Små söta ting från förr

 
 

Ville visa några av mina senaste loppisfynd. Har en viss förkärlek till kannor av olika slag så denna fina 1 literskanna för 10 :- var inte något att fundera över. Har några kannor sen tidigare så den är i bra sällskap ;-)

Något roligare rent historiskt sett är detta lilla 5 centiliters målkärl i tenn från år 1888! Tillverkat i Stockholm av B.O Santesson som var en känd smed på den tiden. Målkärlen användes som rymdmått för att mäta upp varor så de blev exakta. Stämplarna i sidan är gjorda av den kontrollant som gick runt och mätte så att det inte fuskades! Dessa stämplar är alltså gjorda 1889, 1898 osv. Tror det kan vara intressant för samlare, jag tyckte det var kul för 25:-!!

Glaskupan är bland de minsta jag sett och jag ska titta efter något passande fat till det. Nu står det på silverfatet i köket så länge. Kostade 10:- det också.

Har fått en del tråkiga men nödvändiga saker gjorda idag, sånt man gärna skjuter på, och det känns skönt. Två dagar har jag kvar att jobba innan mitt sommarlov börjar. Känns helt OK att åka till jobbet i morgon nu när vädret är så här regnigt. Tror det ska bli bättre till på tisdag så då passar det nog mig med semester!

Ha en bra start på midsommarveckan alla mina vänner!! Fridens liljor!

Kramar från mig!

Kommentarer
Postat av: Caroline

God kväll! Vilka härliga små fynd du har gjort, du får nog ta och skriva en loppisguide för dummies snart :-)



Hoppas att du har en skön kväll, låter inte tokigt med två dagar kvar till en låååång och skön semester! Nu hoppas vi ju bara på att solen kommer snart, eller hur?



Kram från Caroline!

2009-06-14 @ 22:13:53
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, om några månader går hon nog och då blir det full rulle kan jag tänka mig :-) Men det är ju precis som du skriver, kul!!! Så spännande att få följa en liten människas utveckling, varje litet steg på "första parkett". Det är en riktig förmån att få göra det!!



Jag LÄNGTAR så till Västkusten nu, dessutom har de haft riktigt bra väder de sista dagarna så nu är det bäst att det håller i sig tills vi kommer ;-)



Sov gott, kram!

2009-06-14 @ 22:52:33
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Elin

ÅÅå vad bra att du tipsade om vätskeersättning! Det hade jag helt glömt. Det blir en del att packa, hihi!

Du hittar ju alltid en massa underbara fynd, vad har du för guldgruva i närheten?

Stor kram!

2009-06-15 @ 09:07:22
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: eva

åhhhh vad fina fynd!! glaskupan älskar jag så mkt!! jag målar med vattenbaserad lackfärg från pandalus..rätt billig färg man funkar bra..sen slipar jag med grovt sandpapper..blir jättefint! tack för att du tyckte jag var duktig-det värmer. vi var på loppis igen och fyndade en massa..sambon skall sälja det vidare sen..han e en affärsman..hahaahmen den lilla pigtittaren skall vi behålla..jag tänkte måla den nu i veckan..du kan se den på min blogg under loppisfynd!! kram kram kram

2009-06-15 @ 10:37:14
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Fina fynd!



Härligt med bara två dagar kvar till en lång & välförjtänt semester.



Kramar!

2009-06-15 @ 12:43:22
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Hej vännen!



Du har så otroligt fina saker hemma, min kusin susan skulle älska allt vad du har! får visa henne din blogg någon dag! (hon följer min)



Nu ska jag leka med nicke o snart ska jag tillbaka till jobbet på möte... trist i regnet.. men snart är det semester!!!!!!!!!!!!!!!!11

2009-06-15 @ 14:16:05
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Du har något att hämta hos mig

2009-06-15 @ 15:14:42
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0