Fredagslugn



Vaknade efter en seeeg natt. Kunde inte somna igår fast jag var trött och klockan närmade sig 02.00. Läste lite och tvingade mig sedan till sömn och tydligen fungerade det för efter det sov jag. Vaknade och hade hoppats på lika fint väder som igår med sol och blå himmel, men idag SNÖAR det igen! Hjälp vad är detta?
Skönt är huset är städat och fixat. Nya tulpaner står på bordet och kvällens middag redan planerad. Det blir tacopajen som jag visade i ett tidigare inlägg.

Undrar just om det här att jag inte kunde somna berodde på ett mail jag fick i går? Har sålt en del av barnens urväxta kläder på Tradera och det har fungerat utmärkt. Kläderna har varit felfria märkeskläder - men använda vilket också framgår i annonsen. De växer ju så fort och "dåliga" kläder skulle jag aldrig sälja.
Nu var det en kvinna som var missnöjd med en Quicksilver tröja. Jag erbjöd henne att skicka tillbaka den, få pengarna tillbaka för vara + frakt men själv betala ångerfrakten som brukligt är vid "postorder". Annars kunde hon behålla den och vi delade på frakten som kompensation  (för nått jag inte förstår). Hon valde det senare alternativet så helt tokig kunde ju tröjan inte varit??

Har ni sålt via Tradera någon gång och varit med om detta? Kändes i allafall lite jobbigt, skulle aldrig försöka "lura" någon.

Nej nu ska jag ta en skön dusch och skölja bort denna känsla och sen väntar en god bok på att bli läst.
Ha en skön fredag och på återseensde.
Kramar!

Kommentarer
Postat av: jessi

Det där lät ju lite märkligt.. hon kanske ville få varan billigare, gratis... jag har aldrig sålt via nätet men har vänner som gjort det o det brukar ju funka bra.



Härligt med helgtulpaner, jag ska också köpa en bukett hem efter skolan!



ha det så gott!



KRAM



Ps: tacopaj är en favorit hos oss med men ikväll blir det restaurang på en tapas restaurang. mums!

2009-02-27 @ 10:10:23
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ibland ska folka bara krångla bara för det är deras grej. Bry dig inte. Vilken fin bild och vilken söt tablett, är den från åhlens eller hemtex?



Ha en trevlig fredag trots det tråkiga vädret.

Här nere i skåne har vi sol i alla fall. Något positivt. :) Tack för blommans namn. Tänkte att den hette något sånt.

Kram

2009-02-27 @ 10:45:33
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hoppas du lyckas skaka av dig den tråkiga känslan, trist när det ska strula.



Här i småland skiner solen, snöar det fortfarande hos dig?

Gott med tacopaj, hoppas du får en skön fredag!

Kramar



Kramar

2009-02-27 @ 13:19:37
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Det lät ju lite märkligt. Kanske var det hon som försökte luras...? Det finns ju tyvärr sådana människor. Men glöm det nu :) Det låter som att du har en toppenfredag där hemma & att kvällen kommer att bli lika toppen den :) Trevlig helg!

2009-02-27 @ 14:38:58
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: eva

åhh tulpaner vad fint!! ja det finns krångliga människor..fråga mig som har butik...haahahhaha trevlig helg-kram kram kram

2009-02-27 @ 16:43:27
URL: http:// evapinglans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0