Tuesdayevening


                           Jag samlar på två saker - kloka ord och kramar.
                                  Kan liksom aldrig få för mycket av det.
                                                     Samlar du på något?



Tack
för alla fina kommentarer om vårt "nya" kök. Känns lika mysigt varje gång man
stiger in där och nu har vi aldrig disk stående...alla är så noggranna och plockar undan
och disktrasan går varm! Inte minsta fläck får synas och finnas kvar ;-)

Redan onsdag i morgon och jag har hunnit jobbat över både igår och idag...men man
orkar det då dagarna inte är så krävande. Är inne i en provperiod nu och då är det
mest eleverna som får det busy. Jag får igen det sen när allt ska rättas och betygsättas.

Såg på programmet "Jakten på lyckan" med härliga Hanna Hellquist i går och där
diskuterades vad lycka är. Mark Lewengood funderade om lycka inte är den vanliga lunken,
när allt bara flyter på. Vi är så på jakt hela tiden, ska finna oss själva om och om igen och
glömmer bort att leva här och nu. Troligtvis är det mesta ganska bra om vi vågar stanna upp
och känna, men så länge vi fortsätter innan vi stannar upp så kan inget komma emellan och
gud så hemskt att behöva känna för mycket...(ni hajjar att jag raljerar lite). Tycker iallafall
om programmet, ger en nya tankar och ibland lite kloka ord också, så titta vet ja'!

Hanna Hellquist
                   Hanna Hellquist - Programledare och DN-krönikör

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på "Vem vet mest" och tävla mot mig själv!

Kramar ♥                                                                                
                                                                                               (Bilder: Google)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu har jag hunnit läsa ifatt här hos dig och jag har även tid att lämna en liten kommentar ;)

Köket ser jättemysigt ut och perfekt att hela familjen håller ordning där, du skulle svimma om du såg våran lägenhet just nu. Tur att jag slutar tidigt i morgon så att jag kan fixa lite....

Jag har verkligen börjat lära mig att leva här och nu, riktigt skönt faktiskt :)



Kram fina du

2011-02-08 @ 19:53:24
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Så kul att ni är så nöjda med er kök, det ska ni vara för det är så fint!!



"Jakten på lycka" låter som ett program som jag hade gillat, måste spana in det på svtplay. Att samla på kloka ord och vänner är det bästa, det kan man aldrig få för många av...



Hoppas du får en bra fortsättning på veckan och inte behöver arbeta över fler dagar.



Kramar Bella

2011-02-08 @ 21:23:00
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hellosan Sötis!



Du har så rätt i att jag gått hem på gravidpeng : - ) Har ju varit sjukskriven sen vecka 17 & det är ganska drygt men ändå så tycker jag att det har gått bra & himla gott att få ta de i sitt egna tempo : - )



Jakten på lycka har jag aldrig sett! Men det ska jag minsann se. Låter som ett mysigt program! Kan förstå dig i de du skriver. Ibland behöver man stanna upp & se vad man har innan man kör vidare..



KRAAAMAR

2011-02-08 @ 22:14:08
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: jessi

Livet har lärt mig precis det där, att det är ju det vanliga vardagen som ger lycka. För när det inte fungerar eller tas ifrån en så upptäcker man hur viktig den är! Jag har alla Marks böcker, de är fulla av roliga och tänkvärda tankar!



Jag längtar tills vår fikadate!!!



kramis

2011-02-09 @ 08:50:26
Postat av: fia

Va kul med erat nya kök . Jag sammlar på erfaren heter att ta fram när dte behövs och så sammlar jag på stenar..

kram.

2011-02-09 @ 13:20:46
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0