Som balsam för själen







                               Urskogsstigen - Tyresta Nationalpark


Idag har jag varit ledig och det var första gången på länge jag kände mig avslappnad och sugen på att använda dagen på bästa sätt. Började därför med en powerwalk med fotostopp längs Urskogsstigen som nästan startar bakom våran husknut. Det är så vackert och rogivande att gå där över berghällar och bland mossor och träd och höra fåglarnas sång. Solen skiner så fint in genom trädverket och ger marken liv igen.

Sen har jag tagit bort tusen maskrosor från gräsmattan, städat skafferiet, läst studielitteratur i solen, planterat lite blommor och en hel del till. En skön och produktiv dag helt enkelt och jag har på kuppen fått ännu mer sommarnyans på kroppen!

Nu ska maken och jag åka till PizzaHut och köpa kvällens middag till oss. Barnen äter på annat håll så då passar vi på ha, ha. En kall öl kommer nog också slinka ner ;-)

TACK för alla tips på grekiska öar. Har inte bokat än men det kanske sker i kväll!

Kramar och trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken härlig dag du haft och visst är det härligt att gå i skogen och fota allt det vackra. Har ni haft så varmt idag då jag ser att du bär ärmlöst, själv var jag tvungen att ha en liten tröja på mig ;o)

En kall öl och pizza låter inte dumt, här blir det kyckling med fetaostsallad.

Ha en skön kväll och fortsätt helgen med att njuta varje minut.



Kraaaam

2010-05-21 @ 18:03:46
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härlig dag du haft, perfekt att ha en sånt fint promenadstråk alldeles runt hörnet, skogen är välgörande för själen och det glädjer mig att du nu känner dig på banan igen och fått tillbaka lusten och vilja till att göra saker!!



Ta han dom dig i helgen



Många kramar Bella

2010-05-21 @ 19:53:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Marie

Ser att du och jag har varit likadant klädd idag, förutom att jag hade svarta leggings;)



Nu blir det lite svar på dina frågor:

*Ove Sandlund bor sedan flera år tillbaka i stugan i Ava, medan Ulf bor i Kasaviken. Sist jag hörde något så var han frånskild och som du kanske vet har han två pojkar.

*Havrekexen blev väl tjocka och jag hade bara en nagg till hands, men mamma har lovat att jag ska få hennes kruskavel;))

*Visst minns jag tant Siv och farbror Alge, minns att jag var lite kär i deras pöjk Åke. Alla tanter var så snälla: din mamma, Siv, Anna-Lisa, Elna, Barbro, Britta. Det var tider det!!



Ha det bra/kramar

2010-05-21 @ 20:23:25
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Hemma hos Katta

Å tack för kommentaren! Har alltid trott att liljor med klockor heter kallor men nu när jag googlade så såg jag ju hur det ska se ut. Borde tänkt på fejk-kallorna som finns på Ikea =)



Gott med Pizza Hut, min absoluta pizzafavorit! Hoppas ni får en mysig kväll, stor kraam!

2010-05-21 @ 20:33:03
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: jessi

Gott med pizza hut, mums! Skogspromenad är rogivande, naturen helar.



svar- jag ville inte berätta på bloggen förran var helt säkert o vi skrivit papper! Huset kommer bli jättemysigt när vi fixat lite!



Jag kan 6 juni, glömde bort att det var mors dag o ska ju fira min mamma, hon prata om gå ut äta med dem. Så 6 juni funkar bra för mig!



KRAM

2010-05-21 @ 21:30:56
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: cecce

Verkar som du haft en riktigt trevlig dag:-)

Tunikan är jättefin:-))



Visst är det skönt att sommarlovet närmar sig:-) Jag avslutar terminens sista tre veckor med att gå upp på full tid. Ska nog gå bra även om jag verkligen njutit av mina lediga onsdagar.

Vi får väl se vad nästa termin för med sig och jag funderar starkt på att jobba deltid...om ekonomin tillåter:-)



Hoppas du har en riktigt fin fredagskväll!!



Kramar

2010-05-21 @ 22:08:39
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: milla-andante

Låter härligt efter allt det svåra du går igenom just nu... STOR KRAM



Grekland låter underbart!!

:)

2010-05-21 @ 22:51:59
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Superfina bilder, det är härligt att bo så nära naturen. Här så underbart också med skog & kohage på andra sidan vägen och en sjö en bit in i skogen samtidigt som det är et litet villaområde. perfekt!



Fast ni har det ännu bättre som har så nära till vackra huvudstaden, jag har en sådan stockholmslängtan just nu :-)Hur lång tid tar det in till stan?



Ha en ljuvlig pingsafton

massor med kramar

2010-05-22 @ 11:31:11
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0