Frostbiten


            Både naturen och jag är en aning frostbiten idag!


        Årets vissna blomma och nästa års knopp samsas i kylan!




Jag fryser idag! Både när jag är inne och ute och det beror inte på att värmen är paj här inne utan jag är risig helt enkelt. Lite halsont och allmänt hängig gjorde att jag valde att stanna hemma idag så nu struttar jag runt i myskläder och beundrar den klarblå himlen utanför.

Tog en tur till brevlådan, typ sju steg, och såg hur vacker frosten var så jag hämtade kameran och tog några foton. Alla årstider har sin charm sägs det och idag är naturen riktigt vacker i solens sken! Har även suttit och skrivit klart min uppsats på morgonen så nu är det bara att se till att allt är korrekt och att referenserna är rätt.

Önskar jag hade lite saffran hemma då skulle jag baka saffransbiscotti i eftermiddag men det har jag inte...kanske lika bra så jag verkligen vilar. Men jag har svårt att inte göra någonting när jag ändå är hemma och julen närmar sig. Får ringa till maken och be honom köpa hem ett par påsar kanske?

Hoppas ni mår bra och har klätt på er ordentligt i dag. Sju minusgrader var det längesen man kände!

Stora kramar!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vännen! Vila nu & ta hand om dig!



Fast kanske lite bakning är ju aldrig fel?! ; - )



Fina bilder du tagit. Här är de också frost & det ger verkligen den rätta känslan!



Krya på dej!



Kramaaar

2009-12-02 @ 12:38:42
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej gumman!

Tråkigt att du inte känner dig bättre, jag är också hemma idag för jag fick magsjuka igår kväll, roligt va!!!

Fina frostbitna bilder du tagit, här har vi också minusgrader och sol denna onsdag. Försök nu att ta det lugnt och vila, själv vaknade jag nyss efter att ha haft en jätteledsam dröm där vi träffades du, jag och Jessi. Jessi verkligen avskydde mig och ville inte träffa mig igen men som tur var ville du det. Även Jessis man var med i drömmen, hoppas verkligen detta inte är en sann dröm ;o) Hur kan drömmar bli igentligen och varför drömde jag just om detta denna morgon ;o)

Hoppas du snart känner dig bättre



Kramen

2009-12-02 @ 12:49:58
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Riktigt jobbigt då jag grät i drömmen då jag verkligen ville träffa Jessi igen, vaknade men kom in i drömmen igen.... min mamma, hennes man och våran katt var också med på ett hörn, verkligen lustig dröm, haha ;o)

Vi är inga veklingar, vi är två supertrevlig och goa tjejer som bara fått en liten bakterie i våra lite äldre kroppar ;o)



Kram Kram

2009-12-02 @ 13:23:40
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Vilka vackra bilder du har tagit!!! Hoppas du kryar på dig, jag är också hängig. kände mig helt yr nyss, är på rast nu. började igår kväll på hemresan, har ej feber än men är inte frisk ändå... få se hur länge jag orkar här på jobbet.



hör av mig mer sen sötis!



KRAM

2009-12-02 @ 13:24:44
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://mariapettersson.blogg.se/2009/november/stor-goodiebagtavling-d.html#comment



va jätte gärna med och tävla om en goodiebag värde hela 7000;D

2009-12-02 @ 13:33:35
Postat av: Josefine, Blåeld

Jag är också hängig, frusen och "däppt" i näsan! : )

Nu blev jag också sugen på att baka saffransbiscotti, det är så gott! Hade med mig en stor burk sådana till ett möte för ett tag sedan - och kom hem med en tom burk! Populärt!



Kramar, krya på dig!

2009-12-02 @ 13:42:37
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Evelina

usch då, är du också krasslig? många som är det nu :-)

Hoppas att även du kryar på dig snart!!

hihi, jag gjorde med en lång promenad till postlådan idag, önskar dock att det kanske blir en lite längre än så med barnvagnen snart, nu är det ju så härligt och fint ute!

en tvättmaskin har vi funderat på om vi ska önska oss, har ingen egen nu men som tur var en tvättstuga som alltid är ledig.



kramar!

