Dan före dan före dopparedan


Tazetterna i fina zinkskålen och snart hoppas jag att blommorna tittar
fram. Den fina keramikdomherren, design Rolf Berg, fick jag av min
tidigare frisörchef ifjol då jag hade glöggparty!

           
            Julkorten börjar ramla in och höjer julstämningen.
            De placeras i korthållaren inköpt i Örnsköldsvik i
            butiken "Himlen runt hörnet".

 
 
Havrekexen är nu bakade och barndomens julgodis ligger i fina
glasburkar som jag köpt på loppis för en billig slant!


God förmiddag!
Efter en liten sovmorgon idag tog jag tag i havrekexbaket som är lite jobbigt att göra. Att kavla en seg deg med kruskavel kräver lite styrka! Men nu är det gjort och de är sååå goda med skinka på!! Gjorde i ordning degen som ska stå över natten sent i går kväll när jag kom hem från julfesten. Hann även lägga in sill där i den sena timmen och gud så bra det gick med ett par glas vin i kroppen ;-)

Gårdagens julfest på jobbet var en trevlig tillställning. Då vår biträdande rektor fyllt jämt skulle hon firas och då hon är franskfödd var temat France. Maten var också franskinspirerad med musslor med vitlöksbröd till förrätt. Kyckling med fransk bönsallad och rostade rotfrukter till varmrätt och god fransk chokladtårta med vispgrädde till dessert! Mums!! Många roliga uppträdanden, sketcher, solosång som avslutades med dans gör att jag sitter med ett leende nu trots kexbaket! Och gissa hur skönt det känns med jullov nu också.

Ska ta tag i stöket efter baket nu, åka upp till centrum och kolla lite för att avsluta dagens tur med julmatshandel. Har köpt en massa redan men vill köpa en del över chark så det är riktigt färskt på julafton. I kväll ska här rullas köttbullar och göras revbensspjäll.

Önskar alla en härlig tisdag! Kall är den här, vi har 17 minusgrader idag! Men solen lyser också!

Kramar till alla glada bloggisar.

Kommentarer
Postat av: Anneli

-14 grader här. Jag ska också åka iväg och julhandla snart. Jag ska kanske göra lite julgodis i år - vi får väl se vad det blir. Leilas Rocky Road brukar vara en favorit, men det är ju så himla onyttigt (och man äter ju inte bara en direkt.....).

Ha det bra!

2009-12-22 @ 11:42:15
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Boyfriend hälsar tack ;)



Sååå skönt att jag fått jobb! Perfekt tajming också att börja direkt när skolan är slut, är ledig två dagar :) Min utbildning sträcker sig från 0-12 år, men planen är såklart att jag ska komma till skolan. Men förskolan är en bra start!



KRAAAAM

2009-12-22 @ 12:46:35
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Mia

Vad goda de kexen ser ut! Har du möjlighet vore det skoj om du lade ut receptet här på bloggen!

Vad kallt ni har det, här i GBG är det betydligt mildare, men lite snö har vi kvar i alla fall. Håller tummarna för en vit jul! Jag begär inte så mycket, det räcker med lite rimfrost... =)

Vad skönt att du har lov nu! Önskar dig en toppenhärlig ledighet och en riktigt God Jul och Gott Nytt År! Stor kram!

2009-12-22 @ 12:49:41
Postat av: jessi

Det låter så skoj på era julfester! Jag vill också ha sådana!!!



härligt att vara lite ledig innan jul, fixa o dona. Jag började senare idag så hann gå en promenad i fina vintervädret innan. såå vackert. Sen handlade maten igår. Idag tvätta katt o städa lite (städade mkt i söndags) För imorgon ska bara mysiga saker göras! Paketeras makens o familjens paket, ätas gott!



KOM IHÅG KL 20 PETER JÖBACK!



Kram

2009-12-22 @ 13:02:39
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Låter som en välsmakande julfest, kan tänka mig att det var succe :-)



Så mycket gott du visar upp i dag, hoppas tarzetterna blommor lagom till julafton.



Ha en bra dag fining!

kramkram

2009-12-22 @ 13:27:49
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Stort grattis till julledigheten, den är du helt klart värd efter en lång hösttermin! =) Brukar alltid kännas jätteskönt med några dagar såhär innan jul och några till efter nyår...



Vad mycket gott du fixat med inför jul! Blir genast jättenyfiken på havrekexen som ser supergoda ut.



Kraam Katta



ps. Har glömt svara på frågan om all julmat som vi fick hem. Inget Buzzador utan helt enkelt ett väldigt snällt Ridderheims =)

2009-12-22 @ 15:31:24
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

kyyyligt ute! tur man kan sysselsätta sig med att baka och annat mysigt inne :-)



v50n tycker vi inte är några problem med lastutrymmet, utan benutrymmet bak! det är det som är enda minuset, annars är det en jättefin bil!



kramar och GOD JUL fina du!

2009-12-22 @ 19:24:48
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: cecce

Oj, vad du har mycket att stå i!!

Skönt att du äntligen har jullov och jag hoppas du får en välförtjänt vila. Du har verkligen jobbat på under terminen med både skola och pluggande!



Havrekexen ser underbart goda ut!!



Kramar!

2009-12-22 @ 19:51:27
URL: http:// www.ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag förstår att du sitter med ett leende på läpparna! NJUT nu min kära bloggisvän för nu är JULEN här! : - )



GOD JUL ; - )



Stora KRAMAR

2009-12-22 @ 21:37:50
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Sue

Mmmmmm de ser så smaskiga ut!

Fudge ska jag göra imorgon annars är allt godis klart!



Har varit kallt här i lilla småland oxå! -16° hade vi som topp idag....brrr.



Ha en underbar kväll snäckan!

2009-12-22 @ 22:58:39
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0