Sjöstadsmys!


                   Jag och Maximilian ♥ Friends forever!


Har haft nöjet och förtroendet att få gosa med
bebisarna och fika med två urmysiga tjejer!
Ja ni förstår ju att jag haft en underbar dag idag med
Caroline och hennes två söta döttrar och Anna med 
söte sonen Maximilian.


Anna hade bakat en smarrig pepparkakstårta med
limefrosting och röda lingon på. Smakade bra efter
promenaden vid vattnet i Hammarby Sjöstad.


Fint dukat, gott Kusmite och roliga samtalsämnen!
Irma är så söt där hon syns i Carolines knä! Maken
till sushiätare har jag aldrig sett. Hon klämde 8 st
på nolltid och ville ha mer! Fick några chokladbollar
jag hade med mig istället.


Rara Anna med sin Maximilian i sitt fina hem! Jag tycker
det är så roligt att jag fått lära känna dig och du är
verkligen så helylle och mysig som jag alltid trott.
(Lät präktigt det där ha, ha -men det är bara positivt)


                                       Mor & son

Irma är en ny trevlig bekantskap! Älskar så tjejer
som vet vad de vill, har god erfarenhet av min egen
dotter! Orden forsar ur munnen på Irma och
nyfikenheten kommer att ta denna tjej hur långt som
helst, så duktig redan och så liten ändå!


Goa, fina Caroline och jag utanför Annas hus. Vi hade
sällskap en bit på vägen. Du besitter en sån klokhet och
visdom som få. Gillar så att prata med dig för du lyssnar,
tänker och svarar sen. Önskar jag hade mer av det ;-)


Sickla Köpkvarter på promenadavstånd från Sjöstaden. Jag gick en
sväng i affärerna innan jag åkte hem till rosa huset igen. Hittade en
svart nyårsklänning  på VILA och köpte fina glittriga strumpor till!

Caroline, Anna, Irma, Majken och Maximilian
( okej Jens - du med) -TACK för en trevlig onsdag så här mellan jul och nyår. Roligt att träffas, promenera, fika och prata några timmar, det ger en uppåtpuffar som räcker länge! Att sen få rå om och gosa med era små är bara bonus för mig! Lite stressigare för er som ska rodda ihop allt med amning, fika, blöjbyten och syskon. Och mitt erbjudande om att sitta barnvakt står kvar =0)

Hoppas jag får bjuda tillbaka när ni känner att ni vill och orkar ta era små och komma till mig!

Nu ska jag gå en sväng här hemma och kolla läget. Ingen är hemma, de sportar som vanligt, så just nu är det väldigt lugnt. Ska försöka hitta numret till DHL också. Fick sms om ett paket jag väntar på, men sms:et var skadat så informationen går inte fram...vill ju veta var och hur jag kan hämta det! Innehåller något jag länge suktat efter ;-)

KRAM ♥


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vilket fint inlägg, blir alldeles rörd av dina känslosamma ord om mig och Irma ♥ TACK och du är verkligen en glädjande, ny bekantskap skall du veta! Så genuin och nästan lite "osvensk" i ditt sätt, härligt och uppfriskande :-)



Hoppas vi ses snart igen, kommer gärna ut till dig och hälsar på i början på nästa år!



KRAMAR

2010-12-29 @ 20:35:24
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Tack själv för att du kom förbi, för den fina presenten och för dina FINA ord om mig. Vilka söta bilder på dig och Maximilian, han kikar så beundrande på dig på alla bilder jag har på er två också, sååå sött :-)



Kommer gärna till dig framöver och hälsar på!



Kraaamar

2010-12-29 @ 21:08:56
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Bella

Tänk vad glad man kan bli över att personer man aldrig ens träffat, men vars bloggar man läser varje dag så det känns som om man känner personerna, träffas och har så trevlig som ni har, kul för er :) Hoppas ni har många fina promenader och fikastunder att se fram emot!



Blir ju inte så lite sugen på bebismys när man ser bilderna på dig och Maximilian och lilla Irma, hon är ju för söt den tjejen!



Hoppas du får en bra kväll nu vännen



Kramar Bella

2010-12-29 @ 21:12:43
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Vilken mysig dag du verkar ha haft! Kram

2010-12-29 @ 21:16:17
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad kul att du kikade på huset, vi kanske skall ta och åka på visningen då :-) Jag gillade huset (och trädgården) på direkten, är det ett trevligt område för en småbarnsfamilj? Mycket barn i området, lugnt och "skötsamt"?



KRAMAR

2010-12-29 @ 21:22:59
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Tack för infon, suveränt när man kan få lite inside information :-) Märker ju mer och mer att Irma behöver större ytor att röra sig på, älskar Sjöstaden men ett hus med trädgård är verkligen något jag vill att ungarna få växa upp i!

2010-12-29 @ 21:56:15
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: maria

Vad roligt att stifta nya bekantskaper och vänner :) Vilka fina bilder på fina tjejer och bebisar :)



nATTI NATTI

2010-12-29 @ 23:17:21
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Madde

Vad mysig fika ni verkar ha haft med de små:)

2010-12-30 @ 11:36:21
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Jag gillar bilden på dej och Maximilian där han tittar på dej med stora ögon, så fin!

Tack som alltid för dina fina och kloka ord och för 2011 ;-)



Hoppas ni får en fin och mysig nyårsafton!

Stor Kram

2010-12-30 @ 13:04:09
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Tack, vad söt du är som lämnar en så fin kommentar! Det var kanske galet o axla rollen som sin egen bröllopsfotograf men även väldigt roligt o så här i efterhand är jag stolt att jag klarat det. :-)



Vad mysigt det såg ut med fikat o framför allt gott! :-D Hoppas det blir ett kameraköp för dig nu då så jag kan få önska ett...



...gott nytt foto år!

2010-12-30 @ 15:46:18
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: cecce

Vilka fina bilder!! Utstrålar massor med bebismys:-)

Det var ett tag sedan:-)



Härligt att kunna träff sina bloggkompisar så där!!

Hoppas att du njuter riktigt mycket av ditt lov!

Det gör jag. Vill aldrig börja igen:-)



Passar på att önska dej ett riktigt gott 2011!



Kram



2010-12-30 @ 17:53:43
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhhh vad mysigt ni har tillsammans och dessa små juveler gör inte saken sämre....mys :)

Spännande med mintchokladkakor, den jag gjorde igår blev god.

Gott nytt år vännen!!!



Kramar

2010-12-30 @ 18:40:06
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0