Shear genius



Shear Genius - tisdagar 20:00                                 (Bild från kanal 5)

Missa inte detta program som är en av mina favoriter, "gammal" frisör som jag är! I kväll sänds det 7:e programmet av 10.
Här nedan kan du läsa vad det handlar om.

I Shear Genius tävlar frisörer från hela världen om att bli utsedd till USAs bästa hårstylist. Vem av dem är din favorit?

De får i uppdrag att klippa, permanenta, färga och förlänga sina kunders hår och bedöms därefter av en rad domare som alla är experter inom sitt område.

Till sin hjälp har de tävlande stylisten Kim Vo som har frisörsalonger i hela USA och som arbetat med artister som Teri Hatcher, Britney Spears och Kate Hudson. Kim är gruppens mentor och kommer att ge de tävlande goda råd, men är samtidigt den som bedömer deras arbete. Tävlingens vinnare får 100 000 dollar samt chansen att styla ett modereportage i tidningen Allure. Programledare är Golden Globe-nominerade skådespelaren Jaclyn Smith.


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att du gillar min blogg! Jag gör mina bilder och sätter text i photoshop men skulle tro att det funkar i ett annat bildbehandlingsprogramm typ paint. Lycka till!

Kram

2009-01-28 @ 10:38:28
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0