Känslostorm





Den stora Marimekkoskålen i vattengrönt fick följa
med hem till Rosa huset från utflykten igår.


God kväll där ute!
Här har jag en stilla måndagskväll i min ensamhet. Träningar och matcher står på schemat för resten av familjen så jag har en stund för mig själv. Har precis pratat med min mamma och hon lät "piggare" idag även om läget är oförändrat. Har pratat med vårdpersonalen som vårdar henne och de kallar hennes problem diffusa och fortsätter utreda och ta en massa prover. Lungröntgen fick de ställa in då mammas njurar inte skulle klara av kontrastvätskan så idag har man gjort ultraljud på hjärtat istället. Man tror att mammas hjärtsvikt blivit försämrat.

På jobbet frågar alla varför jag inte åker upp till henne men senast idag när jag frågade mamma så sa hon starkt ifrån besök. En del tycker kanske att man ska strunta i det och åka ändå men jag hör på mamma att hon verkligen menar det hon säger, hon skulle bara tycka det var jobbigt som hon uttrycker det. Hon har en stor integritet min mor som jag kan känna igen mig själv i och i detta fallet måste jag låta henne bestämma, även om jag kämpar mot och slits mellan hennes vilja och min känsla. Till saken hör att vi alltid sagt vad vi tycker öppet till varandra på gott och ont. I och med att jag har ständig kontakt med personalen så får jag lita på att de är ärliga, vilket de lovar, och meddelar om läget ändras. Mamma själv ska njuta av denna sommar också, säger hon!

Det är inga upplyftande inlägg jag bjuder på för tillfället men just så här är det nu och i och med att jag skriver om Min värld så delar jag även med mig av detta. Skulle väl ljuga om jag sa att min värld känns bra i dagsläget med alla tankar, frågor, val och samvetskval jag ger mig själv och som andra också delar med sig av.

I kväll ska jag iallafall gotta mig åt Maria Montazami och gänget i Hollywood och en bulle till kaffet. Mysigare än så blir det inte.

Hoppas ni alla mår toppen och är rädda om er!
Kram från Ann-Louise♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack snälla du! Det är verkligen spännande att få uppleva allt vad det innebär att vara gravid, IGEN!



Vad jobbigt det låter med din mamma. Skönt att ha god kontakt med personalen, de har ju inte någon anledning att undanhålla något för dig så jag tycker att du gör rätt i att lita på dem. Hoppas att hon piggar på sig och att ni (och vi andra) får njuta av en riktigt härlig sommar!



Kramar

2010-04-19 @ 19:47:16
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Marie Mansfield

Sänder en KRAAAM

2010-04-19 @ 20:20:53
Postat av: Emma

Tänker på dig & mammisen!



Unna dig en bulle & en god kopp kaffe ikväll.



O vet du vad? Jag tar gärna del av din värld precis som den är.



Många Kramisar & sov gott

2010-04-19 @ 20:27:09
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker du gör rätt som lyssnar på din mamma, det är väldigt fint tycker jag.



Hoppas så att hon blir piggare och starkare snart så att ni kan träffas igen, när hon verkligen känner att hon vill och orkar.

kramar!

2010-04-19 @ 20:32:52
URL: http://sjovreten.blogg.se.se
Postat av: Susanne

Förstår att det måste kännas jättejobbigt men lyssna du på mamma och personalen säger säkert till om det skulle bli försämringar. Men man kan aldrig sluta att oro sig, jag förstår dig fullkomligt.

Tänker på dig vännen.



Kramisar

2010-04-19 @ 20:56:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Oj vad jag förstår dig,

finns inget värre än nät oron & samvetskvalen river i en.

Låter bra att du har en god kontakt med personalen & du känner din mamma bäst. Vill hon inte att du ska komma så förstår jag att du respekterar.



Största kramen till dig, hoppas du får sova gott i natt.



KRAMAR i massorr

2010-04-19 @ 21:44:09
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Det låter jobbigt men du får lita på sjukvårdspersonalen och agera utifrån det. Jag förstår att du vill vara där men hon vill inte. Jag har samma sits. Så finns i tankarna när inte kan finnas på plats.

Ja, det går ju men just nu jobbigt även på jobbet. Mailar om det sen när orkar. Så försöker hitta vardagsglädje, ikväll äta ute med Jeanette- det blir mysigt.

Vi ska boka idag, har varit lite avvaktande på grund a askan men nu chansar vi om hoppas att faran är över om 3 veckor då vi ska flyga.



Jag tänker på dig!!!



KRAMISAR

2010-04-20 @ 06:57:54
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

I en blogg ärr det upp till var och en vad man vill skriva om, du har valt att skriva om både sorg och glädje. Det är ju så livet är och det handlar om DITT liv.

Här verkar det bli en underbar dag, till en början iaf. Men vädret spelar ingen roll egentligen, jag får iaf vara med Line.

Hoppas din dag blir bra trots allt/kram

2010-04-20 @ 09:01:31
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Linda

Fin skål... usch ja jag orkar inte kolla på de där hemmafruarna! Jag har försökt kolla flera ggr eftersom alla pratar om det så mycket men det går bara inte!!!

2010-04-21 @ 08:19:58
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Å vad jag känner igen dina funderingar från i höstas när min egen mamma var dålig



/ Mia

2010-04-22 @ 18:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0