annlouises värld 2009


                                                    FAMILJEN


                              De allra viktigaste i mitt liv!
♥ Oscar som går andra året på gymnasiet med bra resultat och spelar hockey i AJ.
♥ Beatrice som tog studenten, sen en liten studiepaus, läste Idrottpsykologi på halvtid och jobbade i stället.
♥ Roger som jag hållt ihop med i hela 22 år och varit gift med i 17 år.
♥ Pappa som fyllde 81 och är stark som ett troll.
♥ Mamma som var mycket sjuk, låg ofta på sjukhus men mår bättre nu.
♥ Nicke som vi hade i 12 år och fick avliva den 8 oktober. Saknar dig!
♥ Vår nya bil -Volvo V50. Min bästa vän och ögonsten.


                                                  MIN LAST


Det har fikats och ätits en del detta år. Goda tårtor och kakor har avnjutits både
hemma och på cafér. Favoriten -Rosendals Trädgårdar besöktes ofta.
Den godaste Ceasarsalladen åt jag i Gustavbergs hamn!


                                                        RESOR


I början på juli åkte vi till Rhodos för sjätte gången. Oscar hade sin flickvän Sandra
med sig men Beatrice fick stanna hemma och jobba. I augusti bilade jag ner genom
norra Europa med min allra bästa vän Lena på väg till henne i Bryssel. Första gången
jag åkte över Öresundsbron och åkte på Autobahn. Stannade sen i Bryssel några dagar.


                                               ROSA HUSET


Vitt, vitt, vitt! Jag målade om möbler, lister och inredningsdetaljer vita.
Vi köpte nya innerdörrar och byggde en ny större veranda på husets baksida.
Där tillbringades sedan många timmar i solen och vid grillen!


                                        SOMMAR & SEMESTER


Sommar innebär Ångermanland för vår del! Min barndoms hembygd som är
så vacker med Höga Kusten. Det årliga besöket hemma hos mamma och
pappa är guld värt. Brukar också passa på att träffa Lena då hon ofta är hemma
hos sina föräldrar med. Fotografering roar mig mer och mer och naturen
bjuder på så mycket fint!

 
                                                ROLIGHETER


Mycket skoj har hänt. Middagar med vänner, midsommarfirande hemma hos
Malin & Per, svärfars 70-årsfest, Tyrolerfest för våra vänner som fyllt 40 under året
och i december Julkonsert med Peter Jöback.

 
                                                    BLOGGEN


Sent den 21 januari 2009 skrev jag det första inlägget i min blogg. Gud så spännande
det var!! Och om jag vetat hur mycket positivt jag fått uppleva på grund av detta
så skulle jag gjort det tidigare. Har träffat tre bloggerskor under året -Jessi, Susanne
och Therese och haft trevliga stunder! I Jessi har jag funnit en soulmate och TACK
vännen för att du är den du är!!


                                                MIN  VARDAG


Många av dagarna är ju trots allt vardag och innebär arbete. Jag har varvat 75% jobb
med 25% studier. Det har innebärt 15 nya högskolepoäng till mitt CV.
Min nagelteknolog slutade och min jakt på en ny började. Tror jag hittat rätt i Rosalie nu!
Barnen växer och blir vuxna och man får uppleva piercing i tungan för första gången
i sitt liv. Många timmar tillbringas i bilen till och från hockeyhallar eller på läktare
vid matcher.
Jag älskar fortfarande loppisar, auktioner och gamla ting som berättar en historia.
Till och från har jag målat annat än möbler och det har blivit en och annan tavla.


Hoppas ni har en bra Nyårsdag med fina minnen från året som gick! Ny börjar vi om!!!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jättefin årskrönika!

Jag ser verkligen fram emot detta år, mycket spännande som kommer att hända :o)



Ha det bäst, snyggt kort du hittat på mig ;o)

Kram

2010-01-01 @ 18:24:49
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vilken fin årskrönika du har gjort på det gamla året. Du har haft ett rikt och ett händelserikt.



God fortsättning och jag hoppas att du ett lika händelserikt framför dig!



Många kramar

2010-01-01 @ 18:32:17
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: jessi

Såå roligt att läsa o se alla bilderna, härligt att sammanfatta sitt liv. bloggen är perfekt som dagbok!



jag känner lika för dig! Thanks!



kram

2010-01-01 @ 18:39:06
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, vad roligt att få läsa din årskrönika! Tänk vad mycket som hinns med på ett år ändå...



Hoppas ditt 2010 börjat alldeles strålande!



Kram



2010-01-01 @ 18:58:10
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: jessi

svar- vet ej än! Ifall det inte skulle bli så kan du komma ändå så kan vi umgås! (tror inte alla läst mailen än, får ringa i helgen o kolla mer)



Vet du att vår gran går verkligen på sista versen, grenarna hänger neråt... hihii.. ser inte så pigg ut men den får kämpa imorgon när släktingar kommer o sen tar vi bort granen! Borde ta en bild!



kramis

2010-01-01 @ 19:10:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Det är ok, det är ju så där jag ser ut ;o)



Kram

2010-01-01 @ 19:15:26
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Härlig årsresumé du gjort!



Gott nytt år!



Kram

2010-01-01 @ 19:46:24
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilket år du haft!!

Fin sammanfattning av 2009 och jag fick veta en hel del om dej som jag inte visste! Att du är uppvuxen i Ångermanland tex:-) Jag har heller inte följt dej hela året (vet inte riktigt när jag började läsa din blogg) så det var kul att läsa.

Vi har samma laster (men det har du nog förstått:-)

Dessutom är jag avis på din bil!



Ser fram emot att fortsätta följa dej här på bloggen!!



Partypingla?? he..he..nja...jo...kanske:-) När det är nyår ialla fall! Vem vet? Vi kanske kan dansa loss i natten nån gång:-)



Kramar!!

2010-01-01 @ 19:57:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack för tipset om majsvällingen... Inte för att hon tyckte om det, men hon fick i sig lite och det stannade i magen ett tag,

Stor Kram och ett gott nytt 2010.

2010-01-01 @ 20:29:30
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åhh vilken fin krönika, så kul att läsa allas summering av året som varit.



Och visst har man bloggen att tacka för mkt. T.o.m idag råkade jag ut för en liten "bloggigenkänning" när jag var ute, världen är liten...haha



KRAAM

2010-01-01 @ 22:11:07
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Emma

Vännen! Blir varm i hjärta när jag läser din årskrönika!

Vilket underbart år du & din familj har haft. Även om de varit en del tråkighet med sjukdom.



Spännande med nytt år & nya tag! Ser fram emot att få följa dig & din familj här på bloggen under 2010! : - )



God fortsättning & en Stor Kram

2010-01-01 @ 22:49:01
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

God fortsättning fina Ann-Louise! Vilket mysigt inlägg och du tar verkligen så härliga bilder tycker jag, tror inte jag berömt dig för det tidigare :-)



Sov gott och njut av andra dagen av 2010 i morgon, kramar!!!

2010-01-01 @ 23:35:50
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken härlig sammanfattning du gjort av året.



Hoppas allt är bra, håller tummarna att grabbens lag vinner hockeyn.



Stor kram

2010-01-02 @ 15:12:30
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sue

WOW vilket härligt inlägg!!!!!!!!!!!

Härligabilder och mysiga berättelser....du ÄR underbra fina Ann-lousie!!!!!!



Puss

2010-01-02 @ 20:13:43
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0