Min stund



           Krämig latte, nybakt kanelbulle, nya ELLE Interiör och tystnad!

Min stund är när jag kommer hem från jobbet och huset är tomt. Tokig människa tänker ni nu, man vill väl ha sin familj nära, och det vill jag men inte just då! Att få låsa upp dörren, mötas av tystnad, få göra vad man vill en stund och slippa prata är något jag värdesätter högt. Behöver inte vara nån lång stund men det är min stund!

Idag har varit ännu en skojig dag med kollegorna. Vi har betett oss som tonåringar idag då vi fick ett mail där ett ord i ärenderaden var felstavat som har roat oss hela dagen. Kan avslöja att ordet skulle ha varit Kunskapskraven men bokstaven n och s var borta......sånt skrattar vi gott åt och funderar om kraven gäller alla primater eller bara vissa. Tänk vad viktig varje liten bokstav är!

Önskar alla en fin kväll! Glöm inte Masterchef Sverige på tv!

Puss & Kram




Kommentarer
Postat av: Therese

Vad mysigt med en stund för dig själv efter jobbet! Alla behöver egentid ibland, hur mycket man än tycker om sin familj och alla andra runt omkring.

Din bild gjorde mig sugen på en latte... =)



Kram

2011-02-09 @ 17:14:12
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är kul när man får skratta på jobbet!!! sånt gillas!

Håller också med dig om att det är skönt med en "egen stund", jag gillar att ha det på mornarna med... äta frukost i lugn och ro och kika lite i morgontidningen.



Ha de, kram

2011-02-09 @ 17:46:25
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Susanne

Visst är det skönt när huset är tomt och man får sin egentid....älskar det :)



Kramen

2011-02-09 @ 18:41:10
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Ja, du, den stunden är guld värd! : )

Kram!

2011-02-09 @ 20:21:33
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det underbart att få komma hem till ett tyst hus, håller med och förstår dig precis, tycker det är så gott dem dagar jag får komma hem och ha lite egen tid innan sambon droppar in, det handlar ju inte om att jag inte vill ha honom hemma, men en liten stund att varva ner och njuta av tystnaden är riktigt skönt ibland!



Tänk vad lättroad man är, härligt att två saknade bokstäver kan roa en hela dagen :)



Hoppas du får en mysig kväll



Kramar Bella

2011-02-09 @ 21:23:33
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman

Jag är precis som du, tycker om att ha min tid när jag kommer hem från jobbet (ja nu är väl den tiden förbi iofs för ett tag ;-)) Men tycker det är så skönt att vara ensam hemma en stund innan maken kommer hem, så förstår dig verkligen!



Vad kul att kortet kom fram och det är ju vi som ska tacka för de söta kläderna, jag har ju blivit barbatokig efter det och köpt barbagosedjur och ännu ett plagg ;-)



Gullig du är som erbjuder dig att passa Maximilian en sväng. Jag återkommer helt enkelt, tack söta!



Nu ska jag amma och lägga lillkillen, ha en fortsatt mysig kväll!



Stor kraaaam

2011-02-09 @ 21:44:53
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Therese

Hej!! Egen tid är verkligen viktigt, om det så bara är för några minuter.. För att sedan kunna vara en toppen, fru och vän med massor med energi..:) Ha en härlig torsdag!! Kramar

2011-02-10 @ 10:45:57
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Carolines hemligheter

Underbart, jag förstår precis vad du menar! Just nu får jag ju ganska lite av den varan men ibland låser jag in mig i badrummet med en tiding eller bok och lägger mig i ett hett bad en stund och det min vän är guld värt :-)



Tack för din kommentar, du skriver alltid något klokt så det är alltid lika roligt när jag ser ditt namn i kommentatorsfältet!



Vad tror du om ett glas vin och något gott att äta snart, det hade varit jättemysigt tycker jag! Kan vi inte boka in kväll :-)



Stor kram!!!

2011-02-10 @ 21:01:13
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0