I min lilla kammare


Vår gamla trotjänare sen 21 år har fått ett nytt överkast i vitt. Kommer
ihåg än idag hur lycklig jag var när vi köpte sänggaveln. Allt eftersom
åren gått har vi köpt nya resårbottnar och bäddmadrasser men den
romantiska delen av mig vill alltid behålla sänggaveln!


Svarta kuddar får bryta av det vita även i sovrummet.
Garderobsväggen är Pax från IKEA och gick in precis när vi monterade
dem. De är 1 meter breda och 2,36 meter höga och rymmer massor!


I ena hörnet står ett loppisfyndat bord med en gammal spegel på.
Min torkade brudbukett med champagnefärgade rosor, brudslöja och
björngräs från 1992 har hängt med i alla år.


Min smyckeshängare i form av en provdocka är en liten färgklick i
rummet. Det stora silvriga smyckesskrinet fick jag i morsdagspresent
för flera år sedan och det andra engelska med rosor är ett loppisfynd.


Oj vad jag sov bra inatt och jag tror att jag mår ännu bättre idag! Magen knorrar högt fortfarande men illamåendet är borta. Har i och för sig inte ätit något ordentligt än men känslan är helt annan idag!! Jippie!

Har roat mig med att bädda sängen med det nya överkastet och resultatet blev som jag tänkt. Vitt och fräscht inför våren! Lättare att bryta av med annan färg när basen är enhetlig. Tidigare hade vi ett fint också men med fler färger så det var svårare.
Ärligt talat så ska jag erkänna att sängen inte bäddas med överkast varje dag....kanske blir det roligare att göra det nu.

Önskar alla en lugn och skön Fettisdag! Ät inte för många semlor nu ;-)

Stor Kram från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: milla-andante

Vad skönt att illamåendet är borta! Om du drabbas igen kan jag tipsa om illamåendearmbanden som de säljer på Apoteket! De fungerar på både mig och barnen! Men jag hoppas du får må bra nu och samlat kraft till Parisresan!!!

Härligt när man är så nöjd över en möbel man haft länge!! Då har man satsat rätt!:)

Kram

2010-02-16 @ 13:47:50
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vitt och fräscht, snyggt!!!!

Det blev ingen semla här idag, vi pratade om det när vi gick förbi ett kondis men sedan glömdes det bort, hur man nu kan glömma det ;o)

Skönt att du mår bättre, inte roligt att må illa och ha ont i magen och kräkas är en riktig dödsupplevelse!!! Här jobbas det för fullt men om ett par dagar tror jag att vi har det ganska fint :o)



Ha en bra kväll med skidskytte på tv:n eller???

Kraaaam

2010-02-16 @ 19:18:21
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vitt och fräscht, snyggt!!!!

Det blev ingen semla här idag, vi pratade om det när vi gick förbi ett kondis men sedan glömdes det bort, hur man nu kan glömma det ;o)

Skönt att du mår bättre, inte roligt att må illa och ha ont i magen och kräkas är en riktig dödsupplevelse!!! Här jobbas det för fullt men om ett par dagar tror jag att vi har det ganska fint :o)



Ha en bra kväll med skidskytte på tv:n eller???

Kraaaam

2010-02-16 @ 19:18:22
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: jessi

fint med överkastet! gillar din hörna med smycken o spegel men det vet du redan att jag gör!



du har mail igen.. ha haa.. stackarn som får läsa så mkt mail från mig! =)



KRAM o skönt att du mått bättre idag!

2010-02-16 @ 19:52:49
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Far

Nix, ingen semla i dag men vi hade tjuvstartat. Har suttit och plitat på minnena som Du vet som försvann. Ha de' KRAM.

2010-02-16 @ 20:08:39
Postat av: Anna

Häftigt att brudbuketten hänger med :) Skönt att du mår bättre. Kram

2010-02-16 @ 20:18:03
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Emma

God kvällen Stockholm!



Åh så skönt att du mår bättre! De glädjer mig!



Vilken underbar säng ni har. Ger ett romantiskt intryck. Gillar dom ljusa färgerna. Ljusa färger trivs jag med i sovrum! : - )



NJUT kvällen sötis!



Största Kramen

2010-02-16 @ 20:19:51
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Bella

Så skönt att du nu mår bättre, hoppas du är helt kry imorgon!!



Det vita överkastet blev ju jättefint i dit fräscha sovrum, romantiskt och harmoniskt känns rummet :)



Har självklart ätit en semla idag, min andra för i år, läste att genomsnittssvensken äter 4-5 semlor varje år så jag har väl ett par kvar att mumsa på innan sommaren...



Krya på dig nu och njut av kvällen



Kramar Bella

2010-02-16 @ 20:31:39
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Cicci

Vilket fint överkast! Gillar verkligen ert sovrum. Har aldrig sett det tidigare. Men tycker verkligen om den romantiska stilen som jag själv har i mitt eget sovrum.



Är inne på min andra semla för idag. Men nu dröjer det förmodligen ett år innan jag äter en semla igen.



Kramar

2010-02-16 @ 21:33:22
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej hopp!



Vad GLAD jag är att du mår bättre :-)



Supermysigt sovrum ni har, sängöverkastet är ett kanonköp.



Hoppas du har en bra dag

STOOOR KRAM

2010-02-17 @ 18:20:58
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0