Home sweet Home


                  
Hemma igen efter många mil i bilen. Resan gick bra och jag fick fyra timmar i Uppsala centrum bara för mig själv i det strålande solskenet. Satt mest och läste, tittade på folkvimmlet, fikade och njöt. Har fått en hel del färg tack vare att jag bara hade ett linne på mig. Såg två brudpar och en massa andra festklädda människor men det kanske alltid är så i en akademisk stad, hur som så gillade jag Uppsala skarpt och det var så skönt att få egentid då jag inte varit ensam på länge.

Nu har jag en hel del uppackning att göra då vi har delat upp mammas hem mellan oss och det blev en del kartonger om man säger så. Har även anlitat Stadsbud för att frakta ner en vit gammal skänk som jag inte kunde skiljas från så den dyker upp hemma hos oss snart. Vet att en släkting till mamma gjort den och hon värdesatte den mycket så det känns bra att jag tog det beslutet.

Nu ska jag bara slappa och titta på tv tills jag somnar. I morgon ska jag titta in hos er men jag vill tacka av hela mitt hjärta för era stödjande och stärkande ord dessa dagar. Ni anar inte hur gott det känns och ni "känner" mig inte ens.

Puss till Er!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jättefin bild på dig med systrar och en stolt far ;o)

Skönt att allt gått bra och du är hemma igen.

Ja det känns inget vidare här just nu, förstår inte att vi människor ska vara så elaka och jag ska ta åt mig så mycket, måste lära mig att skaka av mig detta tråkiga. Ska träffas ikväll och prata, skööönt!!!

Må så gott



Kram

2010-05-16 @ 14:33:57
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin bild på er fem, bakgrunden är vansinnigt vacker: Ångermanland visar sig från sin bästa sida!



Vissa saker vill man inte göra sig av med, speciellt när de är förknippade med någon som står en nära. Du får ta ett foto när du fått hem skänken och när du hittat en plats för den!



W är sig precis lik, bara frisyren som förändrat sig något. Var bor hon? Är det i Stockhoömstrakten? Vet att hon bodde där nere någonstans när jag träffade henne senast.



Ha en skön förtsättning på helgen/kram

2010-05-16 @ 14:35:58
Postat av: Marie

Ha ha, hade för bråttom att skicka iväg kommentaren, glömde fylla i namnet!!

2010-05-16 @ 14:37:32
URL: http://http;//miruschkas.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilket fint foto på er tillsammans! En fin familj!

Din pappa är mycket stilig måste jag säga. : - )



Så kul att du behöll skänken. Alltid så skoj att ha någon möbel med historia bakom sig! Ska bli kul att se den sen.



Önskar dig en fin söndag vännen!



Kramisar



2010-05-16 @ 15:53:19
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken underbar bild på er alla. En riktigt stilig far har du också:-)



Tycker du verkar ha klarat det hela väldigt bra och jag kan bara ana hur trött du måste vara.

Hoppas du kan ta det lite lugnt på jobbet även om det är terminsslut.



SV: Vi driver ett öppenvårdsbolag med socialförvaltningen som uppdragsgivare. Vi har fem lägenheter i Malmö via MKB och HSB, där vi har sk övergångsboenden. Ungdomar som kommer från olika institutioner(även äldre) coachar vi för att såsmåningom klara av ett eget boende och slussas ut i samhället.

Skulle kunna berätta mycket mer, men vi får ta det i ett annat forum eller om vi ses nån gång:-), vilket hade varit trevligt.

Susanne och jag pratade om att ta oss upp till Stockholm en vacker dag:-)



Kramar

2010-05-16 @ 16:05:10
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken fin familjebild! Det måste vara roligt att ha så många systrar omkring sig! =)



Det låter som att begravningen blev en väldigt fin och minnesvärd stund, skönt!



Ta hand om dig och stor kraam från Katta

2010-05-16 @ 19:53:52
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad roligt att få se bild på dina syrror.

Din pappa är väldigt stilig!



Kramar i massor

2010-05-16 @ 20:32:27
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad fint att ha saker hemma som påminner om din mamma, prylar möbller som hon tyckte om.

Fint foto på er! Din Far ser så varm och go ut!



jag ska kolla schemat och återkomma om dagar då vi kunde ses så får vi se vad som funkar för dig!



KRAM

2010-05-16 @ 21:08:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken fin familjebild en otroligt vacker bakgrund, man kan då verkligen inte tro att din pappa är över 80-år :)



Gott med egentid, man behöver det framförallt efter allt som hänt dig senaste tiden, hoppas nu att du kan få njuta av söndagskvällen



Kramar Bella

2010-05-16 @ 21:50:26
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad lustigt att vi fotade samma stol.



Låter som att ni fick ett fint sista farväl av din mamma. Himmelen var verkligen vacker på bilden i förra inlägget. Härligt också med lite egentid i Uppsala, tycker det är en mysig stad.



Kram

2010-05-16 @ 22:30:33
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0