Kul dag i Stockholms vackra skärgård



I dag har jag varit på kurs hela dagen i en underbar miljö med vackra vyer var man än tittade. Kursen var i Naturskolans lokaler i Velamsund som ligger i Nacka, med havsvikar och hästar runt hörnet. Solen sken och strålarna fick vattnet att glittra. Att det blev en lång dag gjorde inget alls och delvis var det mitt eget fel...

I går hade vi strömavbrott och min klockradio stod och blinkade. Kikade på makens väckarklocka, ställde min och somnade. I morse ringde klockan, jag gick upp, duschade och gjorde mig klar. Funderade över att maken låg kvar men gick ner och satte på tv:n. Då ser jag att klockan bara är 6.45 och jag är redo att åka. Kursen började 9.30...Jag hade helt enkelt sett fel igår när jag ställde klockan så min sovmorgon gick upp i rök...Ha, ha!



(Hade ingen kamera med mig så bilderna
 är lånade från
www.langaraden.se)



Lunchen
intogs på restaurang Långa raden som ligger vid gästhamnen och var så mysig. Spett med varm potatissallad med rostade grönsaker, ostpaj med fräsch sallad med ärtskott, tsatsiki och kaffe med blåbärspaj till efterrätt. Liiiite godare än skolmaten bara!!

På hemvägen slank jag in på Iittalabutiken och köpte en kivilykta till! Nu ska jag titta vidare på ishockeymatchen mellan Sverige och Ryssland.

I morgon är det fredag!! Hoppas ni har det bra och är rädda om er!

Tusen kramar  ♥ för att ni uppmuntrar mig när otäcka saker händer på jobbet!




Kommentarer
Postat av: eva

synd på din sovmorgon....kram kram

2009-09-03 @ 20:40:15
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

oj då det blev en tidig morgon ;-)



Vilket toppenställe ni ser ut att ha tillbringat dagen på.



Förresten du gissade rätt,

visar imorgon.



Sov gott fining

kramar

2009-09-03 @ 20:44:46
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så har jag också gjort ett par gånger, känns lite snopet;o)

Roligt med en ny kivilykta!

Jätteskönt med fredag för det har varit en intensiv vecka, helgen kommer att bli lugn med mycket soffa och mys.

Imorgon efter jobbet ska jag klippa och färga mig, ska bli jätteskönt att få den härliga huvudmassagen som hon alltid gör, somnar nästan ;o)



Kraam

2009-09-03 @ 21:05:58
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

TDu var uppe före tuppen med andra ord då ;-) Men på ett sätt så blev ju din dag liiite längre på så vis, om man ska se det positivt även om sovmornar är sköööna!



Låter som ni haft en bra dag i vacker miljö, dessutom lät maten god!



Sov sött när det blir aktuellt!



Kramar

2009-09-03 @ 21:11:49
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Så mysigt det såg ut och mums vad gott.

Hoppas du får en riktigt bra fredag, kram

2009-09-04 @ 10:01:15
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

hoppas du har en toppenfredag!



Kramisar

2009-09-04 @ 14:50:08
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0