Sådärja!


Gillar Espresso House budskap på muggarna. Klart man får en bra dag med en god
latte i magen och glada peppningar som bidrar till positivt tänkande!


Ännu en måndag är avklarad och mörkret har sänkt sig över rosa huset. Har haft en bra dag än så länge och planen för resten av kvällen är att se ett avsnitt av "Ullared". Kräver inte så mycket av en och passar mig bra idag. Kanske blir det en titt på något samhällsprogram för att följa utvecklingen av SD´s frammarsch i det "Trygga Sverige". Läste att utlandet hånler lite åt att dem rör om i landet lagom, men visst är det lite skrämmande??!!
Tydligen bor jag i en kommun där de fått ganska stor procent av rösterna...

I morgon ska jag på mammografi. Har tydligen rätt ålder inne nu för att bli kallad per automatik -vet inte om det innebär att jag börjar bli gammal? Har varit en gång förut, men då privat, så jag tar det hela med ro. Skulle de hitta något konstigt så är det väl bra att det hittas. Får nog köpa en latte från Espresso House i morgon med och hoppas på det bästa.

Love Peace and Understanding!  //Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Marie

Här i V-norrland börjar kontrollerna när man fyller fyrtio, så jag har hunnit vara på några;)

Senast var för några veckor sedan och allt var OK, lite jobbigt att vänta på provresultatet!

Lycka till i morgon!

Kram och god natt

2010-09-20 @ 22:20:11
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: cecce

Mammografi har jag faktiskt aldrig varit på. Lite konstigt att jag inte fått någon kallelse då jag borde ha åldern inne. Kanske borde jag själv beställa tid???



Hoppas du får din latte idag!!

Själv sitter jag här med en stooor kopp vilket kroppen kräver denna arla timme:-)



Ha en fin tisdag!

Kram

2010-09-21 @ 06:39:46
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: elisabeth

ka e skjedd med jessi sin blogg..???

2010-09-21 @ 16:05:47
Postat av: Ann-Louise

Elisabeth:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med Jessi och hennes blogg? Kan du förklara mer?



Jessi väntar barn och har drabbats av konstant illamående. Detta gör att hon inte uppdaterar sin blogg lika frekvent som tidigare. Men hon mår bra annars och är glad, men vill så klart må bättre och kunna njuta ännu mer av graviditeten.



Ha det bra// Ann-Louise

2010-09-21 @ 16:43:29
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Det bra Ann-Louise! Läser man min blogg så vet man ju vad som hänt och förstår att jag inte orkar blogga!



svar- det är ju härligt att känna så som förälder, då ska man vara stolt!

Jag mår likadant, lite bättre vissa kvällar då jag kan äta lite mer varierat. Så lite framsteg. men helheten är som det är. Men jag hoppas att det vänder snart!



KRAMISAR, tur att Muggen finns kvar när jag blir bra!

2010-09-21 @ 18:38:40
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Det budskapet borde man ha på väggen hemma och se varje morgon :)



Hoppas det går bra på mammaografin imorgon, tycker det är jättebra att man kollas regelbundet när man kommer upp till en viss ålder, det ju trots allt många som överlever pga att den elaka cancern upptäcks tidigt. Ska tänka på dig imorgon!!



Hoppas du njuter av en skön tisdagkväll



Kramar Bella

2010-09-21 @ 21:05:23
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: sandra

Hoppas det gick bra på mammaorgrafin!! Ja det är skrämmande med SD!

2010-09-21 @ 21:17:48
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: elisabeth

hei lenge sidan eg har vore inn på jessis blogg og i dag når eg skulle det,gjekk det ikkje og kome innpå..

stod masse greier om at det var farligt..og sida var tatt vekk..? tenkte virus kansje.kansje berre her hos

meg da..

kjempekosli at du venter barn,jessi.Masse lykke til og håper illemåande gjer seg snart og dere kan kose og glede dere:-)

2010-09-21 @ 22:31:58
Postat av: fia

Bra ide detta med positiv go på en kaffe mugg .

Gillar allt som är bra och bra ideer.

önskar dig en trevlig dag .

2010-09-22 @ 11:20:11
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

Vilket bra budskap

2010-09-22 @ 12:00:29
URL: http://blogg.mama.nu/floosan
Postat av: Catrin

Härligt med peppande budskap =) Var inne på en annan blogg alldels nyss där var det tavlor med budskap liknande; "idag kommer att bli en bra dag" Och det är ju inte helt fel att mötas av sånna ord hemma i vardagen, det kan man behöva ibland =)

2010-09-22 @ 15:56:39
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0