Älskar auktioner!


Vi hade tur i år och fick uppleva en riktig bondauktion ute på landet i
det vackraste Ångermanland. Fint väder, bra prylar och priser och en
auktionsutropare som är underbart rolig - vi har mött honom tidigare!
Även om man inte köper så är det ett rent nöje att bara vara där!!





Jag är KÄR!!! Som jag älskar denna gamla emaljskylt som gör reklam
för tvättmedel. Visst är den lite skadad men så har den ju suttit på
väggen utomhus på en lanthandel också!! Den ska upp på väggen
i köket när vi fått det fixat...nån gång i höst!


Mindre snygg men kul emaljskylt och gamla nycklar, eldtänger & saxar.



Retromuggar i "fula" färger och härliga zinkskopor.


Ett dussin mattallrikar "Veronika" från Rörstrand att ha till vardags.


Halloj!

I dag har solen kommit tillbaka i Stockholm och jag har tagit tillvara på den genom att sitta och läsa tidningar i solstolen ett par timmar. Skönt att känna sig varm igen ;-)

Innan dess var vi på IKEA för att köpa ett nytt arbetsbord till gästrummet där vi ska ha vår skrivare och där man kan sitta och pyssla, måla m.m. i höstmörkret, men skivan fanns inte och nu har vi ångrat oss (läs jag). Tur jag har en snäll make så i morgon får han åka dit igen och byta ut och köpa nytt.

Men allt man ändrar i sin inredning innebär en hel del merjobb så jag har rensat ut en massa papper idag från gamla skrivbordet och vi har ett "kreativt kaos" här hemma. Kryper lite i mig men jag får hejda mig då min make har kommit in i nån semesterlunk och ska titta på friidrottsEM titt som tätt under arbetet...

Önskar er en God kväll!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Marie

Känner igen det där: jag ångrar mig och J är tålmodig. Efter trettio år så känner han mig utan och innan:)

Guud, vilka fina skyltar och nycklar och saxar och....you name it!

Ha det bra/kram

2010-07-27 @ 20:03:40
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: cecce

Vilken vacker hembygd du har!!

Ser exotiskt ut för en skåning som jag:-)



Du verkar ha haft ett fint sommarlov med mycket sol och många resor. Jag börjar jobba så smått den 9:e:-(Fattar inte vart tiden tar vägen...men så är det!!



Tålmodig make du har:-)

Det är bra!!



Kramar!

2010-07-27 @ 21:16:16
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skulle inte du sluta handla nya prylar till hemmet ;o)

Härliga saker i alla fall!!!



Kramen

2010-07-27 @ 21:22:23
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Stine

älskar också auktioner, så kul :)

2010-07-28 @ 09:15:21
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: jessi

Så roligt med auktioner, det var länge sen jag var på en! Skylten var superfin, kommer passa bra hos er sen. Mattalrikarna var väldigt fina, kul att du fyndade så många på en gång!



KRAMISAR



2010-07-28 @ 09:49:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0