Så vackert!



Orkideér är bland det vackraste jag vet. Och ganska mystiska också. De behöver ingen jord för att leva, har långa luftrötter och i sin vanliga miljö lever dom hängande i träd! Till detta kommer de vackra blommor som är det som egentligen "gör" växten. Från ingenstans kommer det helt plötsligt en stängel och vips så har den fula ankungen blivit en svan.

Ja om man nu lyckas vill säga. De är ju oftast vackra när man köper dem och man vill ju att de ska vara så hela tiden. Jag har köpt och fått många orkideér genom åren och ska väl erkänna att så här fina som på bilden är de inte alltid. Men den här stängeln med blommor är resultatet av en "återblomning"! Jag har lyckats hålla liv i den, sett till att den mår bra och nu tackar den mig på detta vackra sätt.

Man kan ju köpa en konstgjord stängel att delorera blomman med mellan blommningarna, men visst är det bäst med det äkta ändå. Naturen är fantastisk som har så mycket skönhet i det enkla.

Nej nu slita mig från datorn och bara vila. Har en envis förkylning som jag måste bli av med nu snabbt. Är trött på att vara hängig. En god kopp chaite, soffläge och en bra bok är min plan denna gråa januariförmiddag. Hoppas er vecka har börjat bra.

Kram

Kommentarer
Postat av: Therese - Småstadslivet

Vad kul att det finns fler än jag som hillar skidskytte - är såå spännande och jag tycker de är fantastiska som kan kombinera två så olika saker som skiåkning och skytte.. =)



Hoppas du piggar på dig och mår bättre efter en vilodag i doffan!!

Jättefin orkide - jag får aldrig mina att överleva.. =)

2009-01-26 @ 10:58:25
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Therese:

Kul att du tittade in! Då ser vi fram emot Skidskytte-VM när det startar. Tror det går i Sydkorea så hoppas tiderna passar för oss i Norden också.

Tack för omtanken. Jag mår redan bättre!

2009-01-26 @ 19:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0