Purpurkväll


Nya purpurfärgade gardinlängder pryder mitt vardagsrum numera.


Purpurfärgat ljus lyser upp min egenhändigt gjorda tavla.


Rosalila orkidée framför den fina lyktan jag fick av min förra klass. Den
har elevernas namn inristade i glaset!


Kivisar och förra helgens rosor i en låg glasskål pryder Plainebordet.



Tack för era peppande kommentarer i förra inlägget. Vad gjorde jag då av min söndag?

Jag åkte till IKEA då jag aldrig hann dit igår och spanade efter purpurlila inredningsgrejer och jag hittade en del. Nya skira gardinlängder, blockljus och blommor inhandlades och pryder nu vårt vardagsrum. Strosade länge och väl i stora varuhuset och tittade på utställningarna och fick en idé om hur jag vill göra i vårt kök. Funderar ju på om vi ska ta bort en vägg eller inte och den är tydligen bärande så vi får tänka om helt enkelt.

Tog mig sedan till Skärholmens centrum och gick länge och väl i alla inredningsbutiker på jakt efter kuddar och kuddfodral i samma nyans. Köpte två kuddar men lösa kuddfodral går inte att finna längre, synd då man redan har en massa kuddar men ska kolla på nätet. Besökte Bolagret och kunde ha köpt på mig en massa mer men man får ta lite i taget. Samlade dock en massa inspiration att plocka från senare!

Nu sitter jag och njuter av värmen purpurfärgen och ljusen strålar ut. Det blir en "Bara Vara" kväll tillsammans med dottern och Top Model och Ensam mamma söker. Ska strax göra mig en krämig latte och äta en kanelbulle dagen till ära!

Pimpade också vår trappa med ljuskällor idag. Riktigt mysigt att passera den numera!

                         

Önskar er alla en skön avslutning på helgen och en bra start på vecka 41 i morgon!

Stora kramar!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Snyggt!

Har likadana purpurfärgade gardiner i sovrummet :o)

Nu har jag slöat i soffan hela eftermiddagen så jag känner mig piggare ;) Vet du vart The Studio ligger, vi funderar på att ta tåget, gillar inte att köra bil i Stockholm ;o)



Kram

2009-10-04 @ 20:09:49
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi har inte tänkt något speciellt, frågan är hur mycket vi hinner. Vi ska vara på The Studio 12.30 och där tar det ca 3-4 timmar. Vi har kollat på ett tåg som är i Stockholm ca 10.30 och som åker hem 17.30 eller 19.30.

Vad detta är spännande, både fotograferingen och att träffa dig :o)



Kramen

2009-10-04 @ 20:35:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Åhhh vad mysigt det ser ut!!!



Ja det vore ju inte otroligt om vi springer på varandra framöver, vi gillar ju onekligen samma butiker bra smak har vi ;-)



Ha en fortsatt mysig kväll!



Kram kraaam



2009-10-04 @ 20:58:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Fint med purpur, perfekt så här på hösten! Gillar strosa på ikea, man kan få bra idéer!



Jag ska kolla upp bussar till Sthlm, vill inte sitta i evigheter på ett tåg o byta o strula! Jag kommer väl till ca 10, ska vi ta utställningen först? Sen lunch o butikspan o avsluta med bio? Vad säger du? Jag återkommer när vet buss och bio tider. Var var uställningen, moderna eller? Har du önskemål vilken stadsdel vi ska vara på? Tror att filmen går på östermalm och söder. Kan tänka mig söder, länge sen sist!



KRAMISAR

2009-10-04 @ 21:08:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Fint med purpur, perfekt så här på hösten! Gillar strosa på ikea, man kan få bra idéer!



Jag ska kolla upp bussar till Sthlm, vill inte sitta i evigheter på ett tåg o byta o strula! Jag kommer väl till ca 10, ska vi ta utställningen först? Sen lunch o butikspan o avsluta med bio? Vad säger du? Jag återkommer när vet buss och bio tider. Var var uställningen, moderna eller? Har du önskemål vilken stadsdel vi ska vara på? Tror att filmen går på östermalm och söder. Kan tänka mig söder, länge sen sist!



