Vårnytt & Energitjuvar




Uppfräschning av vårgarderoben i ljusa fina färger. Har redan invigt
den rosa tunikan och den kändes superskön och fin. Tror den puderrosa
längre tunikan från H&M:s Garden collection får bli en "strandklänning"
på sommarens solresa. Den kändes lite vid i modellen annars men säkert
skön som en sådan, till och från solstolen ;-)


Nu har jag önskat eleverna Glad Påsk och i morgon arbetar jag sista dagen innan lovet. Då väntar en planeringsdag inför vår omstrukturering till nästa läsår. Blir nog ingen enkel historia men man ska ju börja någonstans. Solen skiner här i Stockholm och temperaturen ligger på ca. 10 grader och snön försvinner snabbt nu -Skönt! Hoppas det blir någon soldag under påskhelgen också så man kan sitta ute och tanka D-vitamin och locka fram fräknarna igen ;-)

Ikväll blir det lugnt till skillnad från igår då jag var på årsmöte i vår samfällighet. Brukar undvika såna sammankomster men nu hade vi en undran/klagan om en granne som byggt ett staket som har försvårat för oss och synnerhet i vinter med denna snömängd. Inget godkännande finns från styrelsen eller berörda grannar så vi vill att staketet rivs eller flyttas en bra bit. Saken är den att han inhägnat allmäningens mark vilket han inte har rätt till för att utöka sin "egen tomt", och det gör att det blir trångt och omöjligt för alla att nyttja marken. Dessutom är det en säkerhetsrisk om ett Räddningsfordon behöver passera in!

Trodde att styrelsemedlemmar tar på sig ett styrelseuppdrag pga av att de är kompetenta till det....men jag trodde fel. Maken till låg nivå på mötet har jag aldrig skådat och jag ångrar att jag inte var mer påläst själv. Nu återstår att se vad som händer då inget beslut togs igår....av olika anledningar....SUCK!

Har ni varit med om något liknande?? Berätta!

Så ja, då kändes det lite bättre när jag fått ur mig denna parantes i mitt liv ;-)

Önskar alla en skön kväll!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Emma

LJUVLIGA kläder du fyndat sötis! Blir så avis då du hittat den puderrosa tunikan från H&M. Kollade på den igår,men de fanns en kvar i stor storlek : (

Den kommer att passa helt perfekt på en solsemester!



Så tråkigt då grannarna gör som dom vill utan att fråga & få godkännande. Det kan verkligen störa en till 100 %! Dock har jag inte varit ut för något sånt stort som i ert fall.

Hoppas verkligen att de löser sig snart!



Gudans så gott för dig att gå på Påsklov snart. Kanske man skulle sadla om till lärare ; - ) Hihi!



Önskar dig en toppekväll & stor Kraam

2010-03-30 @ 17:06:32
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt med påfyllning i garderoben! Vi hade utrensning häromdagen så nu kan jag köpa nytt med gott samvete ;-) Det blev åtta stora papperskassar och lite annat som vi skänkte till fattiga i Estland.



Låter inte som något höjdarmöte du var på. Tyvärr är jag inte påläst i den frågan men jag känner så väl igen din känsla; att man sitter där och ångrar att man inte läst på mer. Hoppas i alla fall att det går att lösa på ett eller annat sätt.

2010-03-30 @ 17:24:30
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Härligt med påfyllning! Hade tänkt mej en shoppingsväng jag med idag, men jag blev lat. Man blir lat när man är hemma hela dagarna =)



Finns alltid dom som inte kan nöja sej man dom har utan alltid ska ha mer tyvärr. Blir ju alltid missnöje från andra så man förstår inte varför folk ska måsta testa gränserna =I



Hoppas ni får en finare påsk än vi =)

2010-03-30 @ 18:25:54
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Emma

BRA att du sa till mig! : - ) Nu är de fixat vännen!



KRAMIS

2010-03-30 @ 19:03:17
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhhh så mycket fint du handlat :o)

Skönt att det snart blir påsklov för dig, jag ska också vara ledig ett tag nu och det ska bli skönt. Lite sol och mys på balkongen skulle inte vara fel. Tråkigt när man måste "bråka" med grannarna.



Kram på dig

2010-03-30 @ 20:24:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad mycket snyggt som flyttat in i din garderob!!!

Grattis till att du ska få lov, vad skööönt & det är du absolut värd.



Vilken soppa med grannarna, tyvärr har jag inget råd att ge :-(



KRAAAAAAM

2010-03-30 @ 21:04:02
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vilka fina kläder du köpt, härliga färger!



Vad jobbigt med ett sådant möte! Var styrelsen enig i beslutet?!



Hoppas att det löser sig!

Kram!

2010-03-30 @ 21:10:07
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh, så mycket fint du shoppat!! Den puderfärgade tunikan från HM har fått flytta in i min garderob också, inte första gången vi likadana samma kläder :)



Man slutar aldrig att förundras över hur människor fungerar, för det första vad är det för egoistisk granne ni har?? som bygger ett staket på det sättet, och styrelsen verkar ju bestå att fel personer på fel ställe, hur svårt ska det vara liksom... Hoppas ni hittar en vettig lösning på problem utan att det behöver bli allt för mycket groll grannar emellan...



Ha det gott vännen



Kramar Bella

2010-03-30 @ 21:10:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Josefine, Blåeld

Glömde ju svara på din fråga: kollade upp resor slutet av mars/början på april. För mig och Ludvig skulle det kosta 12 - 15000 vilket jag tycker är alldeles för mycket... Jag och min syster planerar en resa till solen i höst...



Vad har du för reseplaner?

2010-03-30 @ 21:13:20
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: jessi

Det går bra! Snart på väg till jobbet!



Så underbart med vårkläder, jag vill också köpa men först ska jag gå igenom alla gamla så vet vad jag har, onödigt köpa saker som redan finns hemma!



Tack för goa kommentarer jag får från dig!



Vi står mellan Köpenhamn o stanna hemma o göra utflykter runtom. Vi får se vad vi hittar på i påsk!



KRAMIS

2010-03-31 @ 07:35:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Men vilka underbar kläder du shoppat på dig!!!!! Verkligen!

Trist med grannar som bara tar för sig av allmän mark! Pinsamt tycker jag!



Trevlig helg & Påsk!



Kram

2010-03-31 @ 15:17:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: cecce

Underbara kläder!! Jättefna!



Låter som en pinsam historia. Ibland undrar man hur folk är funtade..

Hoppas verkligen det löser sig.



önskar dej ett riktig skönt påsklov nu.

Halva mitt har redan gått:-(



Kramar!

2010-03-31 @ 20:53:38
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0