Vaxholms Kastell


                          

Vaxholms Kastell var omodernt redan innan det byggts klart och har därmed aldrig
använts i något krig som det var tänkt, berättade guiden....men Sverige krigar ju sällan så..
Nu används det för event -typ Fångarna på fortet, konferenser och visas som museum.
Vi var där för Kick-Off och Teamuilding i måndags.




Champagne och trerätters väntade oss efter tävlingen, där vi kom 2:a
av tretton lag!! Surt....men jag är ingen tävlingsmänniska alls ;-)
Champagnen var god, brödet och efterrätten likaså men maten var
för rå för min smak, tyvärr!


God kväll!

Ett litet livstecken från mig kommer här. Har en del att stå i nu så här i början av terminen
och hinner varken skriva inlägg eller kommentera era bloggar dessa dagar. Hoppas ni har
överseende med det :-) Erfarenheten säger att snart, snart är det lugnare igen och rutinen
går igång. Just nu känns huvudet som en torktumlare med ny läroplan, nytt datasystem, LPP,
IUP, schema och föräldramöten blandat med elevärenden och lite till. Mycket enklare att "bara"
ha lektioner sen!

Nu ska jag göra Ernst sällskap!!

PS: Det är lite skillnad på färgen på vattnet i detta inlägg mot det förra!!!! DS

Kramar

Kommentarer
Postat av: Zandra- ☆

Haha jag kan faktiskt se skillanden på vattnet ;-P

Vaxholm var ett ställe jag tänkt besöka under semestern men det har jag helt glömt bort tills idag när jag av nån anledning kom på det igen.. haha

Jaja det finns ju kvar och kan kankse vara mysig även i en höstskrud :)



Ja de brukar ju ta ett tag innan man är tillbaka i allt vad jobb heter och kan tänka mej att man är lite trögstartad ibörjan efter ett sommarlov :-)



Sköt om dej.

KRAMAR

2011-08-18 @ 20:45:37
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Hihi, ja vattnet är inte riktigt lika lockande som i Grekland/Zakynthos för där är det.



Trist med maten, jag är som du hellre överstekt än rått, hua men tur Champagnen slank ner ialla fall, sånt kan ju trösta en de ;-)



Förstår at det su...r att jobba så här efter semestern, men imorgon är det fredag och di får lite ledigt, bra va?!



Stor kraaaam

2011-08-18 @ 21:00:01
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Coquina

Vad mycket roligheter du verkar vara på, skoj =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

2011-08-18 @ 22:54:59
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag har aldrig ätit på Kastellet, men fångarna på fortet körde vi med butikschefsgänget för något år sedan och det var riktigt kul. Jag gillar ju sånt... Vi har ju vårt lärcenter på Skarpö, inte långt därifrån, så middagen tillagades av oss där istället.

Ha en skön helg!!

2011-08-19 @ 10:12:41
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0