Miss you Cissi

 

 

Nu förstår jag alla mina kunder som varit förtvivlade över att jag skulle sluta som frisör. Men vänjer sig snabbt vid något man trivs med och känner sig nöjd med. Jag har ju redan berättat om min nageltjej Cissi som slutat för att prova ett annat heltidsjobb och jag har idag provat en annan. Egentligen är det inget generalfel gjorda på mina naglar som ni kan se, de ser OK ut (gjorde bara halv idag=ej det vita) men det känns inte riktigt som det ska. Dessutom tog det jättelång tid, vilket kan kännas lyxigt, men jag fick betala för tiden också. 

Saknade också den gel som Cissi alltid avslutar det hela med som ger nageln bättre hållbarhet och glans. Då är det tur att jag har "Hard as Wraps" från Sally Hansen hemma och kan fixa det själv. Det är en akrylgel som förseglar och förstärker nageln. Bea köpte den till mig från London när hon var där och jag har inte sett den i Sverige än men den fanns även på färjan mellan Rödby - Puttgarden.

Är det någon som vet var man kan köpa den i Sverige så hojta till!!


CISSI - om du läser detta - jag saknar dig massor, snälla ta mig tillbaka!!!!

Ha en fin kväll!

Kramis!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tråkigt att du inte blev riktigt nöjd, får hoppas Cissi kommer tillbaka.



Kramen

2009-09-22 @ 20:29:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

ha haa.. om Cissi läste det här så skulle hon nog bli jätteglad!



Skönt att vara hemma, känner mig helt mörbultat nu. Kollar du också på Peter Jöback på Svt? Råkade se det av en slump! Han är juu sååå snygg tycker jag. Jag vill också vara så cool o bo i N.Y!



Det gick superbra på föräldramötet, härligt!



Sov sött vännen!

2009-09-22 @ 22:12:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

ha haa.. om Cissi läste det här så skulle hon nog bli jätteglad!



Skönt att vara hemma, känner mig helt mörbultat nu. Kollar du också på Peter Jöback på Svt? Råkade se det av en slump! Han är juu sååå snygg tycker jag. Jag vill också vara så cool o bo i N.Y!



Det gick superbra på föräldramötet, härligt!



Sov sött vännen!

2009-09-22 @ 22:12:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

jag kollade klipp från Alex Schulmans "predikan" i helgen. (aftonbladet) Han känns så äkta och djup, hade gärna hört hela.



Nu kallar sängen,så tröttis... KRAM!

2009-09-22 @ 22:54:58
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

Man vänjer sig snabbt vid samma människa som du sa. Jag har oxå gått till samma tjej länge och man får ju en speciell relation när man sitter där och snackar skit!



Jag tycker i alla fall att dina naglar ser fantastiska ut snäckan!



Ha en underbar tisdag!



Puss

2009-09-23 @ 07:35:08
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: cecce

Jag tycker dina naglar är ursnygga!!! Du skulle se mina!

Men förstår...det tar tid att vänja sig vid någon annan speciellt om man är nöjd med det tidigare.

Får hoppas han läser ditt inlägg och kommer tillbaka!



Hoppas du har en fin dag!

2009-09-23 @ 09:23:40
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Jättesnygga naglar! Skulle också vilja gå till salong och fixa mina:)



Jag använder också Sally Hansens "Hard as Wraps" och jag köpte mitt på Kicks. De hade lite av Sally Hansens sortiment, dock inte de färgade nagellacken som jag är sugen på att testa:)



Trevlig onsdag

Kraaam

2009-09-23 @ 11:02:12
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Jill- nygift, 30 om man, hus och jobb

Förstår dig, jag skulle gråta floder om min frisör slutade. Men i mina okunniga ögon så ser naglarna iaf jättefina ut. Kram

2009-09-23 @ 14:31:34
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Man vänjer sig lätt,förstår saknaden!

men jag tycker dina naglar är snygga ändå.



Hoppas du har en fin onsdag

stor kram

2009-09-23 @ 17:01:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker dom ser fina ut! Men jag förstår om du själv märker skillnad .. man blir ju lite petig med såna saker :)



Ja kollade efter dig me förra veckan, eller egentligen gör ja det varje gång ja e där :) fast att ja vet att du bara är där en dag i veckan :) har ju varit lite off från den riktiga världen, eller ja, du förstår haha så ja såg det på bloggen igår eller när ja nu kollade, ovanligt att helt plötsligt ha så fullspäckat schema att ja inte ens hinner kolla eller skriva i bloggen ...



Vore skoj att ses! Till veckan är ja inte där tisdag, för visst är det då du vanligtvis är där? Sen har vi VFU så det får väl bli efter det :)



Kramar!

2009-09-27 @ 22:45:09
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Nagelhäxan Cissi

Tusen tack för dina fina ord! Jag saknar dig och alla andra underbara kunder som jag haft förmånen att få skämma bort någon timme varje månad. Tur är att det finns bloggar så att jag kan uppdatera mig om vad som händer i era liv nu när jag inte längre är en del av det. Jag tycker förresten att du har jättesnygga naglar nu sen att det tar lång tid och kanske är lite dyrare får du se som en bonus:0)



Ha en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!



Kram Cissi

2009-12-11 @ 14:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0