Hemma hos syster



                            Släktträff hos min äldsta tvillingsyster
(Glömde ju kameran hemma och fick fota med mobilen, därav kvaliten.)


Strålande sol skiner på vår snöbetäckta värld och det ger en hopp om att ljusare tider är på gång!! Har just avslutat en sen frukost med mamma och idag ska vi bara umgås här hemma i lugn och ro.

               
                             Vårt äppelträd i decembersolen

Gårdagen tillbringades hos min syster tillsammans med släkten, vi var arton stycken som åt middag och umgicks. Åldrarna var från 78 år till 2,5 år och kul att mamma fick träffa alla sina barn, mågar och nästan alla barnbarn och barnbarnsbarn på samma gång. Vi blev bjudna på god filégryta med ris och tårta till efterrätt. Gott vin och en del sång och pianospelande hör också till! Min systerson tog foton med sin kamera och lovade maila till mig så jag hoppas det blev något bra foto på mig och mina systrar med mamma som jag kan visa sen. (Vi är fyra systrar) Han är också kotknackare så han fick dra till mig lite igår och ni må tro att det knakade!! Skönt att få alla spänningar "lösta" =0)


Nu ska jag plocka undan lite och vika lite tvätt. Kryper lite i mig faktiskt nu när man inte gjort många knop i några dagar, har lite svårt att bara sitta still. Vad gör ni denna söndag??

Stora Kramar till alla!


Kommentarer
Postat av: jessi

Tur att mobiler har kamera nuförtiden när man glömmer kameran!

Det ser mysigt ut med familjeträff! Systrabild blir fint här på bloggen, hoppas några blev bra!



Ja vill också hitta på något, supertrött uggla hemma men får nog vänta med det när blir friskare. Vi tror att det är något med mitt jobb som gör att så många drabbas av halsont, mystiskt... det är speciell luft där, svårt förklara men det är inte bra...De har säkert fuskbyggt, är ju en nybyggd förskola.



Nu har jag hosta med så det är bara att kura ner sig under täcket med film o tidningar...



KRAMIS!

2009-12-27 @ 12:08:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vi plocka

2009-12-27 @ 13:42:15
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vi plocka

2009-12-27 @ 13:42:15
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Oj, jag tryckte visst fel! : )



Vi plockar och städar undan lite, jag ska jobba inatt..



Kramar oh en god fortsättnig önskar jag dig!!

2009-12-27 @ 13:42:56
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: jessi

hej igen!



Jag har inte än planerat min lediga vecka men en tur till Sthlm är inte omöjligt, maken jobbar så får hitta på saker själv! Vore ju skoj att träffas! Finns det någon uställning att gå på, måste kolla upp! Du kanske vill hänga med? Fikaträff givet om jag kommer!



KRAM

2009-12-27 @ 15:09:15
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

Mysigt med ritkig familjeträff!!!!!! Skönt med slapp oxå!

Det ska vi göra här hemma ikväll. Vi har faktiskt inte gjort så många knop här hemma sen julafton!!!!!!!



Men snart är det Nyår och stor baluns här hemma! 12 vuxna och 13 barn! Det du!!!!!!! 3 rätters meny som jag absolut måste ut och handla grejer till på tisdag......crap vad jag har att göra!



Vad ska du göra på Nyår`?



Puss

2009-12-27 @ 17:43:02
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Susanne

Trevligt med släktträff :o)

Jag blir också rastlös av att gå hemma men det finns ju roligare saker att göra än att jobba hela tiden!!!

Ska till och med jobba på nyårsafton och har inte planerat någon fest och inte har vi blivit bjudna på något festligt detta år ;o)



Kram fina du

2009-12-27 @ 18:04:55
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag pyntar om & tänker hur jag ska ha de efter juletiden!! De är va jag sysslar med denna söndag : - ) Hihi!!



Så härligt för din mamma att få va med & mysa med hela släkten. De låter som ni haft ett stort kalas! Det är ju så rolig att få träffas allihop ibland. : - )



Föräldrar är viktiga personer i ens liv. O mår inte dom bra så mår man inte själv riktigt bra, så är de bara!!



Goa Kramar Emma <3

2009-12-27 @ 21:45:28
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godkväll kära bloggvän :-)

Hoppas du lägger ut en bild på alla systrar och er mamma, vore jättekul att ser!



Vi åker till GBG på tisdag, vad jag längtar! Har inte varit "hemma" sedan i juli och det är på tok för länge sedan! Tyvärr stannar vi bara fyra nätter den här gången då vi åker tåg så det kommer att bli galet fullspäckade dagar... Det gäller att njuta av varje sekund :-)



Sov gott & hoppas att du får en fin start på nya veckan, kramar!!!

2009-12-28 @ 00:01:27
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0