Chapitre 2 - Så mycket Paris det kan bli!






Att för en stund få leva som en parisiska och sitta mitt i Paris, på
Champs Elysées mitt emot Louis Vuitton huset, är en härlig känsla.
Solen värmde, ljudet av franska språket runt omkring och alla människor
som alla har en historia. Vilka är dom, vad tänker dom och var är dom
på väg? Vi roade oss med att prata med den trevliga franska damen
och fotade lite i smyg.



Operan när himmelen är som vackrast. Gillar fotot där man ser
ballerinorna och biljettluckan mycket! Ger en stark känsla av kultur
och flärd
på hög nivå.
 


Galeries Lafayette -det vackra varuhuset. Man tror nästan inte sina
ögon när man kommer in där och vrider på huvudet åt alla håll.
Kupolen och alla valv är en fröjd för ögat!
Från sjätte våningens café har man en gudomlig utsikt och där fotade
jag Eiffeltornet i skymningsljuset. Visst är det vackert!




Place du Trocadero -från utsiktsplatsen har man underbar utsikt över
Eiffeltornet. Nu har även jag sett tornet i kvällsljus som jag längtat efter!
Vi stod och njöt av stunden ett bra tag innan vi satte oss på en ute-
servering
intill. Där såg vi Eiffeltornets ljusspel i blått som blinkade
varje hel timme! Att maten inte var så kulinarisk förläts då miljön vann!



Detta var tisdagens Paris för oss! Shoppade lite också men det och onsdagens äventyr får ni se senare! Nu ska jag titta på en film, "Brudens bäste man" en romantisk komedi med Patrick Dempsey, med dottern. Hon var så gullig och hade en "Välkommen hem" present till mig i morse! Det märks att hon är min dotter, en fullträff som hon även gillar själv!! Visar sen.

Kram och Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: jessi

Mysigt med en välkommen hem present!



Du hade ju en helt underbar bild av damen!!! Jag orkade inte maila igår för var så trött. Så mailar i helgen. Kanske ingen brådska. Jag ska jobba till halv sju idag.. suck! (pedagogen som ska stänga vabbar) Så går det när man är och har kul i Paris! hihii.. Maken ska på fest ikväll så det bli lillprinsen o jag!



KRAMIS

2010-03-05 @ 07:55:19
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Åhhhh blir så avis (på ett sött sätt ;)) på er underbara Paristripp. Fullkomligt älskar den staden och även om jag var där ganska nyss, vill jag gärna åka dit igen snart. Ni är så söta du och Jessi, verkligen kul att se och läsa om hur ni funnit varandra.



Underbart väder vi har här idag på tal om ngt annat, underbart! Ha en skön fredag, kraaam



Ps, vilken rar och omtänksam dotter du har ds

2010-03-05 @ 08:29:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Emma

Hallosan Sötis!



Vilken härlig resa ni haft! Ser på alla kort som om de vore på låtsas. Så vackert!



Din dotter är verkligen snäll som fixar med en present till dig. : - ) Ni verkar vara så goa mot varann i er familj!



Sv: Jag & Anna ska få ihop en dejt snart & då får vi prata mer om en resa upp till er. Spännande!



Hoppas du mår fint & att du verkligen njuter av din ledighet.



KRAMAR i massor

2010-03-05 @ 09:02:44
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ser ut som ni hade en riktigt lyckad resa :)

2010-03-05 @ 13:12:30
Postat av: Annas inspiration

Njuter av dina Parisbilder, önskar jag var där :-) Underbart att få känna vårfeeeling.

GULLIG dotter du har, men det är klart med en sådan fin mamma!



ha en bra kväll

kramisar från söder

2010-03-05 @ 19:09:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emma

Vet du vad? Jag har fått min önskan igenom ikväll så ikväll blir de tacos här hemma! ; - ) MUMS!



Ni sitter väl redan & äter detta kan jag tänka mig? Hihi!



Ha en mysig kväll med din goa familj!



KRAAM

2010-03-05 @ 19:21:28
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

ÖÖÖL! Såklart?! ; - )



Hihih, vad dricker jag då??

2010-03-05 @ 19:31:32
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

HAHA! ; - ) Det stämmer så bra så! Du känner oss, hihi!



Ha nu en superkväll med dina goingar!



PUSS & KRAM

2010-03-05 @ 19:46:15
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag mindes rätt, du hade fångat damen på bild!!!



Just nu sover C, hon har blivit förkyld, hostar och krasslar men inte så konstigt för Daniel varit dundersjuk.. Men sånt är ju livet som småbarnsförälder! (kompisen D:s tröstord på att jag än en gång fick ställa in vår träff, senast var jag sjuk)

Jag har en stor längtan till Paris, vill nog dit senare i vår, passar bra att C första resan blir dit, landet därifrån hon fått sitt vackra namn!



KRAM!



jessi

2012-02-15 @ 09:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0