 @ 19:45:28
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: eva

fina bilder!! tvätta..jag har såå lite tvätt nu..när det bara är jag typ..så inget ont som inte har nåt gott med sig

kram

2009-08-20 @ 20:18:01
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Så vackert du har det på jobbet :-)

Huset var läckert!



Hoppas du har en fin torsdag min vän

kraaam

2009-08-20 @ 20:38:16
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh så härligt ni verkar ha haft det! Lyxit att kunna gå ner dit med alla barn, själv också så klart :)



Det är trixit med hastighetsgränser, K blev av med körkortet på 30 sträcka förra året, 30 är extra svårt tycker jag .. känns som man står still ibland!



Stor kram

2009-08-20 @ 21:07:44
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vilken fantastisk plats du jobbar på, shit =) Sedan är huset helt min stil, snyggt snyggt! Kramis



2009-08-21 @ 21:18:42
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0