Storstadskväll

                         

Som ni förstår så såg vi filmen "Så olika" i går kväll, Lena och jag. Tror att jag hade lite för stora förväntningar på den, inte så att jag är besviken direkt, men ändå. Den handlar om två systrar som lever två olika liv men ändå är ganska lika när det kommer till känslor. Par möts och skiljs om vart annat och hela historien vävs kring dessa möten och till stora delar om förutfattade meningar. Den får 3+++ av mig. Den berörde till viss del men inte lika mycket som jag hoppats på.



Efter filmen gick vi till mitt nya favorithak i Götgatsbacken "Muggen". Folklig atmosfär i en varm miljö och super god mat och smaskiga bakverk. En varm macka på lantbröd med mozzarella och parmaskinka, basilikakräm och ruccola serverad med sallad och god röra. Ett glas rött Cabarnet Sauvignon slank också ner! Vi satt några timmar och pratade om allt och planerade vår tilltänkta New York resa i juni. Jag var så trött när jag åkte in till Söder men sprang på piggare ben till bussen hem!! Tänk vad en kväll med en vän kan betyda!!



                                           "Muggen" på Götgatan

Måndagen har på något vis passerat snart. En något annorlunda dag då två av mina kollegor var sjuka och vi fick rodda om i schemat för att få dagen att fungera vilket det också gjorde. Fick sent om sider veta att jag förväntas delta i en utbildning angående beställningar i morgon efter arbetstid och det gjorde mig lite putt ett tag då jag vet hur svårt det är att få tillbaka tiden i skolans värld....men sen tinade jag upp och gjorde det bästa av det. Gick tidigare idag istället och får försöka kompa ut resten senare. Kan vara en fördel att kunna vara den som beställer ;-)

I kväll blir jag ensam hemma då maken och sonen har åkt till en långväga hockeymatch och dottern snart kommer hem från sitt jobb bara för att vända igen. Hon tränar funktionshindrade barn/ungdomar i fotboll på måndagar och jag tycker hon är sååå bra som gör det för liten peng. Har förstått att hon är uppskattad..(fast hon säger själv att hon inte gillar barn  ha, ha).


Nu kom hon hem så jag slutar för denna gång. Hörs i morgon igen!!

Kramar


Kommentarer
Postat av: jessi

Det blev kladdkaka, men tyvärr inte kladdig som jag önskade. Maken han inte på fika men kommer sen till middagen, har får kakan som efterrätt istället! Vi ska göra flygande jacob, blev så sugen på det idag. Länge sen jag åt det!



Vet du vad jag åt avocado till mellis här hemma, gillar också avocoado massor!!!



Ja caféet var mysigt, förstår att du var där igen!



Nu kollar jag på Förkväll, ganska trevligt faktiskt!



KRAMIS

2009-11-16 @ 17:18:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken härlig dag du fick igår, guld värt med dessa träffar med goda vänner :o) Själv sitter jag och firar försäljningen med lite godis, blev ingen träning då telefonen ringde när jag skulle iväg men jag är inte ledsen för det :o)



Ha en skön kväll

Kramen

2009-11-16 @ 19:00:32
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sue

Ändå mysigt att gå ut och äta....inte så ofta man gör det! Kanske skulle göra det på fredag kanske...med kidzen!



Angående mina naglar så gör jag en så kallad förstärkning och jag tror at det är gele....jag gillar inte när naglarna blir för hårda! De g¨r lätt av för mig då och det gör så satans ooooont!



Puss på dig och mys denna härligt gråa måndag ler

2009-11-16 @ 19:09:26
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det underbart att tillbringa en dag tillsammans med en god vän, perfekt sätt att samla kraft och positiv energi.



Vill gärna se den filmen, men kanske ska vänta tills den kommer på dvd om du inte tyckte den var en riktigt fullträff som jag hoppats på...



Så fint av din dotter att ställa upp och träna funktionshindrade, värdefullt för barnen!!



Hoppas du får en skön måndagkväll



Kramar Bella

2009-11-16 @ 19:13:03
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack vännen! Du får komma ner och hälsa på mig :o)

Har även planerat att träffa Cecce och även Mindy och prinsen :o)



Kramen

2009-11-16 @ 19:15:01
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Mysigt med tjejkväll med bio & fika/vin, det är precis som du säger att det är lätt att gå från tröttis till piggelin när man får tillbringa några timmar i goda vänners lag :-)



Muggen är verkligen mysigt, jag jobbade under en period för något år sedan nästan vägg i vägg med Muggen och då blev det inte helt sällan spontana fikor där ;-)



Hoppas att du har en mysig kväll på egen hand när barnen & make är iväg på olika aktiviteter, kramar!



PS. Svarade på din fråga i min blogg :-) DS.

2009-11-16 @ 20:49:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: cecce

Kul att få en liten recension av filmen, som jag gärna vill se. Om jag någon gång kommer iväg till biografen vill säga. Bra att veta att man kanske ska hålla förväntningarna nere lite grand.

Så mysigt med bio och träff med en god vän så här en måndagskväll. Förstår att du inte var så glad över att jobba "extra". Som du själv säger...det är svårt att få igen tiden, men du verkar ha lyckats lite i alla fall.



Trodde jag skulle få många kommentarer om Supermans lilla detalj, men du verkar va den enda som uppmärksammat den...hehe. Eller så har vi samma humor...

Kul!!



Ha en skön kväll och beundransvärt av din dotter tycker jag!



Kramar!

2009-11-16 @ 21:03:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken mysedag ni verkar ha haft!

Vänner ger ENERGI!



hoppas du får en god natts sömn sötis



kramkram

2009-11-16 @ 22:10:53
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag har ringt till The Studio så jag ringer dig lite senare idag och hoppas du är hemma då ;o)



Ha en bra dag

Kraam

2009-11-17 @ 11:08:20
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken härlig kväll ni verkar ha haft du & din väninna!

Skulle också vilja se den filmen. Men tror jag väntar tills den kommer ut på dvd. ; - )



Sv: Tror jag struntar i att göra om badrummet innan jul. Kanske köper några små ting,men inget måleri. Känner ingen direkt lust & då är de bäst att vänta. De ska ju inte bli något Måste! ; - )



Hur mår du annars?

Förstår att du räknar ner till resan nu. : - )



Tack för din söta kommentar gumman!



Ha en skön tisdag!



KRAMAR

2009-11-17 @ 11:11:09
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill gärna se den filmen eftersom Johan Widerberg är med. Jag har alltid varit hemligt kär i honom ;-) Jag tror dock jag väntar tills den kommer på DVD. De flesta som har sett den tycker inte att den är så jättebra.

2009-11-17 @ 11:55:39
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Hej AnnLouise!

Tack så mycket för dina ord hos mig!

Det är de små sakerna som har stor betydelse i det långa loppet.

Jag ska försöka sova med lillan och även försöka få till mer egentid.



Stor kram

2009-11-17 @ 14:28:36
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0