Jakten på Julstämningen



Gårdagens "förrätt" bestod av årets Blossa glögg och
Nyåkers pepparkakor med lagrad ost, lemon curd och
ädelost med päronsmak.Mumsigt och värmande och glöggen
fick ++++ & +++++ av oss.



Idag har vi varit på jakt efter julstämningen...utan resultat, suck! Vi började
vår jakt med att besöka Sigtuna julmarknad och det var ju ingen hit precis
då halva Stockholm hade samma tanke som vi. Det gick inte att ta sig fram,
man såg knappt vad som stånden erbjöd och trängseln fick oss att tappa
sugen totalt.


Bäst idag var den söta barnkören som sjöng julvisor!





Väl hemma igen snabbare än vi trott tog jag mig den lilla biten
till Tyresta by och deras årliga julmarknad i hopp om att där
finna julstämningen....men inte. Köpte två lotter och några
fina istappar till granen innan jag 10 minuter senare var hemma
igen. Jakten fortsätter med andra ord ;-)

Nu till duschen och skölja ur hårtoningen och sen mot
spisen för att fixa söndagsmiddagen - kalops!



Ha det bäst och trevlig 2:a adventskväll!

Kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja vart är julen, tycker att jag pysslar, bakar, plockar fram tomtar och kulor men inte hjälper det.

Här har vi haft eller har oväder med regn och storm :(

Skönt att få lite ny färg i håret, jag ska fixa mig på lördag och jag känner för något helt nytt, kort och busigt, vi får se om jag törs ;)

Härliga bilder på glöggen och pepparkakorna :)

Kalops är inte fel...mums vad jag blev sugen, du har väl mycket kryddpeppar i haha



Kramen

2011-12-04 @ 17:38:37
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Katja

Hmmm, julstämningen ja!

Jag tror ärligt talat inte att jag känt den där omtalade julstämningen på flera år. Inte så länge jag arbetat på SB iallafall. Det är så stressigt och hysteriskt hela månaden, så att man knappt hinner känna efter ens. Nu lät jag nog lite bitter, men det var verkligen inte menat så... Det man inte känner till, kan man ju inte sakna eller hur?

Extra konstigt känns det i år i och med att det är flera plusgrader ute. Nu kan väl den där snön ändå komma så att vi får vår och sommar snart igen.



Kram på dig och trevlig 2:a Advent!!



Kan du inte skicka över lite kalops till Sjöstaden? Jag har precis bakat, så jag kommer nog inte orka laga ngn mat idag. Takeaway, får det nog bli för min del!

2011-12-04 @ 17:43:26
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: LyckligaPraliner

Kalops är mumsigt gott! Här har det kommit mera snö nu. Det känns ljusare och finare. Lite mera juliga känslor börjar komma också :)



Ann-Louise

2011-12-04 @ 18:44:07
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman

Åååå vad mysigt det ser ut med julmarknad men trist att var enda kotte verkade hittat dit också!!!



Hoppas kalopsen smakade gott!



Kramar

2011-12-04 @ 21:17:41
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Carolines hemligheter

Om inte förr så lär vi komma i julstämning hos syrran, allt julpynt skall fram tills vi kommer och dessutom har hon olika juliga doftessenser ståendes överallt i huset ;-) Kan inte bli annat än bra!!!



Sov sött, snaaaaaaart är vi på väg :-) KRAMAR

2011-12-04 @ 22:43:44
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha! Även vi var på Sigtuna julmarknad denna dag! Tänk om vi hade sprungit på varandra! Fast, det skulle väl vara som att leta efter en nål i en höstack med tanke på hur mycket folk där var! Vi stannade inte länge... åkte vidare till Steninge Slott, men det var ju dödens.... Det var typ min familj och varenda PRO-förening i Stockholm med omnejd ;-). Håller med om att barnkören i Sigtuna var söt, men de sjöng så infernaliskt tyst att jag hade velat sträcka över en megafon till var och en av dem... men som sagt, rara och gulliga var de, hela högen!



Ädelost med päronsmak!? Låter supergott! Finns det att köpa i affären, eller är det något recept?



Fina bilder på dig och Caroline från er Milanoresa! Blir ressugen ju!



Kram

/Skogåsmalin ;-)

2011-12-15 @ 22:09:08
Postat av: Ann-Louise

Malin:

Ja gud vad med folk det var och jag har ju ingen aning om hur du ser ut....eller lite tror jag ju nu ;-) Hinner inte läsa bloggar som jag vill numera....men snart har jag lov!

Trist att Steninge inte var bra heller när ni ändå åkte dit.

Kavli har ädelost med päronsmak på tub. Praktiskt och supergott så testa!

Vår Milano och Como resa var fantastisk och det känns overkligt att jag satt i Moltrasio för en vecka sedan. Så himla vackert ställe på jorden!



Nu ska jag njuta av helgkänslan med en mugg glögg!

Önskar dig en fin helg!



Kramar från Ann-Louise

2011-12-16 @ 20:31:08
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0