Två brunetter på vift


      After Work med härliga Therese på favoritstället Muggen



Pollo Paganini, tiramisu, rött vin och mysigt sällskap gjorde min kväll!



Jag visste det! Ja, att Therese skulle vara en genomgo tjej som jag skulle trivas med, har haft den känslan hela tiden och den var rätt. Vi möttes upp vid Slussen och gick till Muggen för att börja kvällen med ett glas vin. Kändes på en gång som jag hade känt henne länge och vi hade mycket att prata om på en gång!

Bord var bokat på restaurang Agaton i Gamla Stan och väl där kom vi på att vi inte visste exakta adressen. Efter lite virrande hit och dit kom vi fram tio minuter över åtta och då säger den snorkiga kyparen att vårt bord var släppt....! Visste att det stod på hemsidan att de håller bordet 15 minuter och vidhöll detta med svaret att ni får ändå vänta en 20-25 minuter innan det blir ledigt. Då vände vi på klacken och gick!!

Hungriga var vi men inte att en snorkig restaurang ska få våra pengar eller förstöra vår kväll så vi gick över gatan till Paganini och fick vänta lite innan de ordnade ett fönsterbord till oss. Kändes som en seger, trots väntetiden, för maten var riktigt, riktigt god! Så mina vänner -undvik restaurang Agaton i Gamla Stan!!

Tack Therese för en supertrevlig kväll och som sagt det gör vi snart om igen!!

Nu ska jag titta på skidskytte, sen åka på julmarknad och kvällen tillbringas på Hovet där sonen spelar hockeymatch mot Djurgården.

Önskar alla en härlig lördag, synd att vädret inte är roligare...
Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej vännen..

Tack för en toppenkväll, hade verkligen hur kul som helst..Precis som du skriver, kändes som vi känt varandra redan på en gång..=)

Du är en toppenpingla som jag verkligen vill träffa snart igen!! Ha nue ns kön lördag med familjen, själv ska jag på middag hos en kompis i hennes alldeles nybyggda hus..:) Stor lördagskram till dig..

2009-12-05 @ 12:47:50
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vad kul att det blev så lyckat även om du kände det på dig! =)



Pastan ser urgod ut och gud så sugen jag blev på tiramisu nu, en av mina absoluta dessertfavoriter om den smakar mycket espresso och är bra gjord!



Ha en fortsatt mysig helg! Tänk att det redan är 2:a advent imorgon... Kraam

2009-12-05 @ 15:12:25
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad härligt att starta helgen med en riktigt lyckad bloggdejt och extra roligt när det stämmer direkt :-) Då förstår man verkligen vad innebörden av personkemi är! Ha nu en riktigt mysig lördag också, massa kramar från ett ruggigt Sjöstaden!!

2009-12-05 @ 15:23:09
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Susanne

Roligt att kvällen blev lyckad, ni ser ut att ha hur trevligt som helst :o)

Hoppas du haft en bra dag



Kramen

2009-12-05 @ 17:24:00
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt att det blev så lyckat! Therese ser verkligen ut som en glad o äkta tjej!!!

Trist med snorkiga restaurangtyper men tur att det ordnade sig till slut!



Jag längtar massor tills nästa vecka och att jag har fått fixat allt inför veckan! (det blir liksom en vänskapsvecka- ska baka med Jeanette, träffa dig på torsdag, jobbarkompisarna kommer hit fredag, lördag umgås med Susan o familj o fira 5- åriga Alva i efterskott o söndag fika med Erry och sen umgås hemma hos er!!!) Imorgon blir det mattköp, lussebullebak och städning men ikväll blir det att vila, njuta och bada katt! (han har busat idag... hoppat i badkaret och sen hoppat i sin låda... inte så frescht precis... ha haa.. vi har en busnick hemma!)



Vi ses om några dagar då ska du få smaka julchoklad som Jeanette o jag bakat o mina lussebullar! (de är lite annorlunda, runda och med goija i mitten)



KRAM

2009-12-05 @ 18:00:19
Postat av: jessi

ha haaa... var visst för snabb! men jag tror du hade klurat ut att det var jag ändå!

2009-12-05 @ 18:00:59
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack för kommentaren! Du har helt rätt, morotskaka är svårslaget när det kommer till den "typen" av bakverk. Den här med valnötter var dessutom något alldeles extra! Hoppas lördagen var bra, julmarknad är ju alltid mysigt!

2009-12-05 @ 19:10:53
URL: http://wwww.marieakerblad.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vad kul med bloggträff! Har själv aldrig testat, men det finns ju många härliga människor som man skulel vilja träffa "på riktigt"!



Kram!

2009-12-05 @ 22:56:06
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: cecce

Ni ser ut att ha riktigt trevligt ihop. Två glada brunetter på vift! Kul att träffas så där och att bloggandet kan leda till nya bekantskaper.

Själv ska jag träffa Susanne på tisdag och det ska bli jättespännande!



Ska aldrig gå till Agaton. Lovar:-)



Kramar!

2009-12-06 @ 09:08:17
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Blir riktigt avis då jag läser om er lyckade bloggdejt! ; - ) Hihi!



Dålig service gillar vi INTE. Då kan de kvitta!



Hur gick hockeyn?



Kramar till dig sötis!

2009-12-06 @ 17:28:39
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Halloj.



Jag har ätit på Agaton 1 gång men jag går inte dit igen. Kyparen var skitdryg och stressade på oss att gå därifrån innan vi hunnit dricka upp vinet efter maten.



Kul att ni fann varandra och att ni fick plats på restaurangen mittöver!



Stor kram

2009-12-08 @ 19:17:06
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0