Helgfeeling





På de öppna hyllorna i köket står nu småglasvaser med tulpaner i. De
hade blivit för långa i vasen och bladen börjat gulna lite, så på detta
sätt har det fått ett nytt liv några dagar till! Och ja...jag är inspirerad
av Rosendal...går ej att låta bli ;-)


Nu är det fredagsmys snart här i rosa huset! Eller myset har väl redan börjat då middagen är avklarad och en skål med Polly och jordnötter blandat står bredvid datorn. Älskar att ta en söt Polly och  en salt jordnöt tillsammans (men usch så onyttigt....). Förra fredagen vid denna tid satt jag på Underbara Bar med två underbara tjejer och ikväll sitter jag i soffan med en underbar dotter! Lika roligt båda två fast på helt skilda sätt!

I morgon får vi gäster. Min frisörkollega Malin med familj (som vi brukar åka till i huset i Dalarna-men bor i Sthlm) kommer över på eftermiddagen och tillbringar kvällen med oss. Har handlat en massa gott och på menyn står t.ex. parmaskinka, granatäpplen, sparris, pinjenötter, grillad kycklingfilé, potatisgratäng, vit choklad kladdkaka och jordgubbar! Hoppas jag kan få till nått gott och vi har bestämt oss för att premiärgrilla i morgon!!! Äntligen!
Hoppas att värmen kommer nu också, idag har det småregnat hela dagen och det är gråtrist utanför fönstret...


Happy Weekend to you from me! Lots of love!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack söta du för omtanken.

Vilka underbara bilder du tagit och verkligen jättesnyggt med de öppna skåpen.

Vem vill inte ta inspiration från Rosendal, ett underbart ställe.

Ha nu en underbar kväll med dottern och jag hade gärna suttit tillsammans mer er alla även denna fredag :)



Kramen

2011-04-01 @ 19:29:12
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du fotar så fint och estetiskt, helt i min smak!

Vi får planera in en träff hos er, vill ju se ert hem!



Yes jag ska fota imorgon och yes vi kom iväg, skoj!



Stor helgkram!

2011-04-01 @ 21:09:45
Postat av: Anonym

det var jag!



jessi

2011-04-01 @ 21:10:07
Postat av: Carolines hemligheter

Polly och en jordnöt låter som en helt genial kombination, kanske får det bli lördagens onyttighet :-) Just nu sitter jag och äter "Rättvisa sura möss", har du provat dem? Riktigt goda och så får jag för mig att de är lite bättre än annat godis då de är rättvisemärkta (vad det nu innebär när det gäller gelégodis...)!



Kan vi inte boka in en ny dejt snart, tiden gick ju så fort förra fredagen! Känns inte som att vi hann prata ordentligt... Är ju sugen på en till Appletini på Underbara Bar men nästa gång kanske vi skall välja ett annat ställe för förnyelsens skull :-)



Ha en riktigt skön lördag, stor kram!

2011-04-01 @ 21:37:52
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

TACK SNÄLLA för din kommentar om min ålder. Den glädjer mig.

I förra veckan pratade jag med en granntant på 93 år (!). Hon sa "du är väl ung du, runt 40 va...". Tack för den kärringjä... ;).



Vi hade mötts om du inte hade glömt plånboken. Sofie o jag var kvar i centrum till halv tre.

En annan gång :).



Kram

2011-04-01 @ 22:33:40
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Ååå vilka härligt våriga bilder du bjuder på! :-)

Låter som din helg börjat bra och resten av din helg kommer med all säkerhet fortsätta så.

Stor KRAM

2011-04-01 @ 23:49:30
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Vilka fina bilder du visar!!

Hoppas på grillning här också i helgen=D

2011-04-01 @ 23:53:54
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: saga

mums! vad allt låter gott!

kan du inte lägga ut receptet på kladdkakan?

2011-04-03 @ 10:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0