SKHLM + IKEA = TRÖTT

Så nu är jag hemma igen efter en halv dag i Kungens kurva och Skärholmen. Jag började dagen med frukost på iKEA för ringa 10:-. Gott och stärkande inför dagens äventyr bland hyllorna. Väl nere på köksutställningen blev jag lite besviken. Hade förväntat mig massor av kreativ energi  - men inte. De hade väldigt få uppmonterade kök och jag gick mest förvirrad runt. Plockade dock med mig en massa broschyrer så jag får väl i lugn och ro titta här hemma.
Tog i allafall ett par bilder så ni får se.

  
Snygga luckor om man vill ha högblankt

Snygga luckor om man vill ha lantligt
   
Gillade den här spiskåpan och induktionshällen    

Supersnygga kastruller. Önskar jag mig!

Väl nere på plan 1 börjar mina in köp som vanligt. Tittar och tar på mycket, men i slutändan köpte jag inte så mycket ändå. Här är mina inköp.



Köpte spetsgardinerna Alvine och Skimmer ljusstaken som planerat. Rullgardinen Enje finns inte i 90 cm bredd så jag vågade inte köpa den. Vet inte om den kommer passa i vårt hallfönster då?! Köpte den billiga varianten Iris tills vidare. Lampan Lampan kan säkert behövas någonstans, servetter, krokus för vårkänslan och silvriga julkulor i storpack för
5:-. Zinkkrukorna var så små så dom blev kvar tills vidare.

Sedan åkte jag vidare mot Skärholmens nya stora fina innecentrum. Mitt mål där var faktiskt inte de flashiga butikerna utan Myrorna. Second hand i ordnade former. Älskar att gå och titta på allt och inget! Där inhandlade jag detta.



Vit ljusstake -Tiara från Rörstrand, bricka i silver, Nejlikor - ordspråksburk från danska Knabstrup, vit blomkruka till mina krokusar, gammal "silvrig" ljusstake, härlig tunika i ljuvliga sommarfärger och den vackraste vita sjalen att ha över axlarna i sommar!

Nu ska jag börja fixa i ordning i hallen efter målningen. Ska ta ett varv till med vit färg på spegeln innan jag är helt nöjd. Ska försöka sätta upp min nya rullgardin också. Visar bilder när det är klart.

Vad har du gjort idag?
Kramar

Kommentarer
Postat av: Madeleine

svårt att välja kök. Finns ju så mycket fint men tråkigt att de inte hade mycket monterat. Du får titta i kväll och berätta vad du har kommit fram till eller dina ideér :) Själv har det varit jobb hela dagen och snart är det dags för spinning. kram

2009-02-25 @ 18:24:23
URL: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Haha... just nu ligger jag i så in i norden, för jag har ett litet vad med min sambo om att jag ska fixa att gå till gymet 5 dagar i veckan tills vi åker till Thailand! Det är alltid ett plus att ha en träningskompis, vi peppar och härjar på varandra syrran och jag! =) Ha en bra kväll! kram

2009-02-25 @ 19:01:04
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: jessi

Nu har du fyndat massor, min tur o vara avis!



Jag vet att det är omfattande brand på statt men exakt vet jag inte. Trafiken i stan har varit kaos för räddningsarbetet blockera ju centrala delar. Väldigt tråkigt o obehangligt ifall anlagt...



Jag hade det bra med min vän, både roliga o viktiga samtal pratades igenom!



ha det så gott vännen o njut av allt nytt!



kramar

2009-02-25 @ 19:02:33
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefin

SV: Tack snälla för din gulliga kommentar. Jag har ingen vana av att agera modell.

Det är svårt att välja kök men samtidigt väldigt roligt. Gillar vita, släta luckor, tror man aldrig tröttnar. Snyggt med högblankt. Vilka är dina idéer? Spetsgardiner är så fint. Speciellt i ett sovrum tycker jag, romantiskt och fint.



Kram kram

2009-02-25 @ 19:27:01
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vad gulligt av honom att köpa hem semlor :)



Verkligen :) Ska bli så kul att se vad hon väljer för designer att göra klänningen och hur den kommer att se ut!



Vilken rolig shoppingdag du haft. Kök är verkligen inte lätt att välja, så många val! Den där lampan köpte jag också sist jag var på ikea :)



Trevlig kväll! Kram kram

2009-02-25 @ 21:14:52
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Skimmer-ljusstakarna är jättesnygga! Kommer jag nog också att inhandla inom en snar framtid...

Haha, ja Java är populärt :) Supermysigt fik! Det måste du prova om du har vägarna förbi Örebro ;)



Hoppas du haft en mysig kväll!

2009-02-25 @ 22:21:08
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Good morning teacher!



hoppas du får en mysig torsdag idag, jag är på skolan hela dagen men det ska bli kul med föreläsningar o grupparbeten.



många kramar

2009-02-26 @ 08:19:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0