Leker hemmafru...

 
Totalt ointressant men jag matchar min turkosa tvättkorg med turkosa
trädgårdstofflor med bling bling på. Köpte dem på lyxhotellet på
Rhodos där vi väntade på att få åka hem i somras.



...och har total bloggtorka. Efter en skön sovmorgon efter ett sent föräldramöte i går sysselsätter jag mig med att pyssla om hemma. Ska inte plugga något idag har jag bestämt utan bara göra sånt som behövs och det jag har lust med. Har plockat, tvättat, klippt ut inspirationsbilder ur inredningstidningar, ringt och mejlat och ska strax till biblioteket och hämta reserverade böcker.

Dagens bästa hittills är min mejlkontakt med Cult Design. Min rosa tvättmedelspump läcker enormt och butiken jag köpt den i är stängd. Mejlade Cult  och bad om hjälp och de kommer genast skicka en ny till mig. Det kallar jag bra service!

Dagens sämsta är vår värmepumpsleverantör VKG som har stora problem med sin serviceavdelning. Ringde för två veckor sedan för att berätta att vår vägg ute har spruckit där pumpen är monterad för att få hit en handyman.  Har inget hört så jag ringde idag igen och får inga svar om när de tänker dyka upp. Nu börjar det bli kallt ute och vi vill inte starta den utan att nån fixat monteringen.  Ni som läst bloggen vet att vi haft problem tidigare och man blir såååå less. De kostar en del att köpa och man vill bara att det ska fungera, men det blev fel ända från början...

Hoppas ni har en bra dag. Här skiner solen fast det är kyligt i luften.
Just det har glömt att berätta att jag haft min första fästing ever!! Det var väldigt traumatiskt, tycker de är såå äckliga och nu hoppas jag bara att jag inte får nån skit av den...svampplockningen var boven.


Stora kramar från en nöjd hemmafru!


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Helt rätt med matchningen där! Turkos är en sån fin färg - piggar verkligen upp!



Tummen upp för Cult Design. Snacka om om BRA service. Men tummen ner för det andra... Hatar krångel!



Hoppas din lediga dag fortsätter bra! Låter helt rätt att skippa pluggandet, och bara vara. Kram!

2009-09-17 @ 13:21:47
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Det är kul att matcha! Jag gillar att tex. matcha mina kläder med kaffemuggen på morgonen... :

Minman brukar skratta år mig! : )



Hoppas det löser sig med värmepumpen!



Kram!

2009-09-17 @ 14:31:56
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Milla

Turkos it the shit (känner mig ungdomlig när jag använder det uttrycker eller rättare sagt känner jag mig gammal för det känns inte särskilt naturligt..jaja)! I alla fall...turkost är jättefint!!! Fästingar är så äckliga, jag har haft jättemånga..urk!

KRam!

2009-09-17 @ 16:00:57
URL: http://memillakilla.blogspot.com
Postat av: Cicci

Hatar verkligen fästingar hade 2 själv i somras! Du får vakta din noga, så den inte bar på någon smitta.



Det är inte lätt med bloggtorka. Tycker blogginspirationen går som en bergodalbana. Kul att det var sådan bra service på Cult Design, men tråkigt att det inte var det på VKG. Hoppas att det löser sig!



Många kramar

2009-09-17 @ 19:47:01
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att bara gå omkring och plocka lite utan några tvång ;o)

Cult design har tydligen den policyn för jag vet flera som haft problem med dessa pumpar.

Hoppas det ordnar sig med den andra pumpen också!



Önskar hemmafrun en trevlig kväll :o)

Kram

2009-09-17 @ 19:49:51
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Skönt med slappa dagar att göra det man vill av och vad glad man blir när man får ett så bra bemötande från ett företag!



Fy för fästingar, jag har peppar peppar aldrig fått någon fästning, men jag gillar inte de små krypen...



Hoppas att er värmepumpsleverantör tar sig i kragen och kommer och fixar er värmepump inom kort för det börjar ju bli ordentligt kallt på nätter nu.



Kramar Bella

2009-09-17 @ 19:59:19
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Det här är ett helt nytt recept för mig så dina utan bakpulver är kanske bättre. Dagen har gått jättebra, det har varit ganska lugnt idag och det var ju bra då man har sluppit stressa ;o)



Kram igen

2009-09-17 @ 20:27:02
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej!



Vilka fina färgstarka bilder!



Ja du..hantverkare är ett släkte för sig. Visst blir man trött ibland!!



Fästingar är vidriga. Naturens farligaste djur skulle jag vilja säga. Har faktiskt vaccinerat mej men det hjälper ju inte mot borelia.



Ha en skön kväll och tack för dina fina, uppmuntrande kommentarer!

Stor kram

2009-09-17 @ 21:58:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

hello housewife!



hjälp vad läskigt med fästing,har aldrig haft det och om jag får en så kommer jag blir hysterisk tror jag... hihii..



Hoppas det ordnar sig med värmepump strulet, tråkigt när man inte får tag på dem!



Jag håller med galet och tragiskt. Speciellt kvällens avsnitt med tanke på att de är äldre...



Nu lagt nytt inlägg, är ganska nöjd att missade frissatiden (när jag var sjuk) för trivs när lite längre lugg och längder. Tror ska behålla längden nästa vecka när har frissa tid och bara toppa lite.



Ha en härlig fredag sötis!

2009-09-17 @ 22:00:11
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken snygg matchning:)



Usch för fästing, har själv aldrig haft någon. Tur det:)



Kraam

2009-09-17 @ 22:00:51
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0