En dag med både glädje och sorg



Tack snälla ni som engarerar er och skriver kloka och uppmuntrande ord till mig angående sonens hockeyfest.

Ja ni må tro att det känns bra och han är nog stoltast själv som klarade av det så himla bra! När jag hämtade honom vid 01.30 var det bara kul och han berättade allt som hänt för mig. Visst hade han druckit några öl, men ingen sprit och hela tiden med koll på läget. Tror precis som ni att samtalet, det dagliga, är det som ger mest. Inga fördömande ord hjälper utan man får bara stötta och ge råd, men de måste känna att de fixar det själv.


Fick även ett sorgligt besked i går kväll. Min morbror har dött och min mamma har mist sin lillebror. Han blev 72 år och idag är mina tankar hos hans barn, mina kusiner. Mamma är ledsen också och då hon själv varit mycket sjuk är det ännu tyngre. Allt bottnar i ett ärftligt hjärtfel som vi bär på, även jag, men det berättar jag om en annan gång kanske. Det gör det hela svårt då man hela tiden relaterar till sig själv.

Här skiner solen och jag hade planer på en trip in till Stockholms city och Rosendal. Har inte bestäm mig ännu hur jag ska göra samtidigt som jag tror att jag kan behöva det för att kunna tänka och bearbeta.

Ha en underbar lördag och Tack för att ni finns i mitt liv!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Bella

Mina tankar finns hos dig idag, det är alltid tungt att mista någon i sin närhet och jag kan tänka mig att det förstärks för dig då du bär på samma hjärtfel som han dog av, hoppas du och dina nära kan stötta varandra igenom sorgen efter en familjemedlem som tyvärr inte längre finns bland er...



Roligare att läsa är så klart att allt gick så bra för Oscar igår, skönt för honom själv och gott för dig att se hur väl han hanterar situationer.



Ta hand om dig



Många kramar Bella

2009-09-12 @ 11:30:39
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Skönt att höra att sonen skötte sig ;o) Mina grabbar är heller inget för att festa, tycker jag är skönt men några av mina bekanta tycker det är lustigt för det hör ju ungdomen till!!!!

Tråkigt med en sorg i familjen, det är alltid jobbigt när någon lämnar oss. Tänker på dig och hoppas din lördag blir så bra den kan.



Kramen

2009-09-12 @ 11:55:04
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Usch var hemskt. Jobbigt och fruktansvärt när någon lämnar oss. Många kramar tilldig från mig

2009-09-12 @ 15:18:19
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

hej vännen



Tänker på dig & ER!

Det är en sorglig & jobbig tid när någon man tycker om går bort.



Massor med tröstkramar

2009-09-12 @ 20:59:58
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Har du haft en bra Lördag?:)

2009-09-12 @ 22:07:48
URL: http://missextra.se
Postat av: Jill- nygift, 30 år, med man, hus, jobb

Tänker på er och beklagar förlusten. Vi har också sorg, om än "bara" efter ett husdjur. Det är alltid väldigt jobbigt när någon lämnar denna jord. Jag hoppas ni finner tröst och styrka i varandra och i goda minnen efter din morbror. Kramar

2009-09-12 @ 22:24:01
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com
Postat av: Jill- nygift, 30 år, med man, hus, jobb

Tänker på er och beklagar förlusten. Vi har också sorg, om än "bara" efter ett husdjur. Det är alltid väldigt jobbigt när någon lämnar denna jord. Jag hoppas ni finner tröst och styrka i varandra och i goda minnen efter din morbror. Kramar

2009-09-12 @ 22:24:12
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0