Kultur & Nöje

Min oplanerade helg är nu in i detalj planerad vilket inte alls var meningen, men det känns helt okej när man själv får välja vad den ska innehålla. Mitt stora problem nu är att jag vill så mycket och har så lite tid - ja det är lyxproblem jag vet!

Klockan 15.30 sjunker jag ner i en biofåtölj för att se "Flickan som lekte med elden". Det var länge sen jag läste boken så jag har faktiskt glömt en hel del så jag ser fram emot den! Sen har våra vänner som jag berättat om igår bytt bort sin jobblördag så de kommer över på middag i kväll. Jättekul men det innebär att jag bör förbereda maten och dukning innan vi åker till bion för att bara kunna umgås sedan. De har även med sig nya Wallanderfilmen så det blir två filmer på en dag i dag!

 

I dagarna öppnar också Salvador Dali utställningen på Moderna muséet här i Stockholm - "Dalí Dalí med Francesco Vezzoli" jag är så sugen på att gå! Gillar det surrealistiska i hans målningar och nyfiken på den unge italienaren Vezzoli.
Vad säger du Jessi? Ska vi gå när vi ses?

Alex Shulman är en man att förundras över. Antingen är han hatad eller älskad. På söndag kl. 17.00 gästpredikar han i kyrkan och jag hade gärna varit där för att lyssna. Nu har sonen hockeymatch och mamma måste skjutsa och som ni vet går barnen alltid först!! Men ni som kan - Gå dit och lyssna!

                         

Så här skriver Alex på sin blogg:

"En vänlig präst ringde mig i våras och frågade om jag ville hålla i en predikan för deras församling någon gång under hösten. Jag tyckte det var lika besynnerligt som spännande och tackade genast ja. Jag trodde nog aldrig att jag skulle stå i en predikstol i en kyrka och tala till kyrkbesökarna, men på söndag kommer det att ske. Alla som vill komma och lyssna på mig är välkomna till Hedvid Eleonora kyrka på Östermalmstorg på söndag klockan 17.00. Ni kan läsa mer om detta på kyrkans hemsida HÄR.

Jag sitter och förbereder mig inför detta nu. Jag tar det på stort allvar, funderar i tystnad, skriver manus. Försöker att tänka mig hur det är att stå där. Hur är det att tala inför en SÅDAN publik? Vad förväntar de sig av mig? Jag är ingen präst, jag kan inte ge dem tröst eller hopp. Jag hoppas att de inte kommer dit för att bli stärkta."

 

Måste erkänna att jag har varit på Cervera i dag med och köpt fyra kivisar till. Undrar just hur mycket deras kiviförsäljning ökat i helgen?

Hoppas ni har det bra! Nu måste jag sätta fart och det bums!!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: jessi

Hej vännen!



Innan jag hann se din fråga så tänkte jag att vi kan ju gå ihop! Så svaret är- Såklart jag vill, en toppen bra idé!



Ja kivi försälningen har nog ökat... även jag kom hem med 4 st! Mysigt med middagsgäster, kul att de kunde ändra sina planer. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Vi ska äta på restaurang med susan o make, skoj skoj!



Nu ska jag gosa med nicke, han har blivit en riktig gosekatt på sistone. Så gullig o kramig.



Ha en toppenkväll!



Kram

2009-09-19 @ 16:09:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

en sak till, jag hade gärna gått och lyssnat på Alex! Hans bok var underbar, välskriven lågmäld och vacker.



KRAM!

2009-09-19 @ 16:11:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

hoppas flickan som lekte med elden är bra, den vill jag med se =) ska bli kul att läsa vad du tyckte sen!



hihi jag tror nog det sålts kivilyktor för många tusenlappar!!



kram

2009-09-19 @ 16:46:11
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Miia - There´s no place like home

Som många andra bloggare har jag också shoppat kivisar! Kan ju inte motstå det erbjudandet ;)



Jag förstår vad du menar, och jag måste svara ja på den frågan. Även om det är skönt att plugga, med tanke på hur flexibel man kam vara, så längtar jag efter att få jobba nu... Fast jag kommer vara livrädd när väl den dagen kommer, haha! Men jag börjar känna mig rätt klar med pluggandet..



Hoppas ni har en mysig kväll med vänner & middag! Kraaaam

2009-09-19 @ 21:44:35
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha undra hur många av oss bloggare som har besökt en Cervera i dagarna:)



Hoppas att du gillade bion. Jag har ju också läst böckerna men kom inte ihåg så mkt så det var spänning i hela filmen när jag såg den igår. Dock höll jag på att kissa på mig där i slutet när hela biosalongen skrek till:)



Kraam

2009-09-19 @ 22:08:01
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: jessi

Godmorgon härliga vän!



ha haa jag vet mitt hår behöver fixas... igår kände jag det tydligt att luggen kom för ögonen hela tiden. Sen känns det risigt när det inte är klippt på ett tag. (skulle klippa mig för 2 veckor sen men blev sjuk o nu är min frissa i New York så på torsdag är det dags!)

Kul att ni hade det skoj igår, vi med! Jag tyckte min outfit passade bra till restaurangvalet, Papas Tapas. Tyvärr blev det inga bra bilder från kvällen, jag får inte till det med kameran när det är mörkt. Måste läsa intsruktionsboken så jag lär mig! men jag lägger ut par bilder ändå senare idag.



Stor kram till dig!



2009-09-20 @ 07:59:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0