Ledig dag och det var skönt!!


 Min spindellilja som blommar väldigt sällan men när den gör det är
 den så vacker och doftar underbart



Äntligen har jag skrivit klart min uppgift och skickat iväg den till Universitetet. Så skönt att kunna släppa den och slappna av lite innan det är dags för nästa. Men jag fick göra dubbelt jobb då jag efter ca. 1,5 timmes skrivande kom åt nån tangent och allt försvann.....och jag hade inte spara det....snacka om orutin. Skyller på att jag inte är van min nya dator men kommer genast på att den ursäkten inte håller...ha, ha. Ja, ja är huvudet dumt så får kroppen lida och det är jobbigt att sitta inne och skriva speciellt när vädret är så fint och varmt. Rena sommardagen här i Stockholm idag med 25 grader!


Inget magiskt hände mig i går heller utom att jag vann 25 kronor x 2 på Triss. Hade ju hoppats på en sån där drömvinst på 100 000 kronor i månaden i massor med år! Då hade jag sagt upp mig från jobbet och bara njutit av livet hela tiden, rest runt en massa och bott utomlands större delen av året.


Tänk vad en sån vinst skulle förändra livet totalt. Att alltid veta att det finns pengar och att man har tryggat sina barns framtid även om jag skulle kräva att de utbildar sig ordentligt och skaffar sig ett arbete. Men jag hade nog jobbat klart!!


Vad skulle ni göra om ni vann en himla massa pengar? Fortsätta jobba eller leva livet dag för dag?


Ha en skön kväll och i morgon är det fredag mina vänner!

Stor kram


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack du, detta önskar jag inte min värsta ovän!

Vilken underbar blomma, har jag aldrig sett.

Jag skulle göra som dig, säga upp mig och bara göra sådant som är roligt :o)

Så skönt att uppgiften blev klar, jobbigt att ha sådant hängande över sig.



Kramen

2009-09-10 @ 19:08:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!!

Åhh tänk vad man skulle kunna njuta av livet med massor av pengar.. Jag skulle sluta jobba men börja som volontär i olika projekt (sysslolös är inget för mig) sedan resa, resa och resa ännu mer..=)



Låter som du haft en hänelserik och insirerande vecka, altid lika kul att läsa din blogg - blir glad!!

Ta hand om dig då hörs vi snart igen.. Kramar

2009-09-10 @ 19:12:56
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: jessi

Hello sötis!



Jag skulle börja med att ta tjänstledigt från jobbet o resa en långresa, ett år i alla fall. Sen får vi se, flytta utomlands starta mäklarfirma med maken kanske!



Jag kollar på lyxfällan, hjälp tjejen har flera källarförråd med prylar för framtida hus med sin man som hon inte har! Tycker synd om henne för hon väntar på drömprinsen som ska rädda henne...



På tal om drömprinsar så är min riktigt förkyld här hemma så han har jobbat hemifrån idag o igår.



Ha det så gott min goa vän! Skönt att du blev klar, trist med arbetet som försvann, sånt har hänt mig med...



KRAM

2009-09-10 @ 21:19:25
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken fin blomma. Spindellilja har jag nog aldrig sett men den var vacker!



Hm..det där med att "komma åt någon tangent så allt försvinner" känner jag igen. Tyvärr...händer mej ibland när jag skriver. Visst är det retligt?



Tror inte jag skulle jobba vidare på mitt nuvarande jobb om jag vann en massa pengar. Däremot skulle jag nog jobba med något annat.

Min dröm är att få ägna mej åt bakning...typ.

Kanske starta ett cafe, eller bageri, bed-and-breakfast eller liknande.

Eller försöka sälja mina bakverk på något annat vis.

Hade inte varit dumt!



Ja, det var personalen på dagis som inte tyckte väskan dög. Men den var ju lite svår för henne att bära så...Det var nog sättet att säga det på som retade mej lite...och oviljan att hjälpa mej lösa problemet.



Ja, ja..det gick ju bra till slut!



Ha en skön kväll!

Kram

2009-09-10 @ 21:52:03
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag skulle fortsätta att leva som vanligt men köpa mig en fin lägenhet och ta med alla mina nära och kära på en resa. Sen skulle jag vara "trist" och investera en del för framtiden:)

Jag tror inte att man blir lyckligare av pengar utan att det enbart kan underlätta i vardagen. Men hellre fattig och lycklig än rik och olycklig..



Kraam

2009-09-10 @ 21:52:11
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sue

Osis med uppgiften! Alla har vi gjort det! hihi!

Vilken ball blomma. Har jag aldrig sett innan faktiskt!



Ooooo om jag skulle vinna en massa pengar skulle först och främst göra mig skuldfri! Högsta vinsten för mig skulle vara att inte ha några lån! Då skulle vi leva dögutt!



Puss på dig goding!

2009-09-10 @ 21:57:15
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Sue

Tack du fina!!!!



Oj, tips om svampskog!???? Vet du! I år är det så mycket svamp så de växer ta mig fan precis överallt! Jag har aödrig varit med om ett svampår som detta....!



Annars ska man leta efter blandskog med både tall, björk och gran. Just nu hittar jag mest i vanlig granskog i rirktigt murrig grön mossa.....



PÅ MED STÖVLARNA OCH BÖRJA LETA. hihi. Det tar tid att hitta ställen men när man väl hittat är förhoppningsvis stället DITT!



Lycka till sötis!

2009-09-10 @ 22:38:40
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

NEj inte kul att arbetet försvann!



Jag hade bytt bransch helt om jag vann pengar,

öpnnat kombinerad inrednings/klädbutik & webshop :-)



sovgott

kramar Anna

2009-09-10 @ 23:04:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sandra

vilken fin :)

2009-09-11 @ 08:47:48
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh, vilken fin annorlunda blomma! Sådan vill jag också ha! : )



Ha en bra fredag!

2009-09-11 @ 13:24:45
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0