Ta mig till havet


På väg hem från vår auktion igår så åkte vi den lilla biten ner till Stavsnäs brygga längst
ut på Värmdölandet där båtarna mot bl.a. Sandhamn går. Skönt vara vid havet en sån
varm dag som igår då temperaturen låg kring 30 grader.


Sedan vidare längs havet och vikarna till Gustavsbergs hamn för lunch. Det blev en
varm smörgås a'la Ceasar och jag tog en Isfappé efter maten. De övriga festade på
både prinsessbakelser och italiensk kulglass med smak hallon/lakrits i våffla!





Vi besökte den nyöppnade Outleten som ligger i krokarna intill Iittala
butiken och där fanns mycket smått och gott i stora lokaler! En avdelning
var en kul retrobutik där priserna var 30% billigare som t.ex barnlakan
av märket/mönstret Moln. Man fick en riktig nostalgitripp av allta mönster
och alla färger och prylar som påminner en om barndomen!

Vilken slödag jag haft idag! Har knappt lämnat huset men har fått en del gjort ändå på något sätt. Har tagit tag i Oscars garderober och äntligen fotat och lagt ut hans urväxta kläder på Tradera! Har så svårt att lämna bort fina kläder av bra märken så nu säljer jag dem om nån vill ha! Men gud vilken tid det tar att hålla på, så man undrar ju om det är värt det!

I morgon funderar jag på att åka in till Gamla stan och flanera i gränderna där en dag. En sak jag gör varje sommar som den värsta turisten ;-) Mysigt!

Kramisar ♥


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken härlig dag och den där nya outleten lät högst intressant, har ju numera en bit till Gustavsberg men om vi skall till farmor kan man ju stanna där för att köpa fina sängkläder :-)



Själv borde jag verkligen lägga mig nu, Majken somnade redan halvsex så frågan är ju när hon vill gå upp imorgon bitti...



Ses snart och tack igen för en jättetrevlig fredagskväll, stor kram till dig!!!

2011-07-03 @ 23:34:06
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vilken underbar outlet! Jag älskar retroäpplena!

2011-07-04 @ 13:04:04
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken mysig du ser ut att haft igen!! Vackra platser i huvudstaden och outleten skulle jag mer än gärna besöka :)



Fortsätt att njut av din ledighet på bästa sätt!



Kramar Bella

2011-07-04 @ 21:05:09
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Vilket ställe!

Ni har sååå många underbara ställen tätt samlade runt & i storstan, jag blir helt vimsig för hur ska jag hinna med allt hihi ;-)



Hoppas allt är bra!

Har du träffat Jessi nyligen? Gud vad jag saknar hennes blogg, måste få i väg ett mail till henne snart igen!



Kramar & må så gott

2011-07-04 @ 21:34:08
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna S

Åh!!

Dit tänker jag åka!!

Var där för några år sen och har sagt, varje sommar, att jag ska åka tillbaka.

Ni blev jag bra sugen :).



Ha det bra!

KRAM

2011-07-04 @ 22:20:08
URL: http://ansobloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0