Pyntat Stockholm med Susanne


                    Nordiska Kompaniet - NK är fint upplyst



Julskyltningen är ett måste! Så fint och fantasifullt för barn som vuxen!


Vi strosade i Gamla stans gränder och besökte Stortorgets julmarknad


Söta Susanne och rufsiga Ann-Louise åt lunch på restaurang Paganini
på Västerlånggatan i Gamla stan. Det blev Mozarellatäckt kycklingfilé
och ett glas rött och mysig pratstund med härlig bloggtjej!



Hötorget fint julpyntat. Försäljarna står här året om och säljer sina
frukter, grönsaker och blommor! Jag köpte en fin vit amaryllis och
en ask jordgubbar
!


Tidigt i förmiddags träffade jag fina Susanne och hennes mamma vid tåget för en heldag i Stockholm. Fick även en skymt av hennes son som kom förbi för att träffa mamma =0). Vi strosade genom stan, pratade och tittade i de affärer vi tyckte såg lockande ut. Dagen gick så otroligt snabbt och våra shoppingpåsar blev fler och fler och sen var det dags att säga hej då. Tack Susanne för en jättetrevlig dag, det får vi försöka göra om!

Väl hemma igen så har jag för första gången i mitt liv plockat ut en hårddisk ur en dator, dock med lite experthjälp. Vår gamla dator kraschade för ett halvår sen och nu ska vi se om något går att rädda. Kommer på mer och mer som jag saknar....så kom ihåg mina vänner att ha en backup och spara allt någon annanstans också, typ på en extern hårddisk!

Nu ska jag umgås med dottern som förresten överraskade mig med en piercing i tungan härom dan....hon har haft den i två månader och jag har inte märkt nått - helt galet! Min söta Bea har ett hål i tungan...var en ny upplevelse om jag säger så ha, ha, ha - och hon är lika söt fortfarande!


Kramar

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack själv för en jättetrevlig dag, det gör jag gärna om :o) Hoppas bara du inte blev helt avskräckt ;o) Jag tycker du var fantastiskt trevlig och go, precis som jag föreställt mig på bloggen. Vilka fina bilder du fick ihop och vad snygga vi blev vid granen ;o)

Det känns lite i fötter och ben att vi gått en hel del idag.

Hoppas vi kan ses snart igen



Kramen

2009-11-26 @ 20:42:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack själv för en jättetrevlig dag, det gör jag gärna om :o) Hoppas bara du inte blev helt avskräckt ;o) Jag tycker du var fantastiskt trevlig och go, precis som jag föreställt mig på bloggen. Vilka fina bilder du fick ihop och vad snygga vi blev vid granen ;o)

Det känns lite i fötter och ben att vi gått en hel del idag.

Hoppas vi kan ses snart igen



Kramen

2009-11-26 @ 20:43:43
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej vännen..

Ni ser ut att ha haft en helmysig dag och vad härligt med en massa shopping.. Vart det inget The Studio, var det inte med Susanne du skulle på det?

Vilka juliga bilder du tagit från vår vackra huvudstad, blir såå sugen på att åka in och vilken tur att jag snart ska det, först i helgen för jobb i Globen sedan nästa fredag för vår träff..=)

Nja har inga riktiga favoritställen, provar gärna något nytt, nåt som du gillar kanske?

Ha nu en härlig helg vännen, jag jobbar och kommer kanske inte hinna bligga så mycket.. Kramar

2009-11-26 @ 20:43:56
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig dag! Och vad fina bilder du har tagit.



Hihi lustigt att du inte märkt piercingen.



Ha en bra kväll.

2009-11-26 @ 20:50:06
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: jessi

Kul att se foton från er dag o ett julmysigt Stockholm!



Har Bea tagit hål utan att du märkt!!! Hur har du missat det i 2 månader?? Ser man inte sånt direkt eller... ha ha haa...



Jag har haft hotellkaos igen!



KRAM

2009-11-26 @ 21:21:14
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

S mysigt det ser ut :-)

Nk ser ut att vara finfint pyntat, önskar jag kunde se med egna ögon.



Ojoj har bea hål i tungan...men jag tror helt klart att hon är lika fin ändå :-)



stor kram

2009-11-26 @ 22:58:35
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: cecce

Åh..vilka bilder! Jag och min vän här från O-hamn har sutit och tittat och suckat! Önskar jag kunde komma till Stockholm och titta på allt det fina!

Spännande också att träffas så där. Ska också snart träffa S. Ska bli kul!



Bra att ni shoppat. Då behöver jag inte känna mej så ensam:-)



Två månader!! Det har hon gjort bra:-) Konstigt ändå att du inte sett något...eller?



Kramar!

2009-11-26 @ 23:06:32
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: cecce

ha ha...man får väl va glad så länge de inte har ring i näsan eller nåt? På tungan syns det ju inte direkt.



Vi har haft diskussionen hemma med våra tonårstjejer. Jag sa bestämt nej, men så är de ju bara 15!



Min Lillalulla kommer ALDRIG pierca sig:-) Hoppas hon håller sig till Big Size chokladbollar...å inget annat:-)



Gå nu å lägg dej!

Det ska jag!

God natt:-)

2009-11-26 @ 23:30:01
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken julstämning! Själv ska jag pynta hemma på söndag.

Ha det bra!

2009-11-27 @ 07:46:59
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Sue

Åååå så underbart att få strosa tillsammans med en vän! Härligt!



Oj....piercad tunga...hahahaha! Tur att den sitter där och inte på något annat ställe som jag vet att del sätter den :-)))))))



Ha en underbar fredag hjärtat!



Puss

2009-11-27 @ 09:12:41
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0