Stockholmsfredag när den är som bäst!


Utsikten från Gondolen där jag mötte Caroline för en drink. Det var en
vacker kväll när solen gick ner över vår vackra huvudstad och detta
var ett perfekt ställe att njuta på! Caroline överraskade mig med en
läcker cocktail med smak av äpple, passion och lite lite punch på det!




Caroline och jag tog en promenad genom söder till restaurangen som
ligger på Tavastgatan. Smala gränder, kyrktorn och kullestensbackar 
fick oss att tänka hur många som gått här tidigare. Himlen är så vacker
en kort stund varje dag när solen går ner och ljuset blir magiskt!



Hungriga var vi och åt gjorde vi massor av på den libanesiska
restaurangen Tabbouli. Vi beställde deras stora meny med 16 olika
kalla och varma meze + lite grillade köttbitar och en stor saftig
vitlöksdrypande kronärtskocka! Mums och ja - vi blev mätta ;-)


Vaknar med en feelgoodkänsla i hela kroppen. Hade en supertrevlig kväll med Caroline i går på Söder med ett Stockholm som visar sitt bästa jag, fina miljöer, god mat och dryck och det bästa av allt : det bästa sällskapet!
Som alltid går tiden så himla fort när man trivs och man undrar hur det gick till att klockan helt plötsligt blivit tolv på natten och det är dags att åka hem. Tack Caroline för en trevlig kväll!

Min feelgoodkänsla håller nog i sig länge då vädret utanför fönstret här i rosa huset är underbart och jag har påsklov! Dessutom ska jag träffa bästa Jessi senare idag! Fika, prata och mysa ute i solen är mina planer för idag sen ville maken grilla ikväll och jag är ju inne i ett grillstim nu så varför inte;-)

Nu ska jag ut i solstolen med en tidning en timme och påskynda produktionen av fräknar! Allt går som på räls just nu här och det är kul men hinner inte med att läsa och kommentera bloggar. Men nu är jag ledig så det ska bli bättring där!

KRAMAR till alla och extra till de som behöver lite mer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig kväll ni hade, Stockholm är magiskt vackert tycker jag! Gillar äta småplock, kul att få smaka många olika rätter. (vi har en libanesisk här i stan borde kanske gå dit o testa nån kväll)



Vi ses snart!



KRAM



Jessi

2011-04-16 @ 12:18:25
Postat av: Emma

Gumman! Vilken kväll ni ser ut att haft! : - )

Åh varför bor inte jag i Stockholm?! Hihi!



Låter urmysigt att träffa Jessi idag. Hälsa & krama henne från mig!



Grillning är inte helt fel, det blir de här ikväll också med svärisarna!



KRAAAM vännen

2011-04-16 @ 13:24:57
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken trevlig kväll på söder!

Vill du krama och hälsa till Jessi från mig med? och tala om att jag saknar henne och hennes fina blogg!!

kramar

2011-04-16 @ 13:50:20
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för idag, så trevligt att äntligen träffas,

riktig vårkänsla och så vackert med alla blommor...

Vi får ta en tur till er snart, maken tyckte det var en bra idé!



Tack Marie och Emma för hälsningarna!



KRAM



Jessi

2011-04-16 @ 18:24:59
Postat av: Anonym

you got mail!

2011-04-16 @ 18:46:02
Postat av: Annis

Ni ser ut att att ha haft det trevligt! :-)

Och fina bilder!

Idag hittade jag "din" spetstunika från ONLY! Jag är glad! Den är jättefin! :-) Hur har du tänkt matcha din?

2011-04-16 @ 20:48:53
Postat av: Ann-Louise

Annis:

Vad kul att du fann den! Visst är den fin! Jag hade min igår faktiskt när jag var ute med Caroline! Då hade jag svarta blanka tights till och svarta ankelskor till. Över det hela hade jag en grå tunn "jacka". Titta in på Carolines blogg så ser du lite! Sen är den snygg med blekta eller slitna jeans /jeanstights till! Kanske blir det 3/4 dels byxor till sommaren också.



Ha en fin lördagskväll!

Kram Ann-Louise

2011-04-16 @ 21:14:10
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: cecce

Åhhh...jag längtar tillbaks till Stockholm. Dör när jag ser bilderna. Känner Södervindarna ända hit:-)



Gillade dina "utrop" i kommentaren inne hos mig:-) Visst är det nice! Med påskalov alltså!!



Så sonen har varit i Danmark:-) Dit ska vi åka när du kommer på besök. Köpenhamn är ett måste om man är i skåne!!



Hoppas du hade en trevlig fikastund med Jessi och att hon mår bra!



Kramar!!!

2011-04-16 @ 21:38:19
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhhh vilken trevlig kväll du ser ut att ha haft med goa Caroline. Att träffa Jessi också måste vara mysigt, herregud vad jag saknar henne på bloggen :)

Här skiner också solen idag så jag måste nog också sitta ute ett tag och få lite färg på min vinterbleka kropp.

Måste säga att jag är lite avis på att du har påsklov, jag har tagit semester på fredag så att jag iallafall får tre dagar ledigt :)



Ha en skön söndag

Kramen

2011-04-17 @ 10:00:37
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0