Min son.....


                                          Always Mommy´s boy!

...är lika vacker som min dotter. Han kom till oss en vacker majdag och var mycket välkommen. Vi visste att det var en pojke, en Oscar som kom när han med rasande fart anlände! Vi kunde inte annat än skratta och känna oss lyckliga över att nu även fått en son.
Han var ett lättsamt barn som åt och sov enligt alla "mallar" och växte så det knakade och om Beatrice var ett hårfagert barn så dröjde det innan Oscar fick något hår. Fart och fläkt och där emellan en massa kramar beskriver väl dagarna med honom. Inget krångel, ville vara med överallt hela tiden, massor av kompisar och sov oftare borta än hemma och det gäller även idag när han snart fyller 17 år! Och nu har han växt om alla i familjen och blivit en ståtlig ung man!

               

Han har snart klarat av det första året på gymnasiet och målet var/är att bli arkitekt, men ibland är det brandingenjör och ibland datanörd som han själv säger. Han spelar ishockey med BJ och AJ och ishallen är hans andra hem. Sena kvällar -  men du får skolan, träningen och flickvännen att gå ihop ändå.

Och bäst av allt Oscar är att du fortfarande kramar din mamma minst en gång om dan! Sluta aldrig med det, mammas älskling!! Du är bäst!

Ha en bra fredag - full fart mot helgen. I kväll blir det Let´s Dance eller hockeymatch!
Kramar till alla er!

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Oj, han måste vara poppis bland tjejerna, haha :)



Lärarlyftet är verkligen bra! Under min studietid har jag pluggat tillsammans med några pedagoger ibland som går Lärarlyftet. Det är jättekul att få höra deras åsikter & tankar, eftersom det kommer direkt från skolan. Bidrar en hel del när man har seminarier.



Intressant med specialpedagogik, det läste jag i höstas.



Hoppas du får en finfin fredag! Kraaam

2009-03-06 @ 07:28:47
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Therese

Du verkar ha en helt fantastisk relation med dina barn, underbart...

Jag har en väldigt nära och fin relation med min son - har dock inte alltid vart så - var inte riktigt "mogen" för barn när han kom.. Hmm kanske ett bra inlägg under helgen om just detta ämne..

Ha en magisk helg och njut av livet och dina barn..

2009-03-06 @ 09:32:00
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vilken sötnos, så underbart att läsa om din kärlek till dina barn:-)



ha en skön fredag

Kramar

2009-03-06 @ 10:01:44
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: eva

hej..vilken söt bild! jag hade min 17 åring hos mig igår..så mysigt..han kommer alltid över då han vill ha lite lugn och ro..vara ensam med oss härhemma. trevlig helg..jag kämpar mot min magkatarr...bläääää..några tips??

2009-03-06 @ 10:49:54
URL: http:// evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Jill

Verkar som er pojk är lika fin som er flicka. Väldigt fint och bra att han kramar sina föräldrar än, även om det nu borde vara lika självklart som att döttrar gör det.

2009-03-07 @ 16:59:28
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0