Det blir en GOD jul


Rocky Road på mitt eget sätt med valnötter, jordnötter och
dumlekola. Man tager vad man haver, sa Kajsa Varg!



Knäck, Bountybollar och Mjölkchokladfudge kommer också
fresta oss på julbordet i år.


God lördag på Er!!

Hoppas ni mår bra så här en vecka före jul och inte stressar ihjäl
er med alla förberedelser. Jag tar det lugnt och tänker att det blir
jul ändå även om jag inte är "klar". Vi är borta på julafton så det
blir inte lika mycket att ordna när man delar på det. Skönt tycker
jag och hela min familj. Barnen är så stora nu så de tycker inte
att man ska överdriva det hela heller. Lite julklappar och en gran
är vad de vill ha.

På tal om julgran så hittade vi en söt idag när vi var på en tur. 330
kronor kostade en helt vanlig gran i år här hos oss, men ingen jul
utan gran och grandoften om morgonen när man kommer ner :-)
Köpte också en julskinka och har köpt alla julklappar så jag känner
mig bra i fas! Ska bara baka de obligatoriska havrekexen och fixa
revbenspjällen men det tar jag nästa vecka!

Nu ska jag gå till köket och städa efter godisbaket. Har en förmåga
grisa ner när jag är i gång.....men får väl ta hand om det själv med.


Önskar alla en fin kväll och en skön 4:e advent i morgon!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad gott det ser ut! Vi har några klappar kvar och en del som ska fixas innan jul fast jag har valt att fira jul här hemma då barnen är små :) Skönt att slippa släppa med sig alla barnens klappar. Gran måste fixas också!

2011-12-17 @ 21:03:45
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så gott julgodis du bakat! Knäck är något som är kvar på min lista, är ju så juligt o gott!

(i år känner jag mig som mammahusmor som bakar o står i men ganska mysigt för har ju en hjälpreda som tar hand om disken sen)

Ja utan julgran blir ju ingen jul känns det som, doften är ljuvligt.



Ha en mysig fjärde advent vännen!



(vi har valt att ej åka längre turer med C än, så i år blev inget juligt Sthlm:s besök men jag kommer säkert desto mer i vår o då får vi träffas såklart)



kram



jessi

2011-12-18 @ 10:24:42
Postat av: cecce

Hej!



Åh...har suttit och tittat på alla dina bilder från Italien och längtar så att få åka dit igen! Ni ser ut att ha haft det underbart! Härligt!



Hinner inte heller kommentera så mycket. Det går helt enkelt inte:-) Tiden räcker inte till! Har dock koll på dig, bara så du vet:-)



Ja du...nu ser jag fram emot ett skönt jullov. Känner mig ganska sliten efter en termin med så mycket nytt och en del privata affärer som jag snart hoppas ska lösa sig.



Ha en skön söndag och njut av dina Rocky Roads!!



Kramar

2011-12-18 @ 10:29:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ser jättegott ut alltihop! Jag är så dålig på att fixa julgodis, allt det andra går bra, men det är så mycket jobb med julgodiset tycker jag :/

2011-12-18 @ 18:53:40
URL: http://www.presenttips.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0