Lek med foton


                                               TIMES SQUARE - New York

     Äldsta modellen dubbeldäckare vid Trafalgar Square i LONDON

                                                   BEATRICE -Vacker dotter

Jag försöker lära mig Photoshop och har lekt lite med några foton men
det är lite knepigt än så länge. Sonen har MVG i Photoshop så jag har
en hyfsad lärare, men en lärare som inte orkar med mina frågor i allt
för långa stunder. Han vill bara göra.....


Nej då, kvoten var inte fylld.....jag tappade vårt månadskort på bussen idag och var tvungen köpa ett nytt. Då bestämde jag mig för att skratta istället för att gråta och försöka se något komiskt i det hela. Har inte sett det än men jobbar på det ha, ha. Finns värre saker som kan hända än; en son som är tonårsvirrig-ordnar säkert till sig med tiden, en bil av två trasig-kan ju köra den fina hela och ett förlorat busskort-får ett nytt via förlustgarantin. Så vad gnäller jag för ;-)


Ledig från jobbet idag men inte ledig egentligen då dagen tillbringats på Universitetet för föreläsning och studier. Sista terminen nu och vi är igång med vårt Pedagogiska utvecklingsprojekt som ska skrivas. Vet i stort vad mitt ska handla om, men måste ringa in syfte, frågeställningar, metoder m.m. innan jag kan börja. Puh, säger jag, börjar bli van skriva akademiska uppsatser numera men längtar även till dess jag är klar och fått min special kompetens!!

Nu te och bulle till IDOL!

Puss och Kram till alla & extra Puss och Grattis till Jessi som bloggat idag!


Kommentarer
Postat av: Marie Mansfield

Hej!! Jättehäftiga bilder.. Jag vill också kunna göra så. ;)

Kan inte du fråga lite hur man gör i Photoshop för jag har ju själv det programmet..

Kram

2010-09-14 @ 21:46:11
Postat av: Ann-Louise

Marie:

Jag har gjort dessa bilder själv!! Men med Oscars hjälp. Kan inte förklara, måste visa på plats liksom då jag inte vet vad allt heter...

Allt bra annars? Länge sen nu!!



Kram

2010-09-14 @ 22:13:44
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Marie Mansfield

Hej igen!!

Jaa..nästa gång vi ses...skulle du kunna visa mig då om jag tar med mig min bärbara med programmet installerat? :)

Med mig är det bara bra..jobbar mycket nu..så just nu är livet: äta, jobba o sova. Bra det med..

Hoppas allt är bra med dig?



Kramis

2010-09-15 @ 09:36:33
Postat av: Mia ☆

Riktigt häftiga bilder! Vad trist med månadskortet, men vad skönt av dig att bestämma dig för att bara skratta åt eländet =) Inspirerande!



Ha en mysig lillördag, kram!

2010-09-15 @ 09:52:59
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Annas inspiration

Häftiga bilder, skulle också vilja lära mig mer men det får vänta.



Åh nej tappade du månadskortet :-(



Jo jag visste om att Jessi är gravid :-) men hade inte hört ngt från henne på ett tag så jag var orolig att det inte blivit bättre. Kikade in hos henne igår och såg att hon uppdaterat :-) Stackars Jessi :-( HOPPAS det vänder snart!



Ha en fin dag min vän!

KRAM

2010-09-15 @ 10:14:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jessi

jag vill låna Oscar!!! Så snygga bilder, wow!



Känns som jag liksom har återuppstått i bloggvärlden, ,ha haa... Men skönt att allt gick bra och nu kan det vara offentligt.



Typiskt med månadskorten, men så är det ju en olycka kommer sällan ensam. (säger man så? )



KRAM



Ps- hoppas jag är blir bättre snart så vi kan ses på muggen!

2010-09-15 @ 10:55:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

När jag frågar om hjälp med datorn, då får jag sitta bredvid och titta på hur fingrarna flyger fram och tillbaka och trycker på tangenterna. Vad lär jag mig om det???

Frågar jag något, blir "läraren" irriterad för att jag inte fattar något;)

Inte lätt att vara så dum gällande datorer!



Ja du har verkligen haft din beskärda del av elände, men nu KAN det väl inte bli något mer??

Förresten så SKA bilarna fungera, så är det bara.



Ha en fortsatt bra onsdag!

Kram

2010-09-15 @ 16:51:15
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Susanne

Ja det var kul att få höra denna glada nyhet från Jessi, har saknat henne. Både bra och dåliga besked denna dag :o) :o(

Kul att leka med bilder, jag kan inte så mycket och sonen som är expert bor så långt borta nu men jag minns hur svårt det var att få hans hjälp.....;o)



Hoppas du har en bra dag

Kramen

2010-09-15 @ 18:17:14
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: sandra

Vilka fina bilder! Usch låter inte alls roligt att tappa månadskortet! Hoppas du får en bättre kväll! Kram

2010-09-15 @ 18:54:54
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Vilka VACKRA bilder!! Det är så himla snyggt med kontrasterna mellan svartvitt och något litet i färg.



Vad bra att du har en så duktig lärare i ämnet!



Många kramar

2010-09-15 @ 19:30:37
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Bella

Fina bilder du gjort!! Hoppas sonen kan ta sig lite mera tid och lära dig ännu mer :) Är urusel på Photoshop, men skulle vilja lära mig, det går ju att göra såå mycket fint.



Hur mycket otur kan man ha på en o samma gång?? Visst är det märkligt att en olycka sällan kommer ensam, hoppas du fått din beskärda del för ett bra tag framöver nu...



Kramar Bella



2010-09-15 @ 22:28:28
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Bella

Hej igen...



Blev så glad när jag gick in på Jessis blogg :)



Så roligt för dem!!!



Kram igen

2010-09-15 @ 22:30:02
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0