Att fånga dagen




I dag kom ett blombud med en fin rosa bukett från min vän Lena i
Bryssel och det värmde i hjärtat. Skulle ju träffat henne i lördags då
hon var i Sverige för att planera vår New York resa i juni men jag
orkade inte. Tog en sväng med bilen idag med och kom hem med en
"gummikorg" att ha magasinen i. Gillar den råa stilen mer och mer!


När ens värld skakar så blir det tydligare vad som är viktigt här i livet. Har under mina ensamma stunder bestämt mig för att bli bättre på att ta vara på varje dag. Att njuta av livet och vara tacksam för det jag har, göra de saker jag gillar och vara gladare helt enkelt.

Känner att lusten till att komma igång igen vaknar mer och mer och det är inte bara tårar i ögonen numera utan också lycka över allt min mamma var och att hon var just min mamma. Har pratat med prästen som ska hålla i begravningen idag och jag har skrivit ner vem min mamma var till honom. Min dotter sa att två ord hon tycker beskriver mormor är: Stark och Klok. Ser det som lite terapi att skriva om mamma och att välja psalmer och låtar till begravningen. Vi har bestämt att det blir en del Peter Jöback i kyrkan den 12 maj.

Jag har också klickat hem en sak jag velat ha länge idag, som en liten hyllning till mamma och som symboliserar det jag känner för henne. Ni får se sen. Har även bokat in en tid hos frisören, för första gången på säkert 20 år, i morgon för färg och ev. slingor. Vi får väl se om jag vågar gå in dit i morgon. Behöver ta hand om mig själv för att kunna möta våren hel igen!

Hoppas ni har det bra mina fina bloggvänner!
Kramar i massor!

Kommentarer
Postat av: jessi

Vad bra att du pysslar om dig själv lite. Det gör du rätt i! Bra att du köpt något som du länge velat ha och att du vill ta vara på livet mer. Så känner jag med. Sorg föder också livslust märkligt nog. Men så är det väl de går hand i hand.



Fint av Lena och skicka blommor, det värmer hjärtat när andra bryr sig.



Många goa kramisar!

2010-04-27 @ 19:09:05
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag minns din mamma som väldigt snäll, så snäll att jag ville ha henne som min egen mamma. Anledningen till det var naturligtvis de gånger jag bråkat med min, då tyckte jag att W hade en mycket snällare och gladare:)

Hon bjöd alltid mig på tunnbrödmackor, de var SÅ goda minns jag. Tydligaste minnet är ändå hur hon alltid pulade på i köket, alltid glad och vänlig.



När det händer något omvälvande i ens liv, då kommer man till insikt om att man ska vara rädd om det man har. Att ta hand om sig själv och de man bryr sig mest om, njuta av nuet.



Sköt om dig och ha det så bra som det går/kramar

2010-04-27 @ 20:55:48
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Emma

Gumman! Önskar jag vore där & kunde krama om dig! Skickar en stor kram

Du har sannerligen ärvt klokheten från din mamma. Du gör så rätt i att rå om dig själv nu!



Snäll vän som skickar en blomma. Visar på omtanke & godhet!



God natt & sov gott vännen!



Varma Kramar

2010-04-27 @ 21:45:57
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kloka ord från en klok kvinna :o)

Gummikorgen är jättesnygg och man måste unna sig lite ibland, tycker du gör helt rätt. Förstår att det känns jättetomt men du verkar ta dig framåt och du ska veta att jag tänker på dig min vän.



Många och stora KRAMAR från Skåneland

2010-04-28 @ 09:33:22
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Blir glad av ditt inlägg, förstår att det är mycket sorg och saknad som kommer och går under dagen men det är skönt att läsa om dina positiva tankar och insikter.



Kärleken är vårt tids största glädje och vårt livs sorg. Den är livet.



Tankeväckande (franskt) ordspråk tycker jag, kärlek och sorg hör ju ofrånkomligen ihop.



Så mycket minnen, så mycket stolthet och glädje. Och samtidigt så mycket saknad och längtan. Kram till dig Ann-Louise, du känns verkligen som en stark kvinna som har gåvan att se det ljusa i livet!

2010-04-28 @ 19:09:21
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej fina Ann-Louise!



Vad bra att du tar hand om dig!

Så klokt du skriver, klokheten har du fått i arv av din mamma. Hon kommer få en vacker begravning planerad av en vacker dotter :-)



Sköt om dig & trevlig kväll

KRAM

2010-04-28 @ 19:21:32
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: cecce

Tror du behöver pyssla om dej själv nu. Bara få vara och göra saker som gör dej glad.

Har du inte varit hos frissan på 20 år???

Just det...du hade en mobil frisör. Var det inte så??



Hoppas du har en skön kväll.

Ta hand om dej!



Kramar

2010-04-28 @ 20:58:14
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Det glädjer mig att du nu orkar göra lite saker och framför allt att du tar hand om dig och unnar dig saker, det kommer gå jättebra hos frisören imorgon, tror det är precis det du behöver just nu, att bli ompysslad samtidigt som du tar dig tid att sörja. Gott att du nu börjar kunna se och glädjas över alla fina minnen du har av din mamma, då har du ju kommit en bit i sorgearbetet...



Ta hand om dig min vän



Kramar Bella

2010-04-28 @ 22:44:48
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Guess what, frissan har blivit sjuk!!! Men vad göra, stå ut med utväxten om inte någon av de andra frisörerna kan klämma in mig!

Kul att du är nöjd med din nya frisyr, det piggar upp! Du får visa foton sen på bloggen!



Nu ska jag ta det lugnt och plugga lite. Sjukskrev mig igår och idag, hade aldrig klarat av att vara på jobbet igår, hade fått bo på toan isåfall. ha haa... idag hade jag slutat 1330 i barngrupp så ingen idé stressa dit när känner mig så svag. Bättre vila o vara pigg imorgon!



Jag tänker på dig och hoppas att du mår ok trots omständigheterna. Vi får ses sen efter vår Italien resa, jag kan komma mot Sthlm.



KRAMIS

2010-04-29 @ 11:31:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Elin

En stor kram till dig!

2010-04-29 @ 12:30:38
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Härligt att se att du unnar dig lite omtanke mitt i sorgen! Ta dig tiden till det och försöka att njut av de bra ögonblicken!



Kramar!

2010-04-29 @ 13:46:17
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0