2009-12-02 @ 13:48:05
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Mia

Finfina bilder :) Idag är det sannerligen kallt ute! Men vi har ju lite sol i alla fall, så man ska inte klaga :)



Ha en mysig onsdag, kram!

2009-12-02 @ 14:11:03
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: cecce

Tycker absolut du ska vila dej. Men förstår att julstöket stressar dej. Om det är någon tröst har jag inte hunnit baka någonting inför julen. Fattar inte vad som tagit åt mej...börjar känna mej lite stressad faktiskt.



Sju minus! vad härligt! Här är faktiskt också minusgrader, fast inte lika många.

Otroligt fina bilder du tagit!



Kram på dej och hoppas du snart blir bättre!

2009-12-02 @ 14:43:58
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Sue

Hua! Svinkallt i morse! Som en käftsmäll i ansiktet!

Vilka vackra bilder du tagit! Nääää, är du dålig! Inte bra, hoppas verkligen att du kryar på dig.



Kul att uppsatsen är klar! Den kommer att vara skitbra!



Psuss sötis!

2009-12-02 @ 16:20:34
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas du har kryat på dig under dagen, det är ju så trist att vara krasslig! Här är vi också lite småsjuka alla tre, det verkar onekligen som om någon bakterie slagit till på bred front de senaste dagarna...



Saffransbiscotti låter härligt, läste precis ett recept på det i senaste "Laga Lätt" och kom på att det skall jag göra någon dag. Det är ju också en jättebra present i en fin burk att ge bort så här innan jul :-)



Hoppas att du får en bra kväll, kramar!!



PS. Jag jobbar 50 % nu och fortsätter nog med det antingen januari eller februari ut, det beror lite på när vi får dagisplats och hur lång inskolningen är. Planen är att jobba 75 %, mer än så tror jag inte att jag kommer jobba i år :-) DS.

2009-12-02 @ 17:22:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej going!



Mår du bättre? Hoppas verkligen inte att du åker på någn "skit"...



Bilderna är härliga, det är välkommet med kyla!



ha en bra kväll

kramis

2009-12-02 @ 17:55:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

svar- såklart du kommer hit nästa vecka! Jag slutar 14 så du kan strosa i butikerna innan om du vill. Det finns ju några inredning o klädes just på vår gata o stan är ju nära med! Vi kan träffas först o luncha (tingsgården eller sylvias har bra matiga allternativ) du lär vara hungrig o jag kan skippa skolmaten...Sen kan vi gå hem till oss o fika, har ju storbakat inför fredagen då jobbarkompisarna kommer! Vi hörs mer via mailen!



Jag är nyss hemkommen från stan, onsdagsfika med jeanette o hennes syster. Nu ska jag bara vila vila och vila. Kollegorna sa att jag ändrade färg från kritvit till röd vartannat på jobbet... ha haa... Såg nog inte piggast ut i världen men hade ju ingen feber. Vill ej bli sjuk för på fredag ska makens jobb bjuda oss alla på julbord o övernattning.



Kramis



2009-12-02 @ 18:06:53
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vad tråkigt att du är krasslig! Hoppas att du snart är på bättringsvägen. Vilka härliga bilder du har fångat! Vintern har också sin charm!



Min vita ljusstakte kommer från "fashionbutiken" Clas Ohlsson. haha. Har sett liknande på Åhlens men till det dubbla priset och Design House Stockhollm har också en.



Kramar

2009-12-02 @ 19:18:46
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh de vart dubbelt svenskt i topp, kunde inte börja bättre kan man helt klart säga!!! Heja våra duktiga svenska skidskytte tjejer!! =)



Hur mår du vännen, tror du att du orkar med en dejt på fredag? Skulle mejlat dig igår men tiden bara försvann och idag har jag vart på resande fot hela dagen, shoppat till mitt jobb..



Stor varm krya på dig kram!!

2009-12-02 @ 20:26:35
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch, fy sjutton! Det är verklingen många som är dåliga med samma symptom nu! Jag är "peppar,peppar" på bättringsvägen- skönt! Hoppas att du kryar på dig snart! Vila! Vila! Kram

2009-12-02 @ 22:11:32
URL: http://emmi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0