Jag ser det snöar





Lördagkväll och både lugnet och snön har lagt sig över rosa huset. Riktigt mysigt att sitta inne och titta ut på stora snöflingor som sakta dalar ner. Vi har ett lager vitt på marken här i Stockholm nu i kväll.

Jag har mest gått omkring och fixat och städat här hemma idag förutom en sväng till City Gross för att fylla på matförråden. Har druckit glögg och lyssnat på Peter Jöbacks julskiva för att komma i rätt stämning. Bara en knapp vecka kvar till vi sitter på Globen och får den årliga dosen av Jöbacks julboostning! Längtar!

Hoppas alla har en riktigt mysig kväll och i morgon är det både 3:e advent och Lucia! Då kommer Jessi och Maken hit!

Kram


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad mysigt med snö. Jag fick några små flingor på mig när jag cyklade upp till stan tidigare idag men det blev inte mer. Dock rätt kallt här...



Hoppas middagen imorgon blir mysig. KRAAM

2009-12-12 @ 21:35:36
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi såg några flingor falla när vi lämnade götet. Här är de ingen snö än så länge,men hoppas på lite imorgon?! : - )

Snö ger verkligen den där riktiga julkänslan!



Sv: Vi lever i vår dröm just nu. ; - ) Efter en tuff period så hoppas vi nu att allt vänder! De gäller att njuta varje tillfälle man får!!



Pussar & Kramar

2009-12-12 @ 21:41:22
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Bullarna är gjorda av samma deg som lussekatterna, kavlar ut, brer margarin, strösocker, river mandelmassa och strör på lite russin. Sedan är det bara att snurra.

Jag har aldrig kesella i degen, tycker det blir torrare.

Saffranbiscottisen blev jättegoda men jag hade bara i vetemjölet som stod på receptet, denna deg ska ju vara kladdig!!

Jag ringde för jag var osäker hur sötmandeln skulle vara men jag tog dem hela och det blev så fint när jag skar dem :o)



Kramen

2009-12-12 @ 22:36:44
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Här är det snö med! Tänk om det blir en vit jul, vilken lycka! Jag lyssnade också på P Jöback igår, snart är vi där!!!



Ska vi komma samma tid ändå 17-1730, blir det lagom eller tidigare? Är vi helt trötta på stan så kanske vi dyker upp lite tidigare. Annars ses vi då!

Om jag ser trött ut är det böndernas fel, kollade på avsnittet igårnatt och efter det var jag i någon slags lyckorus.. hihii... Just nu känner jag mig glad o pigg!



KRAMIS



2009-12-13 @ 07:37:42
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Linda

Låter väldans mysigt med snö! Nu har det blivit kallt här iaf så det kanske kommer några flingor snart? Hoppas!

2009-12-13 @ 08:37:18
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0