Pärlor på rad


Gammalt möter nytt


Mina fina pärlor i mitt vackra skrin


Detta lilla glasskrin har funnits i min familj så länge jag kan minnas. När jag sen flyttade hemifrån så kom det i min ägo. Har älskat det hela tiden och mår bra bara av att titta på det. Lägger jag sedan dit mitt fina pärlhalsband njuter jag till fullo av färger och glans.
Bakom står ett liknande något större skrin som jag ropat in på en auktion. Tycker om det också men inte lika mycket som det lilla. Bredvid ett engelskt skrin med broderier på locket som jag köpt på loppis.

Tycker om att skapa såna här "stilleben" med gammalt och nytt. På halsbandet med den rosa stenen finns en bricka som det står "Hjärta och Själ" på. Dessa ord tycker jag beskriver mig - jag vill att hjärtat och själen ska vara med mig i mitt liv och i mina beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0