Stockholm i julskrud


Drottninggatan i skymningsljus. Julbelysningen i form av kristallkronor
är på plats och lyser upp i vintermörkret. Riktigt kallt i Stockholm idag!
                                                      (Mobilfoton....)


HOUSE DOCTOR har öppnat butik i ena PUB-huset. JIPPIE!!!
Gick runt en bra stund och ögonshoppade allt. Nu finns både R.O.O.M.
och HOUSE DOCTOR på samma ställe. En oas för inredningsintresserade!


Redan sen kväll innan jag kom hem idag. Har som ni förstår tillbringat eftermiddagen och delar av kvällen inne i City. Direkt efter jobbet åkte jag in och gick i affärer ett par timmar, köpte julklappar och presenter och bara njöt av julstämningen på stan trots kylan.

Sedan var jag på kurs på Bonnier utbildning på Sveavägen. I ett vackert hus ligger deras kurslokaler och jag mår alltid bra där. Kursen handlade om Interaktiva skrivtavlor och matematik. Vi har en Activ Board i klassrummet och det är en fantastisk uppfinning. Allt man kan göra på/via en dator kan man göra på en stor interaktiv tavla och möjligheterna är oändliga. Bra kväll med andra ord då jag fick en massa ny inspiration om hur man kan använda sig av den i undervisningen.

I morgon ska jag upp med min uppsatsUniversitetet så resten av kvällen ska jag ägna till att förbereda mig för de tjugo minuter jag har på mig. Gäller att vara påläst och veta vad man ska tala om. Power pointen ska tittas igenom och "fusklapp" skrivas.

Så om ni inte hör av mig i morgon så vet ni vad jag har för mig + att jag och mina kursare ska ut och äta som trevlig avslutning på ett års studier! Önskar er en trevlig fredag redan nu!

KRAM ♥

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag har inte målat själv, denna gång är det klippa och klistra som gäller ;)

Visst är det fint med alla smyckningar på stan.

Lycka till i morgon :)



Kraaaaaaaaaam

2010-12-02 @ 21:32:07
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Lycka till imorgon, det kommer att gå galant är jag övertygad om! Och ha det så trevligt med kursarna, ett år är ju lång tid så jag misstänker att det både blir uppåt stämning och lite vemodigt på samma gång att ni är färdiga med studierna...



Ser fram emot tisdag, det skall bli jätteroligt att ses igen tycker jag!



KRAMAR

2010-12-03 @ 00:06:28
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Håller alla tummar för att det gått bra för dig idag vännen, och att du har en trevlig kväll med dina kursare i skrivande stund :)



Kraaaam Bella

2010-12-03 @ 18:22:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Emma

Heej vännen min!



Hur har de gått idag??

Hoppas att de gått som en dans, vilket jag tror de gått! : - )

Måste kännas skönt att vara färdig? fast kanske också lite sorgset?



Tråkigt att killarna inte vann hockeyn. Hoppas på vinst nästa gång!



Så vackra ljuskronor som dom hängt upp i er stad! Mycket vackert måste jag säga. : - )



Må så gott & fira nu ordentligt!



STOR KRAMIS

2010-12-03 @ 19:24:23
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: jessi

Du har mail.



KRAM!

2010-12-05 @ 18:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0