Leila på landet



Nu är jag hemkommen från arbetet efter en kul arbetsdag och mätt och belåten efter middagen! Gud så gott men "vanlig" mat som hemmagjord potatismos och bräckt skinka! Ska strax skjutsa sonen till hockeyträningen ...I´m back in the vardag again.
Längtar efter Leilas nya matlagningsprogram som startar på onsdag , klockan 21.00 i Tv4 och heter "Leila på landet". Så här beskriver de programmet:

Säsongsspremiär.
Del 1 av 10. Kocken Leila Lindholm är tillbaka med sin nya sommarserie där hon lagar enkel och snabb mat som passar lika bra en skön dag i hängmattan som till strandfesten nere vid sjön. I premiäravsnittet lagar hon jordgubbssallad med stekt halloumi, chorizospäckad kyckling och en semifreddo smaksatt med rabarber från det egna landet.

Kocken Leila Lindholm är tillbaka med en ny sommarserie där hon lagar enkel och snabb mat som passar lika bra en skön dag i hängmattan som till strandfesten nere vid sjön. I premiäravsnittet blir det bland annat jordgubbssallad, helgrillad kyckling och semifreddo på Leilas vis.

Till förrätt lagar Leila en jordgubbssallad med stekt halloumi på en bädd av ruccola. Huvudrätten består av chorizospäckad kyckling som helgrillas och serveras med grillade grönsaker toppade med getost och pumpakärnor.

För att svalka sig vid grillen gör Leila en somrig jordgubbsmojito. Menyn avslutas med en semifreddo där Leilas egenodlade rabarber är huvudingrediens.

Det blir även ett besök på Ulriksdals slottsträdgård där Leila träffar Bosse Rappne som ger tips om hur man bäst tar hand om sina rabarber.


Låter det inte som ett toppenprogram! Längtar mycket...men ikväll tittar jag på de nya avsnitten av "Projekt Runway" som startar på 3:an klockan 22.00. Programledare är vackra Heidi Klum som är gift med vackre Seal.

Ha en trevlig kväll mina vänner.
Stora kramen!!

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Härligt att jobbveckan startade så bra efter lovet :)



Ha en mysig kväll nu, kramar!

2009-03-02 @ 19:25:47
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Halloj!



Jag måste komma ihåg på onsdag kl 21! Jag läste någonstans att hon ska ge ut en tidning, hoppas att det stämmer!



Vad bra att första arbetsdagen efter lovet är avklarat jag har min första arbetsdag exakt om en vecka!



svar- jag gillar också det fotot på mig, blir glad av att se den!



Ha en fortsatt trevlig kväll!



kram



jessi

ps: bra att du påminde mig om projekt runway, hade helt glömt bort!

2009-03-02 @ 20:21:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: tack



åh jag gillar leila, vill se programmet.

Gillar Project runway, men får spela in...trött nu

Hoppas du får en god natts sömn.

kramar

2009-03-02 @ 22:02:09
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej!



Du har blivit utmanad i min blogg! Du behöver ej vara med om du inte vill! =)



kramar

2009-03-02 @ 22:18:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0