Valborgsmässoafton




I rosa huset hälsar vi Maj välkommen med vattengröna detaljer som
panelgardiner, kuddar från Bryssel, Marimekkoskål och Kivilyktor
blandat med andra lyktor.


Idag är en bra dag har jag bestämt! Solens strålar orkar nästan igenom molnen och i kväll väntar grillning och mys med vännerna. Båda barnen är på hemmaplan, även om de inte är hemma, och deklarationen är ivägskickad. Nu återstår bara lite småstädning och planering av kvällens middag. Maken jobbar halvdag idag och när han kommer hem ska vi åka och handla det sista.

Har filat lite på en dikt jag funderar på att läsa på mammas begravning men vet inte om det är en bra idé eller inte. Jag skulle så gärna vilja göra det, men är rädd att gråten tar över. Känner att jag landar mer och mer i det som hänt men förstår också att sorg tar tid och att det måste få göra det. På en begravning får man ju ta del av andras sorg också så jag får nog fundera lite till, kanske bestämma samma dag?

Nu ska toaletterna städas!

Kram och ha en underbar Valborg och 1:a maj!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så vårfint du fått i rummet, jättefint.

Orkar du och kan, skulle det vara jättefint om du läste en dikt du gjort själv. Nu när tanken finns där så kanske du ångrar dig om du inte gör det.

Önskar dig en trevlig Valborg och hoppas solen tar sig fram, här är det så grått och regnigt :o(



Kramisar

2010-04-30 @ 10:36:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Jättefint & hemtrevligt ni har det hemma hos er :-)



Förstår att du gärna skulle vilja läsa dikten på begravningen, det kommer bli känslosamt men du klarar det om du vill. Du kan be prästen vara backup om du inte klarar läsa hela dikten, som Susanne skriver kommer du kanske ångra dig annars. Du får fundera.



Känns det som du orkar gå tillbaka till jobbet på måndag?



Trevlig valborg,

stor kram Anna

2010-04-30 @ 11:07:40
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag läste en dikt på min mamman begravning i höstas. Det kändes bra

Ett alternativ kan vara att läsa vid samlingen efteråt ( om ni har kaffe eller middag efteråt, då brukar stämningen vara lite lättare )eller som vi gjorde, samlades närmaste släkten kring kistan när övriga besökare lämnat kyrkan



Ja , det finna olika sätt och din ide om att bestämma samma dag är nog god, man vet inte hur det kännns den dagen det blir aktuellt

Kram

2010-04-30 @ 12:02:05
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad fint det blev hemma hos er med den nya accentfärgen! Känns riktigt vårfräscht och det passar ju bra eftersom det är 1a maj imorgon.



Vad bra att du bestämt att denna dag ska bli bra! Det tror jag säkert att den blir också med grillning, vänner & massa mys =)



Trevlig Valborg! Kraaaam

2010-04-30 @ 13:24:47
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jättefint rum, bra med en lugn bas för då kan man välja och byta accentfärger ofta:)!



Förstår du har svårt att bestämma dig angående dikten, men jag tycker du har fått bra råd av ovanstående skrivare.



Hoppas dagen blir lika bra som du bestämt, tror nog det blir så också tillsammans med vänner.

Önskar dig en trevlig helg/kramar



2010-04-30 @ 13:46:52
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack söta! Dina ord värmer :o)



Kraaaaaam

2010-04-30 @ 15:54:27
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag vill önska dig en mysig valborg med dina kära.



Är så nyfiken o hälsa på hos er o se hur det ser ut live när ni har ändrat i vardagsrummet! Tack för inbjudan på söndag, D jobbar hela dagen o jag måste packa och jobba med skolarbetet (halkat efter massor) Men vi kommer någon annan gång! Annars kommer jag snart till Sthlm så ses vi.



Sen ringde min frissa idag (frisk nu) och sa att självklart ställer hon upp o klipper mig måndagkväll! Jippie!!!



Jag tror att du kan bestämma det samma dag, det kan vara så att väl där o då vill du läsa något. Det kan betyda mkt för dig o de andra. Men känn efter hur det känns.



KRAM!!!!

2010-04-30 @ 17:11:09
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emma

Hellosan Sötis!



Hur står de till?

Hoppas på bra! : - )



Jag säger som dem ovan att om du skriver en dikt & läser den. Om du kommer av dig, eller tappar dig helt så har du prästen med dig så att han kan följa med.

Finns ju inget vackrare än egna dikter!



Ha nu en myyskväll med era vänner!



PUSS & KRAM



Ps. Nu njuter jag ett glas rött ; - )

2010-04-30 @ 18:06:55
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

Förresten. Tror inte jag fick med att ni har de så fint hemma hos er. Vårfräscht & hemtrevligt och riktigt mysigt!



KRAAM

2010-04-30 @ 18:07:51
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0