KRAMISAR

2009-10-04 @ 21:08:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Fint med purpur, perfekt så här på hösten! Gillar strosa på ikea, man kan få bra idéer!



Jag ska kolla upp bussar till Sthlm, vill inte sitta i evigheter på ett tåg o byta o strula! Jag kommer väl till ca 10, ska vi ta utställningen först? Sen lunch o butikspan o avsluta med bio? Vad säger du? Jag återkommer när vet buss och bio tider. Var var uställningen, moderna eller? Har du önskemål vilken stadsdel vi ska vara på? Tror att filmen går på östermalm och söder. Kan tänka mig söder, länge sen sist!



KRAMISAR

2009-10-04 @ 21:09:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Cicci

Du pyntar med purpur och jag med grått! Men vad snyggt det blev med purpur, en färg som passar så här års!



Ha en fortsatt mysig kväll!

Kramar

2009-10-04 @ 21:18:02
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: sandra

Va fint ni har!

2009-10-05 @ 00:17:29
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: cecce

Riktigt snyggt! Vad du har fixat och donat. Purpur är en färg jag också tänkte variera mej lite med när jag får tid. IKEA-varuhuset i Malmö ska flytta till större lokaler så jag tror de har mycket utförsäljning där nu inför flytten. Hoppas på att kunna åka dit i veckan.



Tack för tipset om Kajsas konditori. Var inne på hennes sida i gårkväll och studerade den lite närmre. Såå fin och inspirerande.



Pollykrämen gör jag på pollykulor (200 gr) blandat med två deciliter vispgrädde. Värm så att pollyn smälter. Tar lite tid för kulorna men se till att det inte kokar. Sen låter jag krämen stå i kylen några timmar eller över natten. Vispa med elvisp till"fluff". Jag tog i lite mer vispgrädde för jag tyckte den blev lite för fast. Prova dej fram.



Kram

2009-10-05 @ 11:54:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad fint det blev & jag älskar ljuskällorna i trappan - så mysigt! Kul med lite förändringar i hemmet.



Hoppas du har en bra måndag raring! Kraaaam

2009-10-05 @ 12:58:49
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Det är så mysigt med alla tända ljus som lyser upp våra hem. :) Fint med höstens färg på gardinerna. Höstmys.



Hoppas du får en bra start på denna vecka. Kramkram

2009-10-05 @ 13:44:00
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: cecce

Förlåt om jag var otydlig.

Du blandar grädde och polly i en gryta som du värmer tills grädde och pollyn smält i hop.

Sen låter jag den kallna.

Kanske kan ha till dessert men den är ganska söt. Prova dej fram. Kanske kan ta lite mindre polly eller mer grädde!

Smask!



Kram

2009-10-05 @ 14:20:58
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej!



jag har kollat tågtider och det ser inte bra ut alls. Som jag kanske nämt så går inte direkttågen alls nu så det tar såå lång tid att åka! Sen går inte tågen lika ofta. Eva som pendlar till Sthlm säger att det är mycket förseningar pga byten. Såå trist! Så det tidigaste "tåget" (tåg sen buss o sen tåg igen) som går är framme om allt går som det ska 11.22 på söndag. Finns inget som går tidigare. Inga swebussar går heller direkt utan tar ännu längre tid! Helt galet tycker jag!

Sen går det tillbaka ett "tåg" 18.50 eller 21.23.

Jag kollar på onsdag när de släpper biotiderna när Chanelfilmen går.



Ha det så bra!



KRAM



2009-10-05 @ 19:23:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Så mysigt och hemtrevligt det ser ut :)



Gillar purpur skarpt och det är ju verkligen en färg som känns helrätt den här hösten!



Låter som du fick en skön dag igår trots allt. Hoppas starten på nya veckan varit bra!!



Kramar Bella

2009-10-05 @ 20:43:22
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: eva

jättemysigt verkligen..gillar åxå den lila tonen..så höstigt....kram på dig/eva

2009-10-05 @ 21:33:28
URL: http://evapinglans.webblogg.segg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0