Stilla morgon

 

I natt sov jag hela natten rakt igenom och känner mig pigg nu på morgonen. Skönt då veckan varit jobbig på många sätt. Solen är på väg upp och tinar sakta den frusna marken här utanför. Maken har just varit och handlat de obligatoriska färska lördagsfrukostbröden - me like!

I går gjorde jag en sak jag bara tittat på förrut, jag dissikerade ett lamm (hjärta,lungor, strupe, lever, njure osv.) inför klassen. Som No-lärare i Biologi är det sånt man gör när man läser om Människokroppen men jag hade "klarat" mig tidigare. Nu är det gjort och det var ingen big deal, men lite stolt är jag nog!

Dagen är ännu ett oskrivet kort men vi ska nog åka iväg en sväng. Kvällens stora höjdpunkt är ju Landskampen i fotboll mellan Danmark och Sverige!!! De MÅSTE bara vinna!

Ha en fin lördag och stor KRAM!


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Mys med färskt bröd varje helg! Den traditionen ska jag också försöka införa här hemma. Min H var dock ute och svirade igår så han sover fortfarande. Får nog ta tag i det nästa helg i stället...



Det där med dissikerandet kommer jag ihåg från min högstadietid. Fåröga var på tapeten då, usch och fy! Duktig du är som tog dig igenom det inför ett antal nyfikna ögon dessutom.



Min ansökan til Försäkringskassan är inskickad och klar så nu väntar jag bara på ett ja eller nej. Känns lite som ett lotteri så jag har inte speciellt höga förhoppningar. Har i alla fall sagt till min rektor att hur det än blir så är jag hemma från december. Det beslutet känns faktiskt som en lättnad i sig på något vis =)



Det är alltid lika kul att läsa om dina minnen från bebistiden! Om hur du bäddade fint till ingen nytta o.s.v. Jag kommer nog göra alla klassiska rosenröda nybörjarfel som det bara går att få till ;) Det är ju så svårt att föreställa sig hur det mesta kommer förändras...



Ha en riktigt bra start på den här helgen! Kraam från ett frostbitet Örebro

2009-10-10 @ 10:23:30
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Godmorgon i stugan! Vilken vacker bild du knäppt av såhär på morgonkvisten.



Färskt bröd till frukost på helger är så gott! Sådan helglyx brukar vi också unna oss ibland.



Ha en skön lördag! Kraaam



Ps. Jaaa, fotbollen är ett måste ikväll & de måste vinna! Tänk om det blir ett VM utan Sverige nästa sommar... buhuu...

2009-10-10 @ 10:35:39
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: jessi

Snyggt du har fått till det med bilden, har du något program?



Jag blir svimfärdig när jag hör vad du gjort.. Bra jobbat!



Vi är tillbaka från hotellfrukosten o funderar på vad vi ska hitta på, borde röja skaparrum o garderob...



Maken ska kolla på matchen, jag ska läsa tidningar.



KRAM!

2009-10-10 @ 10:55:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mysigt med färskt bröd!

Det du gjorde med lammet skulle jag aldrig klara, usch och fy!!!! Men en stor eloge till dig, bra jobbat ;o)

Hoppas du har en jättefin dag och att sonen mår bättre.

Fotboll, nej inget för mig men jag hoppas givetvis att Sverige vinner :o)



Kraam

2009-10-10 @ 12:39:06
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken vacker bild & färskt bröd smakar alltid bäst.



Här är en till som känner sig svimfärdig!!!

Mysig kväll

stor kram

2009-10-10 @ 18:03:40
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mail!

2009-10-10 @ 18:18:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Hoppas ni fick en bra lörDAG.

Nu är det kväll och snart börjar fotbollen. Spännande värre!!

Som sagt, Sverige bara MÅSTE vinna!!



Sänder en tanke till lilla Nicke!!



Kram

2009-10-10 @ 18:21:52
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Milla

Uuuuh, va tufft att dissekera ett djur sådär :/

Hoppas du haft en mysig dag med din vän...

Kram!

2009-10-11 @ 19:50:57
URL: http://memillakilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0